Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa mitä sanotte, mutta minun mielestäni lapsen " lyöminen" on tietyissä tilanteissa aivan oikein.

Vierailija
01.06.2007 |

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

26: sulle yhteiskunnassa eläminen meinaa satuttamista? Entä jos opettas muksutkin elämään ihmisiksi eikä tirvaseen takaisin?

Vierailija
22/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällään kantaakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ollut kurittamisesta.

Vierailija
24/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siksi, että aikuiselta voi ja pitää odottaa itsehillintää. Aikuinen ei siis visko tavaroita ja hyökkäile muiden ihmisten kimppuun vaikka mieli tekisi. Pieni uhmaikäinen lapsi ei vielä osaa hillitä itseään, mikä on ihan normaalia. Lapselle pitää tietysti opettaa itsehillintää, mutta ei väkivaltaa käyttäen.

Vierailija:

Jos minä huudan ja kiljun, potkin kumoon tavaroita ja hyökkään muiden ihmisten kimppuun, toivon todella, että mieheni on paikalla ja tirvaisee ! Jaa miksi ? Koska elämme YHTEISkunnassa, jossa vallitsevat YHTEISET normit, ja tällainen käytös on paheksuttavaa ja epämiellyttävää. Jos en aikuisikään mennessä ole oppinut käytöstapoja, niin tulisiko minun antaa vain mellestää rauhassa, vai puuttua asiaan ? Kun siis kysymyksessä on oma aviomieheni.

Vierailija
25/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t 23

Vierailija
26/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) alkaisin itse hakata jotakuta oikein kunnolla

b) tekisin jatkuvasti jotain itselleni vaarallista (esim. juoksisin junanradalle istumaan aina kun silmä välttää, enkä uskoisi mitenkään muuten)

c) yrittäisin yhtenään esim. työntää jonkun muun auton alle, enkä lopettaisi millään muulla keinolla.

Vierailija
27/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka mokaat töissä ja pomo vähän kurittaa jottei moka toistuisi...sinun logiikallasi se on vissiin ihan ok?

Vierailija
28/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 23 vai mikä nyt olinkaan, aikuinen kuitenkin

Vierailija
29/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 23

Vierailija
30/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita keinoja ovat esim:

-sanoa tiukasti, huutaa ja käskeä ankarasti

-ohjata mielenkiinto vaivihkaa johonkin muuhun vaarattomampaan asiaan

-laittaa valjaisiin tms

Vierailija:

a) alkaisin itse hakata jotakuta oikein kunnolla

b) tekisin jatkuvasti jotain itselleni vaarallista (esim. juoksisin junanradalle istumaan aina kun silmä välttää, enkä uskoisi mitenkään muuten)

c) yrittäisin yhtenään esim. työntää jonkun muun auton alle, enkä lopettaisi millään muulla keinolla.

Vierailija
31/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä uskoisi mitenkään muuten

ja

enkä lopettaisi millään muulla keinolla.

taisivat jäädä huomaamatta nuo kohdat...

Vierailija
32/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa, paras esimerkki on oma perhe, joten miksi vaihtaa hyvin toimivaa menetelmää..

t: 23, lapset 13 v, 7 v. ja 4,5 v.

Vierailija
33/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainakin pahinta murrosiässä oli se, kun vanhemmat eivät mahtaneet mulle yhtään mitään. Olisivat vaikka joskus näyttäneet missä raja menee. JA puhuminen oli yhtä tyhjän kanssa, olin ja olen yhä verbaalisesti huomattavasti vanhempiani taitavampi.

Vierailija
34/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä murrosikäisen riehuminen loppuu, kun painetaan vatsalleen lattialle ja pidetään kiinni puoli tuntia.

Vierailija
35/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on remmillä kuritettu aikoinaan, eikä se todellakaan ole ylpeyden aihe. Päinvastoin. Traumat siitä jää, isommat tai pienemmät.. Sitä ei voi hyväksyä.

Ylpeyden aihe pikemminkin olisi se, että saisi kasvatettua lapsensa ilman ruumillista kuritusta (tai siihen rinnastettavaa henkistä väkivaltaa tms.) tasapainoisiksi yhteiskunnan jäseniksi. (En nyt sitten tarkoita, että 23 käyttää henkistä väkivaltaa tms.)

Vaikka oman kokemukseni mukaan ruumiillinen kuritus on yhtälailla henkistäkin väkivaltaa, väkivaltaa se kuitenkin on!

Vierailija
36/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti jaksan ylpeillä hienoista lapsistani, vaikka mitä yrittäisit.

t: 23, joka lähtee nyt kotiin nauttimaan niistä työnsä hedelmistä.

Isot lapsenihan ei enää tarvi kuritusta =)

Vierailija
37/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fyysinen ruotuunpistäminen taatusti tehoaa yhteen jos toiseenkin ja onhan sitä harrastettukin (vrt ennenvanhaan kun oikeuslaitoskin tuomitsi ihmisiä ruoskittavaksi). Mutta nyt elämme periaatteessa sivistyneempää aikaa, vaikkei sitä aina näistä kommenteista uskoisikaan.

Vierailija
38/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja tuttavillani ainakin hyvin käyttäytyvät lapset ja ihan ilman väkivaltaa.

Ja ainakin minun mielestä myös kurittaminen on väkivaltaa.

Kannattaa myös miettiä kuinka sinun käy kun olet vanha ja raihnainen ja voimasuhteet sinun ja lastesi välillä kääntyneet toisin päin.

Toivottavasti saat sitten samalla mitalla takaisin.

Vierailija
39/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joka tapauksessa, paras esimerkki on oma perhe, joten miksi vaihtaa hyvin toimivaa menetelmää..

t: 23, lapset 13 v, 7 v. ja 4,5 v.

Vierailija
40/42 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös käyttänyt sitä 4-vuotiaaseen poikaani kun on tullut silmitön raivari, tosin olen laittanut vähän pehmeämmälle alustalle kuin lattialle. Viimeksi tänään, kun lapsi heitteli tavaroita ja riehui kun suuttui niin kovasti. Aluksi lapsi tietenkin yrittää kiemurrella irti ja joutuu pitämään aika napakasti kiinni (ei kuitenkaan tarvitse satuttaa), kun lapsi vähän rauhoittuu niin voi höllätä otetta, lopuksi voi päästää toisen käden irti ja alkaa silittää lasta päästä ja kuiskata että kaikki hyvin... Tällä tavalla saa raivarin taltutettua niin ettei kumpaakaan satu eikä lapselle tarvitse huutaa eikä jättää yksin raivoamaan. - Ei tarvitse käyttää tukkapöllyjä eikä muutakaan väkivaltaa.

Vierailija:

Kyllä siinä murrosikäisen riehuminen loppuu, kun painetaan vatsalleen lattialle ja pidetään kiinni puoli tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän