Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*Helmien 06 viikonloppupino*~

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä nyt tuorein pino kun viimeiset kirjoitukset ovat niin vanhoja...No anyways, eilen tultiin reilun viikon matkalta Shanghaista ja Suzhousta. Oli aivan huippureissu ja etukäteiskaavailuista huolimatta neitokaisen kanssa kaikki meni tosi hyvin!! Ehkä jopa paremmin kuin täällä kotimaassa. Vilma jaksoi hyvin mukana kaikkialla vaikka reissumme rehellisesti sanoen ei juurikaan ollut lapsen ehdoilla, toki lapsi huomioiden. Eli lähinnä shoppailimme ja kiertelimme ja neiti ihmetteli kaikkea :) Sain juuri ennen reissua tytön syömään muutamaa purkkiruokaa ja niitä sitten siellä mutusteli + paikallisia antimia, eikä kipeäksi tullut (kuten ei kukaan meistä, toki maitohapot olivat kehissä). Oltiin suurin osa ajasta kavereilla yötä ja muutama yö hotlassa, mutta sielläkin oli vedenkeitin jonka avulla pystyi desinfioimaan ruoka-astioita. Ja tutti neidillä oli koko ajan käytössä (normaalisti vain nukkumisen yhteydessä ja pahimpaan väninään), siitä nyt onkin kotona tullut vähän rutkutusta. Mpr-rokote (vai mikä sen nimi nyt on, no tiedätte kyllä) otettiin etukäteen ja hepatiitti a (b saatiin rokotetutkimuksen myötä), lennoilla laitettiin nenätipat ennen nousua ja laskua ja siinäpä ne lääketieteelliset seikat matkalla. Niin ja käsidesi oli tosi tosi kätevä mukana. Jos jotkut ovat lähdössä reissulle ja haluatte lisätietoa niin kysykää vaan. Aivan törkeästi tuli siis shoppailtua ja on kyllä tosi hyvä fiilis nyt reissun jälkeen. Koitin jo miehelle ehdottaa seuraavaksi Nykiin menoa, mutta katsotaan katsotaan...

No se siitä hehkutuksesta. Mitä ootte pukeneet lapsosillenne päälle näin kesähelteillä? Vähän vaikeaa on, kun aurinkorasvaa ei saisi laittaa muttei viitsi paksuja vaatteitakaan päälle pukea. Muttei silti sovi valittaa, ihanaahan toi arskan paiste on! Ja tosi kätevää ainakin täällä HKissa, kun puistoista saa ilmaisen ruoan päivittäin lapselle, siellä käytiinkin jo tankkaamassa kalakeittoa.

Aurinkoista loppuviikkoa!

baby aurinkoisin mielin

Vierailija
2/9 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksanmaalla on taas vaihteeksi hellettä ja niin kuulemme siellä Suomessakin. +30 on nytkin, mutta en minä valita :) Alan hiljalleen muistuttaa papua (mikäli se kohdallani on mahdollista kun niin vaalea olen muuten) kun rusketun vaan koko ajan. Huhtikuussa sai jo kivasti väriä kun oli ensimmäinen hellekausi ja nyt vaan lisää, pisamikain pukkaa siihen malliin ettei kohta alta näe.

Hankittiin ilmastointilaite kotiin jotaa saadaan yöt nukuttua. Jos jo nyt on kuuma niin voin vain kuvitella sitä hien määrää kun lämmintä on +40! Inkerinkin nukkuu sisällä paremmin päikkärit kun on ihanan viileää. Muun ajan (paitsi päivällä pari tuntia) vietämmekin aamusta iltaan ulkona. Ruoka maistuu vasta illalla, mutta mikäs sen mukavampaa kuin grillata lempeässä kesäillassa :) Kesä on niin ihanaa aikaa ja täällä ei tarvitse pelätä, että se loppuu kesken.

