Kuka hullu hankkii enää lapsia?
Miten itsekäs pitää olla, että haluaa lapsiakin tänne raatamaan vähintään 70-vuotiaaksi saakka työelämässä? Kuinka paljon voi vihata omia lapsiaan?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vastuullinen valkoinen suomalainen hankkii lapsia, jottei maatamme tarvi täyttää matuilla.
Kuule, on täytetty jo ja lisää on tulossa. Minä en tee tänne lapsia niiden orjaksi työskentelemään ja maksamaan niitten elatuksen verorahoilla. Turvattomaan maahan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt todellakin kannattaa tehdä lapsia. Yhteiskunta ei jatkossa enää satsaa vanhainhoivaan. Lapset katsovat hoivan perään ja katsoo, mihin sun säästämättä rahat kuluu sun hoivassasi.
Ne tarvis jollakin elättää aikuiseksi.....
Vierailija kirjoitti:
Vastuullinen valkoinen suomalainen hankkii lapsia, jottei maatamme tarvi täyttää matuilla.
Saakoon koko perkeleeen maan itselleen kun niitä rakastetaan täällä muutenkin enemmän kuin omia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsestasi tulisi niin huono-osainen, että joutuisi tahtomattaan raatamaan 70-vuotiaaksi?
No mun -90 syntyneestä tyttärestä tuli.
Hänellä siis kaksi "hyvästi työllistävää korkeakoulututkintoa" ja työura ollut pelkkää pätkää osa-aikaisilla tunneilla. Samaa on myös hänen kurssikavereillaan. Nyt tyttäreni mies on myös jäämässä työttömäksi, hän on oman alansa tohtori.
Ei puhettakaan perheen perustamisesta ja omistusasunnosta.
Mun 95 syntyneellä siskolla sama tilanne. Korkeakoulututkinto (AMK) ja lisäksi maisterin paperit. Matalapalkka-alalla kassalla töissä.
Hänen saman ikäisellä miehellään amis-tutkinto (tekniikan ala) ja korkeakouluopinnot (amk), työtön, ollut jo vuosia.
Päättivät alkaa yrittää tilanteesta huolimatta lasta, koska kello käy.... Mutta huonolla menestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsestasi tulisi niin huono-osainen, että joutuisi tahtomattaan raatamaan 70-vuotiaaksi?
Että elättäisi nämä vieraat ja takaisi täysylläpidon, tietysti !
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, kaikki kollegani tekevät jo nyt töitä yli 70-vuotiaina.
Voi kuule, kyllä on kevyt työ teillä eikä muistihäiriötkään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakoon koko perkeleeen maan itselleen kun niitä rakastetaan täällä muutenkin enemmän kuin omia!
Olen samaa mieltä. Menköön mut tien nekku jen ja su vak kien pen nuille koko maa. Omia en tee tänne kärsimään näitten kanssa, olisivat liian fiksujakin.
Niinpä. Kukapa mielenterveysongelmainen haluaisi lapsia hankkia tähän pahaan maailmaan, jota ei omakaan pää kestä.
Silloin 2005-2016 tein lapsia koska oli uskoa tulevaisuuteen. Toki siinä 2015 kieppeillä alkoi jo usko ja huumori loppumaan. 2020-luvulla olisi jäänyt nämä lapset tekemättä. Suomen tilanne todella todella epätoivoinen jos virkamiehet ehdottaa että 70 vuotiaiden avulla saadaan talous kasvamaan.
Suomi on auringonlaskun maa. Tuollaiset itseensä tyytyväiset vanhat oman hillotolpan vaalijat pilaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Kukapa mielenterveysongelmainen haluaisi lapsia hankkia tähän pahaan maailmaan, jota ei omakaan pää kestä.
Olet varmaan onnellinen kun olet poikinut tänne kehitysmaahan mustien joukkoon omasi ? Vaikutatkin fiksulta ihmiseltä.
Olen tosi tyytyväinen siihen, ettei minulla ole lapsia. Hyvinvointivaltion olisin halunnut heille tarjota, mutta sitä ei ole, joten ei ole lapsiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Silloin 2005-2016 tein lapsia koska oli uskoa tulevaisuuteen. Toki siinä 2015 kieppeillä alkoi jo usko ja huumori loppumaan. 2020-luvulla olisi jäänyt nämä lapset tekemättä. Suomen tilanne todella todella epätoivoinen jos virkamiehet ehdottaa että 70 vuotiaiden avulla saadaan talous kasvamaan.
Minä sain omat lapseni vuosituhannen alkuvuosina, jolloin koko maailma vaikutti vielä ihan eri paikalta kuin nykyään. Jos olisin omannut ennustajanlahjoja, niin tekemättä olisivat jääneet.
No, minusta on tuo aika ajanut jo ohi, mutta ei kai sitä eläkeikää olisi mitään tarvetta nostaa, jos samaan tahtiin olisi uusia veronmaksajia, mitä eläkkeelle jääviä...
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei vieläkään halua meitä 1990- luvun laman lapsia töihin :(
Miten joku normisuomalainen voi vihata lapsia niin paljon, että tekee sellaisia pk-seudulla?????
Vierailija kirjoitti:
No, minusta on tuo aika ajanut jo ohi, mutta ei kai sitä eläkeikää olisi mitään tarvetta nostaa, jos samaan tahtiin olisi uusia veronmaksajia, mitä eläkkeelle jääviä...
Kun ei ole. Suomalaiset eivät enää halua lapsia maan ahdingon vuoksi johon meidät on ajettu. Suomi tulee olemaan mustien ja is la mis tien kehitysmaa.
Kaduttaa minuakin. Lapset ovat vasta pieniä, mutta tulevaisuus tuntuu niin synkältä niin moninaisin kauhukuvin, että tuntuu, etten enää kestä katsoa uutisia. Totuutta ei pääse tosin pakoon arkeenkaan, kun työ on koko ajan vaakalaudalla, vuosittain käydään läpi useammat yt:t ja ilmapiiri työkavereiden kesken jäätävä. En tiedä, miten saan nämä lapset edes elätettyä täysi-ikään. Minullakin on kaksi korkeakoulututkintoa ja silti elän koko ajan työttömyyden pelossa.
Kaikki edes vähän tasapainoiset ihmiset hankkivat lapsia. Itse asiassa kaikesta valituksesta huolimatta nykyisin on helpompi elättää tukuverkotstojen kautta lapsia kuin muutama kymmenen vuotta sitten. Puhumattakaan sodänjälkeisistä äidistä, joilla saattoi olla 6-10 lasta ilman mitään nykyisenkaltaista sosiaaliturvaa.
Kaikki on lopulta asenteesta kiinni, ei suinkaan rahasta. Jos ei halua lapsia, niin sitten ei.
Täytyyhän jonkun nämä meidän vieraamme elättää ja rahtihameet.