Kertokaa kokeneet, mitä voin oikeasti tehdä??
Haluaisin "erota" avopuolisostani asap. Emme siis ole naimisissa (olemme avopari) mutta meillä on yhteinen koti X.
Koti on puoliksi molempien nimissä. Se on meidän oma, ei velkaa, lainaa tmv. Ne on kaikki maksettu pois.
Jos lähden vaikka huomenna, mitä keinoja on saada kodista "omani pois"? Onko muita vaihtoehtoja kuin, että a) puoliso maksaa minut ulos b) koti myydään ja tulo jaetaan puoliksi?
Ja minne edes menisin?
Ei ole "väkivalta-/rikostilanne", eli ei mitään turvakotia tai poliisia liity asiaan!
En kyselisi, jos olisin varakas. Asuisin vaikka lähihotellissa seuraavat kuukaudet. Mutta kun perusduunarina jää käteen juuri elämiseen rahat. Ei ole säästöjä.
Kommentit (48)
Kasva aikuiseksi ja koita kestää parisuhteen vastoinkäymiset. Vaikea uskoa että vielä viisikymppinen olisi noin lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättikö mies taas likaiset sukat lattialle vai luitko Me Naiset-lehdestä voimaannuttavan tarinan?
Kerronpa yhden esimerkin; voit sitten miettiä oliko kommenttisi asiaan liittyvä?
Narsisti ja ilkeä puolisoni vaati, että teen hänelle illalla ruoan. Kun kieltäydyin hän uhkasi "kostaa". Hänelle on siis mahdottomuus tehdä itselleen ruokaa; lämmittää vaikka valmiiksi tehtyä ruokaa jääkaapista.
Olin lähdössä seuraavana aamuna töihin normaalisti, hänen nimissään olevalla autolla. Hän laittoi suutuspäissään auton illalla "seisontaan". No koska minun oli mentävä töihin, hyppäsin lapsen pyörän selkään. Ajoin päivän aikana +20km vesisateessa, työpäivän lisäksi.
AP
Hyvä kun eroat.
Kohti uutta ja omaa elämää.
Voimia!
Minä olen varma että jos olisin samassa tilanteessa niin minunkaan mieheni ei lähtisi "kotoaan" mihinkään eikä suostuisi myymäänkään. On niin kiintynyt kaikkeen roinaan ja itse muovaamaansa pesään. Onneksi minuunkin.
Mieshän on sairas päästään. Turvakotiin voi mennä myös henkisen ja talouudellisen väkivallan vuoksi. Erityisesti kerran puolisosi on narsistinen. He saattavat olla arvaamattomia. Mene ja ota lapsesi mukaan.
Turvakodissa saat ensin levätä ja selvitellä omaa mieltä. Siellä autetaan myös käytännön asioissa. Itse kadun vaan sitä etten mennyt sinne aiemmin.
Menin viime kesänä turvakotiin samoista lähtökohdista kuin sinä. Pääsin sen avulla omaan vuokrakämppään ja mies suostui ostamaan minut asunnosta ulos (viimeinkin). Kävihän siellä lastensuojelukin katsomassa mikä lasten vointi on eikä siitä seurannut edes asiakkuutta. Suosittelivat tosin erilleen muuttoa, sillä isoimmat lapsista olivat todistaneet jo henkistä väkivaltaa.
Laita joka tapauksessa tuo käräjäoikeuden hakemus vetämääm yhteisomistajuufrn Purkamisesta. Saat tähän todennäköisesti maksutonta apua oikeusaputoimistosta, jos olet pienituloinen. Voit huomenna jo soittaa salaa oman hyvinvointialueesi oikeusaputoimistoon ja he auttavat sinut tässä alkuun.
Paljon voimia tehdä isoja ja vaikeita askelia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättikö mies taas likaiset sukat lattialle vai luitko Me Naiset-lehdestä voimaannuttavan tarinan?
Kerronpa yhden esimerkin; voit sitten miettiä oliko kommenttisi asiaan liittyvä?
Narsisti ja ilkeä puolisoni vaati, että teen hänelle illalla ruoan. Kun kieltäydyin hän uhkasi "kostaa". Hänelle on siis mahdottomuus tehdä itselleen ruokaa; lämmittää vaikka valmiiksi tehtyä ruokaa jääkaapista.
Olin lähdössä seuraavana aamuna töihin normaalisti, hänen nimissään olevalla autolla. Hän laittoi suutuspäissään auton illalla "seisontaan". No koska minun oli mentävä töihin, hyppäsin lapsen pyörän selkään. Ajoin päivän aikana +20km vesisateessa, työpäivän lisäksi.
AP
Hyvä kun eroat.
Voimia!
Mitä onniteltavaa erossa on? Ero on aina ikävä asia. Olet vahingoniloinen paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Hyvä kun eroat.
Voimia!
Mitä onniteltavaa erossa on? Ero on aina ikävä asia. Olet vahingoniloinen paska.
Itselläsi näyttää olevan paha olla, kun tarve tuntemattomille noin puhua.
Ero huonosta ja toimimattomasta, näköjään henkisesti väkivaltaisestakin ihmissuhteesta, on hyvä asia.
Oikea ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Hyvä kun eroat.
Voimia!
Itselläsi näyttää olevan paha olla, kun tarve tuntemattomille noin puhua.
Ero huonosta ja toimimattomasta, näköjään henkisesti väkivaltaisestakin ihmissuhteesta, on hyvä asia.
Oikea ratkaisu.
Sulla se on paha olla kun olet vahingoniloinen ja ilkeä tuntemattomalle joka läpikäy eroa.
Hankit nyt äkkiä sen asunnon ja muutat pois. Omaisuuden jako hoituu kyllä. Vaikka sitten lakimiehen ja käräjäoikeuden avulla. Hoida yhteydenpito exän kanssa viestitse niin kaikesta jää todisteet.