Inkerin hiukset on alkaneet punertaa oikein kunnolla, perii sen minulta. Tietääkö kukaan missä iässä pisamat alkavat näkyä? Neiti kiipeilee edelleen ja entistä hurjempiin paikkoihin. Kikatus vain kuuluu kun onnistuu saavuttamaan jotain uutta. Vähän olen yrittänyt toppuutella, mutta aika vapaasti annan mennä. Tämä kiipeily on selkeästi Inkerin juttu joten minun täytyy häntä siinä tukea ja kannustaa.

Sanoja tulee jonkin verran, saksaa ja suomea sujuvasti sekaisin. Ehtiihän tuo vielä puhumaan vaikka kuinka paljon. Aloitan Inkerin kanssa saksankileisessä äiti-lapsi ryhmässä. Täällä olisi myös ryhmiä suomeksi, mutta eiköhän tässä ihan tarpeeksi tule sitä suomea kotonakin. Katsotaan kuinka alkaa sujumaan.

Täytyy alkaa kaunistautumaan (eli pyyhkeä hikipisarat otsalta) sillä olen lähdössä Dusseldorfiin ostoksille parin kaverin kanssa. Illalla tietenkin syömään ja nauttimaan muutama lasillinen viiniä :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Birdy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa tosiaan hiljainen meininki täällä! Syynä varmaan nämä ylimakeet kelit! Meilläkin on oltu pihalla päivät eli eipä paljoa ole koneelle eksynyt.

Mulla ankara heinänuha päällä, jäi antihistamiinikuuri kesken sen yrjötaudin takia ja eiköhän heti iskenyt päälle superräkätaudin...no, nuha alkoi jo helpottaa, tosin sitten iski yskän päälle...

Eetu on ollut ihan innoissaan kun saa olla paljon pihalla. Päästelee kovaa menemään meidän takapihalla ja " kitkee" äidin kukkapenkit uuteen uskoon. Lisänä on tällä viikolla tullut kiipeily. Enää ei kiipeillä vain sohvalle, nyt kiivetään olkkarin pöydällekin! Tullut muutaman kerran turhia sydämenlyöntejä sen vuoksi!

Ihmeellistä miten paljon tuollainen pikkukaveri ymmärtää puhetta! Eetuhan ei paljoa puhu, sanoo ainoastaan äittä, kukka ja kaa (kala, pojalla on kala kylpyleluna). Puhui 10kk iässä paljon sanoja, mutta kaikki jäi kävelyn opettelun aikana. Poika sai mun siskolta rikki menneen simpukka kännyn ja on hupaisan näköistä miten Eetu osaa oikeaoppisesti avata sen ja pistää korvalle :) Superihana miäs!

Minäkin alan olla aika papu, tosin alkurusketuksen hankin ihan purkista! Birdy mainitsi pisamista, mulla itselläni on kasvoissa pisamia, nähtävästi jonkinverran punaista pigmenttiä siis löytyy. Pojalle se ei ainakaan vielä ole mitenkään periytynyt. Mä olen ihan karmean valkoinen aina talvisin eli kiitos itseruskettavien voiteiden keksijälle!

Jeps, ihanaa alkanutta viikonloppua kaikille!

Sasuliini ja Eetu 1v 4kk ja 1vko

Vierailija
4/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut ihan mahdottomasti hommia koko ajan. Viikko sitten muutettiin uuteen kotiin ja sitä ennen piti kamalasti pakata ja järkättiin vielä edellisenä viikonloppuna kahdet synttärijuhlat, kun poika täytti 4 v. Viime torstaina siis muutettiin ja Helmi oli ekan kerran yökylässä, kun molemmat lapset menivät mummille yöksi. Hyvin oli mennyt myös Helmillä, mutta mulla meinasi olla ongelmia, kun en imettänyt Helmiä ennen lähtöä (imetän vielä aamulla ja illalla), joten imetin edellisen kerran ke-aamuna ja seuraavan kerran to-iltana, kun tulivat kotiin. Tissit meinasi räjähtää ja tulivat ihan kipeiksi. Onneksi ei tullut rintatulehdusta, vaikka vähän jo tuntui siltä.

