Minkä ikäiselle tytölle korvisreiät?
Minkä ikäisenä on tyttären sovinnaista reijittää korvat?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaana jos ehdottomasti haluaa. Ei lapsiin tarvitse tehdä ylimääräisiä reikiä.
Miksi viisitoistavuotiaaseen pitäisi tehdä ylimääräisiä reikiä?
Vierailija kirjoitti:
Pojille 10v. Ja tytöille 12v.
Pojille ei koskaan.
Ylipäätään sairasta koko rei'ittäminen.
Ehjä reiätön korva on kaunein.
Vierailija kirjoitti:
Koulukaveri on diabeetikko. Hän osasi itse mitata verensokerit ja piikittää insuliinit, kun hän oli 6-vuotias.
Miksi korvakorujen hankinta 6-vuotiaalle on niin ahdistava ajatus monelle ihmisen mieheltä Tosi huvittava joukkohysteria ja moraalipaniikki. Miksi teitä ei ahdista ajatus siitä, että lapsi joutuu piikittämään itseään (kuin narkkari) monta kertaa päivässä? Kotona, koulussa, harrastuksissa, yms. Jos unohdat piikittää, niin voit kuolla.
Insuliinipistokset sairauden hoitoa varten ovat aivan eri asia kuin korvakorut. Miksi jo lapsen kehoa muokataan pelkästään kauneuden vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Itse sain korviin reiät kuin aloitin peruskoulun. Eli siis 7-vuotiskesänä.
Intiassa vauvoille tehdään usein reiät korviin jo yksivuotiaana. Tai jopa ennen sitä.
Lasten ulkonäköön ei puututa. Piste.
Heille suotakoon itsemääräämisoikeus.
Ehkä 15v, kun on päässyt ripiltä. Vitsi vitsi.
Itse pitää päättää. Vanhempien asia se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaana jos ehdottomasti haluaa. Ei lapsiin tarvitse tehdä ylimääräisiä reikiä.
Miksi viisitoistavuotiaaseen pitäisi tehdä ylimääräisiä reikiä?
Ei mitenkään pidä, mutta iän myötä myös vastuu omasta itsestä ja kehosta kasvaa.
Koulukaveri on diabeetikko. Hän osasi itse mitata verensokerit ja piikittää insuliinit, kun hän oli 6-vuotias.
Miksi korvakorujen hankinta 6-vuotiaalle on niin ahdistava ajatus monelle ihmisen mieheltä Tosi huvittava joukkohysteria ja moraalipaniikki. Miksi teitä ei ahdista ajatus siitä, että lapsi joutuu piikittämään itseään (kuin narkkari) monta kertaa päivässä? Kotona, koulussa, harrastuksissa, yms. Jos unohdat piikittää, niin voit kuolla.