Kun lasta ei kuulu, mihin yhteys ensimmäisenä?
Hei kaikille!
Meillä on jo 1 lapsi, mutta toista olemme toivoneet jo jonkin aikaa. Mihin mun kannattaisi soittaa ensiksi? Ihan vaan tavalliselle gynelle, joka katsoisi, onko kaikki päällisin puolin kunnossa? Pystyisikö gyne sanomaan, jos esim. limakalvoissa jotain? Ei vaikkapa tarpeeksi paksua limakalvoa, jotta alkio pystyisi kiinnittymään?
Kaikkea tässä on jo kerinnyt miettimään...Et miksi ei tärppää, esikko kun tuli nopeasti.
Toivottavasti joku osaisi auttaa minua, että mistä aloittaa. Voihan sitä tietysti suoraan yksityisellekin mennä, mutta jos olisi muuta alkua ihan ensin?
Vastauksia odotteleva K-M
Kommentit (2)
Vielä mietin, että mitä tehtäis...Ja vielä kysyisin, että kauankohan menee, että saa ajan, jos saa lähetteen julkiselle? Joutuukohan aikaa odottelemaan kuukausitolkulla?
Yksityiselle toki haluan, mutta en tiedä onko rahaa juuri nyt, kun olen kotona. Mutta jos edes kävisi eka yksityisellä lääkärillä...hmm...
K-M
Tämä riippuu siitä, tahdotko yksityiselle vai julkiselle hoitoon. Jos yksityiselle, niin voithan suoraan sinne soitella, kuten tuossa kirjoititkin. Jos taas julkiselle, niin edullisin keikka tulee toki TKhon. Pistävät sieltä lähetteen lähimpään lapsettomuuspoliin ja mahdollisesti tekevät jo jotakin tutkimuksia. Tämä on tosin kuntakohtaista, me saimme suoraan vaan lähettiin, ei mitään tutkimuksia TKssa. Toki yksityiselle gynellekin voi mennä, pyytää lähetettä julkiselle ja samalla kysyä, josko jotakin jo heti voisi tutkia/tehdä.
Itsellä sama tilanne, yksi lapsi tuli helposti ja toista olemme ' tahkoneet' jo 3.5 vuotta. Sekundäärinen hedelmättömyys on yllättävän yleistä.