Muutto oli todella rasittava kokemus! Tähän asti olen aina tykännyt muuttaa, mutta tämänkertainen muutto sai mut muuttamaan kantaani. Luulin, että meillä on vähän tavaraa, mutta sitä olikin ihan kamalan paljon. Vanhassa asunnossa oli hissi, mutta tässä nykyisessä ei, joten oli kiva homma kantaa tavarat 4. kerrokseen. Onneksi oli 2 palkattua muuttomiestä ja heidän lisäksi mun ja miehen isät (ja tietty mies ja vähäksi aikaa tuli myös pari tuttua kundia). Viikko ollaan täällä nyt asuttu ja varmaan on vielä 15 muuttolaatikkoa purkamatta, enkä tiedä, minne ne tavarat mahtuisi. Niin siinä käy, kun muuttaa 10 neliötä pienempään asuntoon, niin säilytystilasta on puutetta. Muuten ollaan viihdytty täällä ihan super-hyvin! Ihana kämppä, ihana ympäristö jne. Ja ihan mahtavat ilmat vielä kaiken lisäksi. Huomenna mennään aamupäivällä uimarannalle ja iltapäivällä grillataan tossa pihalla (partsilla ei saa grillata). Sellainen ongelma on vaan tullut, että Helmi ei nukahda millään rattaisiin päiväunille, joten sen sijaan, että oltais koko päivä ulkona, joudutaan tulemaan päiväuniajaksi sisälle. Lounaan lapset ovat syöneet puistoruokailussa, mitä ollaan hyödynnetty jo 3 aikaisempaa kesääkin.

Mä olen kyllä laittanut molemmille lapsille n. 1-vuotiaasta lähtien lasten aurinkorasvaa, jossa on fysikaalinen suoja tai mikä sen nimi nyt olikaan. Tähän asti ollaan käytetty Eucerinin, missä on suositus 6 kk alkaen ja nyt mies oli ostanut Dailyn vastaavan, kun toi Eucerin loppui. Helmillä on ollut päällä joko hyvin ohuet pitkälahkeiset housut tai shortsit ja lyhythihainen body tai T-paita (mielummin jälkimmäinen, kun on ilmavampi kuin body) tai hihaton hellemekko. Noi pitkälahkeiset housut ois siksikin parhaat, kun Helmi rakastaa liukumäestä laskemista ja ne mäet on ollut nyt ihan tulikuumia, niin ei niistä voi laskea ilman pitkiä housuja. Ja täällä on kaikki puistot ihan aurinkoisia, mikä on tosi inhottavaa. Ei niissä voi kauankaan olla, kun en halua varsinkaan lapsia pitää koko päivää suorassa auringonpaisteessa. Onneksi tossa omalla pihalla on myös varjoisia kohtia, niin voidaan olla myös siellä. Rattaisiin pitäisi hankkia vielä aurinkovarjo. Meillä on aikaisemmin ollut Emma-merkkinen, mutta se on aina yhden kesän jälkeen hajonnut. Viime kesänä käytiin katsomassa muitakin merkkejä, mutta niissä oli kaikissa jotain vikaa, joten kai me käydään taas ostamassa toi Emma ja heitetään se sitten loppukesästä roskiin.

Nyt äkkiä nukkumaan... Aurinkoista viikonloppua kaikille!

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
5/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli terveisiä myös meiltä täältä maalta! Ulkona olis tosi ihanaa olla mutta multa lähtee järki noiden itikoiden ja mäkäräisten takia!!!! Mä olisin ihan valmis pakkaamaan kamat kassiin ja muuttamaan johonkin missä ei oo näitä kamalia iniseviä verenimijöitä!!!

Onnikin on ihan paukamilla päästä varpaisiin, näyttää siltä kuin sillä olis joku rokko...

