Pitäisikö kuusi päiväiset työviikot palauttaa
Kommentit (56)
Sen kun teette, minä en tee. Minä tekisin mielelläni 4 pv viikko, tähän toivon pääseväni muutaman vuoden sisään. 5 pv töitä viikossa vie liikaa vapaata. Saisi työttömätkin töitä.
Hullua uuvuttaa jo valmiiksi väsyneet työkuorman alle. Työtä tulisi jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kuusipäiväinen on og.
Viisipäiväinen on ammattiliittojen hapatusta.
Suomessa on köyhiä työnantajia. Ei ole varaa maksaa kuudesta päivästä palkkaa. Palkat on nytkin jo tosi köyhiä ryssämäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalla tehdään paljon kuuspäivästä viikkoa ja kymmenentuntista päivää...
Mutta miksi? Mihin meillä on kiire jonkun pirun rakentamisen kanssa? Ihan hyvin voi tehdä hitaamminkin.
Jättäisitte hommia toisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalla tehdään paljon kuuspäivästä viikkoa ja kymmenentuntista päivää...
Mutta miksi? Mihin meillä on kiire jonkun pirun rakentamisen kanssa? Ihan hyvin voi tehdä hitaamminkin.
Ja sitten vingutaan taas kun on aina tietyö eikä ikinä valmistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen tälläkin viikolla 7 päivän työviikon, vapaata vasta viikon päästä viikonloppuna, eli 12 päivän työputki. Jokainen euro ylityökorvauksesta menee omaan eläkesäästämiseen.
Sinä teet paljon ylitöitä ja toisilla ei ole lainkaan työtä.Ei mene tasan nallakarkit tässä maassa.
Ylityö pitäisi kieltää lailla. Jos firma tarvitsee lisää työtunteja, palkatkoon lisää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Rakennusala onkin enimmäkseen miehitetty halvoilla ulkomaalaisilla.
Ei minun työnantajalla ole siihen varaa tai mitään työtä teetettäväksi, joten ihan sama minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne valmistu muutenkaan. Ylityöt pois kaikilta ja tehköön normipituisina päivinä 5 päivänä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mä tekisin mielelläni vaikka 6 tuntista, mutta eihän se käy. En tosin tee tota 6 päivästä viikkoa, mut monet siihen suostuu.
Laatikin paranisi rakentamisessa jos ei painettas koko ajan kaasupohjassa...
T raksalainen
Palautetaan myös kiky tunnit, eli 12h per. työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kuusipäiväinen on og.
Viisipäiväinen on ammattiliittojen hapatusta.
Suomessa on köyhiä työnantajia. Ei ole varaa maksaa kuudesta päivästä palkkaa. Palkat on nytkin jo tosi köyhiä ryssämäisiä.
Käytetään hyväksi työttömyyttä `` kyllä tulijoita on ,jos et suostu siihen ja siihen palkkaan``, esim.`
Valtiontaloudella ei ole mitään väliä. Suomi ainoa maa missä ihmiset stresssaa valtion velasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne valmistu muutenkaan. Ylityöt pois kaikilta ja tehköön normipituisina päivinä 5 päivänä viikossa.
Tai sitten toinen vuoro käyttöön niinku normaaleilla aloilla.
Ei tosin sillä et ittee kiinnostas ryönätä siellä jossain iltavuorossa, yhhyh...
Määrätään kaikki velvoitetyöhön yleistuella. Arbeit macht frei!
T yhdistyneet perskokkareet
Vierailija kirjoitti:
Palautetaan myös kiky tunnit, eli 12h per. työpäivä.
Toi olisi kyllä hyvä mutta ovat vaan kuitenkin minuutteja.
Ai kun mukavaa, että Suomen yrittäjien ja EK:n edustaja liittyi keskusteluun!
Kyllä pitäisi kaikille muille paitsi kansan edustajille, yritysjohtajille ja minulle.
Töitä tekevät ne, joiden on pakko. Vielä enemmän töitä tekevät ne, jotka eivät tiedä mitä vapaudellaan tekisivät.
Tekoäly vie kohta ison osan työstä. Vauraus on joka tapauksessa jaettava uudelleen ja toivottava, että sitä jää tavallisellekin kansalle.
Älä elä elämääsi työlle. Kuolinvuoteellaan kukaan ei harmittele "voi kun tuli tentyä liian vähän töitä" kyllä siellä harmitellaan ihan muita tekemättömiä asioita. Mammonaa ei täältä mukanaan saa.
Sinä teet paljon ylitöitä ja toisilla ei ole lainkaan työtä.Ei mene tasan nallakarkit tässä maassa.