Voinko ottaa vanhempainiltaan vauvan mukaan? häiritseekö ketään jos joudun
eikä kiinnosta pätkääkään jos jotakuta syöttäminen häiritsi. Imetyspaita päällä niin rintaa ei edes näy.
Kommentit (38)
Kunhan poistut luokasta jos vauva alkaa itkemään/meluamaan.
Puolivuotiasta tai sitä vanhempaa lasta taas ei ole hyväksyttävää ottaa mukaan. Erityisesti sellaiset vuoden-kahden vanhat, jotka eivät suostu olemaan paikalla vaan vaativat jatkuvaa touhuamista on syytä jättää kotiin.
Sama häiriö siitä tulee kuin esim. siitä, että joku isä ottaisi mukaan mopon ja rassaisi sitä luokan perällä. Ihan hissukseen vaan, moottoria polkematta. Lisäksi on aina mukavaa nähdä, että vanhemmat ovat nähneet vaivaa järjestääkseen pari tuntia aikaa ihan vain sen yhden koululaisensa vuoksi. -ope
ihan tiedoksi vaan, että kaikki eivät suinkaan näe vaivaa. Monilla isovanhemmat ovat valmiina suurinpiirtein minuutin viiveellä lapsenlapsia hoitamaan, ei siihen tarvitse ponnistella. Minusta on kummallinen kommentti tuollainen. Onko sitten mielestäsi hyvä vai huono vanhempi, jos näkee paljon vaivaa, mutta ei saa ketään lapsia hoitamaan? Tervetuloa vaan vanhempainiltaan, vauvojen kanssa. t. ope
on häiritsevää, jos tilassa hoidetaan samanaikaisesti lapsia.
Miksei koulun puolesta ole jotain hoitajaa, joka huolehtisi lapsista vanhempainillan ajan. (Jossain kaukana.)
Minäkin olin vauvan kanssa tosin toista kertaa en mene, vahingosta viisastuu. En kuullut yhtään mitään, enkä pystynyt keskittymään asiaan, toki näin opettajan ihan livenä;)
mummun paikalle soittaminen on jo sitä vaivannäköä, järjestelyä. Kummallinen ylitulkitsija olet sinä, 22. -21
joka ikisessä tarhan ja koulun vanhempainillassa on ollut pikkusisaruksia vauvasta vähän isompaan mukana. Musta se on ollut ihan kivaa, on ollut vähän sellainen "perhemeininki", kaikki kuitenkin suurin piirtein tuntevat toisensa edes ulkonäöltä, eikä pienet kitinät haittaa. Asutaan Vantaalla pienessä lähiössä, ja on ihan kiva että tunnetaan myös luokka- ja tarhakavereiden perheet. Eikös tässä ole käytännössä tilaisuus siihen mitä hoetaan, että: "koko kylä kasvattaa".
Tietysti jokainen järkevä vanhempi menee käytävään rauhoittelemaan vauvaa jos se alkaa ihan kunnolla karjua.
koulussa ei työskentele lastenhoitajaa, eikä koululla ole rahaa sellaisen palkkaamiseenkaan. Lisäksi koulussa saattaa syksyn aikana olla parisenkymmentä vanhempainiltaa.
olen yrittänyt nyt lapsenvahtia meille jo monen viikon ajan. Ei ole ketään saatavilla, joten todennäköisesti emme pääse lähtemään. Mulle ei tulisi edes mieleenkään aloittaa kuukausien järjestelyjä vanhempainillan vuoksi, ei sitä edes tiedä niin paljon etukäteen. Kamala ajatus, että joku tulkitsee sen niin, että en välittäisi tai jos otan pienimmän mukaan, etten ole halunnut järjestää paria tuntia vain yhtä lasta varten.
Mä ymmärrän, ettei lapsia, jotka jo tajuavat asioista voi ottaa mukaan, sillä joskus käsitellään melko arkaluontoisia asioita, joita lapset voivat sitten levitellä. En kuitenkaan tajua, miksei vauvaa voisi ottaa mukaan. Luulisi, että perheelliset osaavat keskittyä olennaiseen.
Sinällään hauska tilanne, että tietävät aivan varmasti minun olevan totaali yh, jolla ei ole minkään sortin tukiverkostoa. No, maksamalla toki saisin lapsenvahdin, mutta siihen en ala vanhempainillan vuoksi. Joten jäävät joka vuosi välistä... Oman työpaikan vanhempainillat on pakko hoitaa, joten silloin on otettava maksullinen lapsenvahtikin.
juuri siksi, että haluamme keskittyä esikoisen kouluasioihin ilman kuopuksen hoitotehtäviä.
Ope minäkin
koska toisen on pakko olla silloin kotona. Jos toinen on illalla töissä, eikä saa vapaata, niin silloin ei mene kumpikaan. Itseäni ärsytti, kun opettaja vanhempainillassa sanoi, että on hienoa nähdä, että ollaan niin kiinnostuneita, että monilla on ihan molemmat vanhemmat paikalla. Teki mieli tukiverkostottomana huutaa, että hei, kaikilla näillä pariskunnilla on ne mummolat apuna, sillä että ei ole paikalla, ei kyllä ole mitään tekemistä sen kanssa että ei muka kiinnostaisi.
Sinällään hauska tilanne, että tietävät aivan varmasti minun olevan totaali yh, jolla ei ole minkään sortin tukiverkostoa. No, maksamalla toki saisin lapsenvahdin, mutta siihen en ala vanhempainillan vuoksi. Joten jäävät joka vuosi välistä... Oman työpaikan vanhempainillat on pakko hoitaa, joten silloin on otettava maksullinen lapsenvahtikin.
Olen ottanut vauvan monta kertaa vanhempainiltaan mukaan eikä kukaan ole siitä häiriintynyt. Totta kai jokaisen äidin järki sanoo, että jos vauva alkaa huutaa tai haista niin sitten on poistuttava paikalta! Meillä täällä on ihan yleistä että lapset otetaan mukaan tarhaan kun on vanhempainilta ja he saavat leikkiä joko pihalla tai aulassa. En tajua miten tästäKIN voidaan tehdä ongelma!
Minä ainakin olen, ihan hitsisti, vaikka olenkin sivistyneenä ihmisenä pitänyt mölyt mahassani.
Ei tulisi edes mieleeni rajoittaa pikkusisaruksia jäämään kotiin. Ja jos mulla itsellä olisi vauva tai pikkuisia mukaan otettavaksi, niin en kyllä edes miettisi tällaista asiaa. Ei tulisi mieleenikään. Mukaan vaan! Ollaan muutenkin sellainen perhe, että lapset on aina mukana lähes kaikkialla. Hekin osallistuvat perheemme elämään.
Jos joku nirppanokka nyrpistää nenäänsä, niin kuuluu samaan kastiin kuin Ellen ankean värisiin vaatteisiin pakotetun lapsukaisen äiti, joka todennäköisesti pelkää naapurin lapsen nenästä valuvaa jokapäiväistä räkääkin tartuntavaarana.
ei mulla ollut ketään hoitajaa, ja halusin kuitenkin olla läsnä lapsen ekassa vanhempainillassa.