Mä olen kyllä myöskin käyttänyt nyt tänä kesänä Onnilla aurinkorasvaa. Just sitä Eucerin merkkistä. Vaatteena sit jotain pitempi lahkeista shortsia ja t-paitaa tms. Ja hattu + aurinkolasit.

Kamala stressi kyllä tuosta auringosta mulla koko ajan että eihän se poika nyt vaan pala jne. :-/ Rasittavaa.

Kummi osti Onnille ulos semmoisen uima-altaan. Onni rakastais polskia siinä mutta mä en kerta kaikkiaan pysty olemaan tuolla ulkona niiden ötököiden takia! Pitäis varmaan vähän raivata noita tontin rajoja niin kävis pieni tuulen vire niin ehkä se auttais tuohon itikkaongelmaan. Tai voishan sitä tietysti käyttää jotain hyttysmyrkkyä mutta sit pitäis käydä suihkussa jos meinais johonkin lähteä... Mä oon jotenkin tosi rasittunut tästä(kin) asiasta, toivoin jo päivällä, että olispa talvi! :)

Onni on käynyt jo kerran uimassa järvessäkin. Pelkäsin kyllä, että se saa jonkun keuhkokuumeen mutta ihan terveenä se on toistaiseksi pysynyt.

Me ollaan Onnin kanssa koko viikonloppu kahdestaan, kun mies on jossain moottoripyöräilijöiden kokoontumisajoissa. Ensi viikonloppuna Onni menee mummolaan yökylään ja me miehen kanssa lähdetään laivalle. Ihanaa!!

Me ollaan reissattu pienesti täällä kotimaassa. Käytiin mm. Ähtärin eläintarhassa. Reissaaminen sujui ihan yllättävänkin hyvin Onnin kanssa! Paitsi, että syöminen on aina yhtä taistelua, kun ympärillä on kaikkea muuta mielenkiintoista. Varmaan käydään vielä tänä kesänä ainakin meidän mökillä Kainuussa...

Juupa juu, pitäis varmaan jo suunnata nukkumaan... Mä olen ollut koko päivän jostain syystä pahalla tuulella. Jospa sitä huomenna olis jo iloisempi fiilis! ;-)

kumppari

Vierailija
6/9 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tämäkään lapsi älyä yksinän tulla ulos.

tämä helle tappaa kirjaimellisesti, mä turpoon ku ilmapallo ja nukun koko ajan, pulssi hakkaa tuhatta ja sataa ja vitutuskäyrä on katossa. mutta suppailee sillon tällön..vittu!

kuumetta ja penskat ja 39+5

Vierailija
7/9 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Onni on ollut terveenä... Tämän päivän se onkin sitten ripuloinut ihan urakalla!! Mistähän lie saanutkin jonkun pöpön. Toivottavasti ei oo tarttuvaa! :-/

Onneksi ruoka ja juoma on kuitenkin tänään poijalle maistuneet, kun eilen ei uponnut mikään. Päiväuniakin nukkui 3h, nukuttiin vierekkäin sohvalla viimeinen tunti! Nytpä ei sit mua nukuta yhtään...

Kuumetta! Jaksamista sulle! Ei oo enää ainakaan montaa viikkoa jäljellä! Sehän voi syntyä minä hetkenä vaan!!! :)

kumppari

Vierailija
8/9 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...No jatkan nyt tätä yksinpuhelua=)

Ihana ilma, oltiin poikien kanssa puistossa yli kaksi tuntia aamupäivällä. Mukavaa kun on lämmin! Viikonloppunahan pitäisi myös olla lämmintä, huomanna ajattelimmekin lähteä mun vanhempien mökille ekaa kertaa tänä kesänä. Tänään ajattelin istuttaa kukat takapihalle. Tai anoppia pyysin apuun, kun en ole mikään varsinainen viherpeukalo.

Joona kiipeää joka paikkaan. Tänäänkin ihmettelin että mihin se on jo kerinnyt, niin täällä konella se istui näyttö ja kaiuttimet päällä ja näpytteli näppäimistöä kovin tärkeän näköisenä. Otin sen alas ja siirsin tuolin sivumalle, olisittepa nähneet kuinka se suuttu mulle! Jalat aivan spagetiksi ja niin säälittävä ilme naamalle...

Uusia sanoja Jonttu oppii nyt ihan koko ajan ja toistelee perässä jatkuvasti. Monista sanoista tulee vain alku- tai lopputavu, mutta kyllähän me ne sanat ymmärretään, kun se ne joka päivä sanoo samalla tavalla monta kertaa. Ulkopuolisen mielestä puhe ei vielä ole varmaankaan kovin selvää suomea=)

Mites se tamperelaisten tapaaminen. Olisiko osallistujia?

Nyt tarvii mennä siivoamaan kun tuli se anoppi kutsuttua paikalle. Aurinkoista viikonloppua!

nonnu78 ja ipanat

Vierailija
9/9 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun pitää kiirettä tällaisella työttömällä kotiäidilläkin? Koko viikon mennyt mahdollisuuksien mukaan pitkin Tamperetta etsien pukelon huoneeseen sopivaa tapettia. Silpun huoneen alkovi tapetoidaan tällä:

http://www.tapettitalo.fi/metsola.html

ja siihen pitäisi pariksi löytää sopiva " hillitympi" tapetti. Helpommin sanottu kuin tehty. Pari hyvää vaihtoehtoa olen löytänyt, mutta ei sitä nappivalintaa. Tiistaina minä ja anoppi revittiin huoneesta listat pois (sekä osa vanhoista tapeteista) ja keskiviikkona tuli miehet hiomaan lattian. Se oli järkyttävässä kunnossa, lattiaa ei oltu hiottu kertaakaan asennuksen (kai joskus 80-luvulla?) jälkeen ja siitä irtosi tikkuja. Silppu ei siis pahemmin huoneessaan ole itsekseen saanut touhuta. Lattiasta tuli tosi hienon näköinen, mutta eilen huomattiin että oli edelleen tikkuinen. Nyt ne samat äijät tulevat pähkäilemään mitä sille tehdään -ottivat siis liian pienen kerroksen päältä. Eiköhän siitä vielä kunnon lattia saada...

Mitästotas muuta... mies hankki itselleen punaisen kortin viimeisimmässä futispelissä, eipä tarvitse pariin seuraavaan peliin mennä. Jos luulette että mun tekstistä paistaa vahingonilo se ei pidä paikkaansa O:-P.

Kasvimaata ja pihaa olen laittanut sen verran kun jaksan, eipä mahasta tunnu vielä olevan haittaa. Tuoksuherneitä istutin (ekaa kertaa ostin valmiit taimet) sekä krasseja, ruiskukkaa ja unikkoja. Yrttejä laitoin, mansikkamaatakin lisäsin, huomenna haraan isomman kasvimaan (meillä on niitä kaksi, luoja ties miksi) ja pistän sinne pari kesäkurpitsaa ja jotain muuta hyödyllistä kenties. Jos en jaksa kylvän vain viherlannoitusseoksella eli veriapilaa, hunajakukkaa ja tuoksuapilaa -viimeksimainittu nimensä mukaisesti tuoksuu taivaalliselle!

Seerumiseulassa kävin, tulokset tullevat ensi viikolla. Neuvola oli eilen, hyvin kuului sydänäänet, paitsi että vintiö heilui koko ajan. Olin laihtunut :-o.

Manselaisten illallisesta! Ensi viikko ei käy mulle, lähdetään risteilylle to-la, alkuviikosta arvaattekin mitä teen? haen sitä pahuksen tapettia.

Kuumetta, joks sää synnytit :)?

Nyt telkkarin ääreen, huomenaamulla viimeinen vauvauinti.

KL ja Silppu 1 v. 4 kk sekä pikkusilli 16+2 tjsp.

PS. Reenit lopetin viime viikolla, koskakohan sinne pääsee takaisin...