Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku luterilainen selittää mikä logiikka...

Vierailija
08.10.2026 |

Miten olette järkeilleet asiat siihen pisyeeseen, jossa koetaan oikeaksi häätää kirkosta ne, jotka uskovat, kuten kristikunta on pari tuhatta vuotta uskonut? Tavalla, jota luterilaiskirkossakin on vielä tovi sitten pidetty oikeana oppina? 

Miten perustelette uskonne ja oppinne häilyvyyden? Tänään tätä, huomenna jotain muuta. Parinkymmenen vuoden päästä varmaan pohditte pitääkö kirkosta leikata irti ikävät änkyrävanhoilliset, jotka pitävät kiinni Kristuksen jumaluudesta. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kirkosta ei ole häädetty ketään. Se jos kirkko tietyissä asioissa pikkuhiljaa siirtyy tähän päivään ja joku vanhoillinen itse päättää sen vuoksi lähteä niin se ei ole häätämistä. 

Minä määrittelen itseni luterilaiseksi, mutta en usko kirjaimellisesti kaikkea mitä Raamatussa lukee. Raamattu on oman aikansa näkökulmasta kirjoitettu. Minulle Jumalan ja kristinuskon pääsanoma on että rakasta lähimmäistäsi ja kohtele muita niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan. Koen ja uskon että kolmiyhteinen Jumala on liberaalimpi kuin minä itse, koska itse hyvin usein arvostelen ja tuomitsen muita. 

Vierailija
2/5 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni kirkosta ei ole häädetty ketään. Se jos kirkko tietyissä asioissa pikkuhiljaa siirtyy tähän päivään ja joku vanhoillinen itse päättää sen vuoksi lähteä niin se ei ole häätämistä. 

Minä määrittelen itseni luterilaiseksi, mutta en usko kirjaimellisesti kaikkea mitä Raamatussa lukee. Raamattu on oman aikansa näkökulmasta kirjoitettu. Minulle Jumalan ja kristinuskon pääsanoma on että rakasta lähimmäistäsi ja kohtele muita niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan. Koen ja uskon että kolmiyhteinen Jumala on liberaalimpi kuin minä itse, koska itse hyvin usein arvostelen ja tuomitsen muita. 

Olet harhassa kuten kommentistasi arvata saattaakin. Kristinuskon ydin on siinä että armahdus ja pelastus tulee yksinomaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja vain hänen kauttansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä liittää loogisuutta uskontoon.

Vierailija
4/5 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole vain muutaman piispan roolista, yrittävät saada tämän maailman ruhtinaan voitolle.

Vierailija
5/5 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisilla on sama kuin pride-homoilla. Ollaan suvaitsevaisia tasan niin kauan, kuin ajat meidän asiaa. Muuten olet meitä vastaan. Välimaastoa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme