Kuuluuko salilla tervehtiä muita?
En ole koskaan käynyt salilla. Ovatko ihmiset siellä omissa oloissaan kuten vaikka kaupassa vai tervehtivätkö ihmiset toisiaan?
Kommentit (28)
Sinänsä tervehtiminen sanoilla on osa kahden ihmisen välistä tietoliikennettä.
Jos aloittaa puhumisen ilman tervehdys tämä, niin toinen sanoo useimmiten "MITÄ??".
Tervedyksellä kalibroidaan kuuloaisti ymmärtämään toisen puhetta. Varsinkin jos ihmiset ei tunne ennestään toisiaan.
On siis kohteliaisuus, mutta myös oikea syy.
Riippuu varmaan salista. Äitini käy aamuisin pikkupaikkakunnan salilla muiden mummojen kanssa, ja ne kyllä jakaa kaikki elämäntarinansa siellä ja jäävät yhdessä kahville. Sitten jossain fitnessgalazypumppimp-salilla kukaan ei edes näe toisiaan, kun keskittyvät treeniin ja somettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sisääntultaessa pitää kumartaa.
• Kättely ja ystävällisyys: Jehovan todistajat ovat tunnetusti vieraanvaraisia uusia tulokkaita kohtaan. Jos astut salille ensimmäistä kertaa, sinua tullaan todennäköisesti hymyillen tervehtimään, esittäytymään ja kättelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisääntultaessa pitää kumartaa.
• Kättely ja ystävällisyys: Jehovan todistajat ovat tunnetusti vieraanvaraisia uusia tulokkaita kohtaan. Jos astut salille ensimmäistä kertaa, sinua tullaan todennäköisesti hymyillen tervehtimään, esittäytymään ja kättelemään.
Stanan pösilöt täällää kirjoittelee vaan jumppapalloista ja muista. Kyllä siellä salilla on kunnon penkit missä istua.
Nykyisellä salilla aloin käymään vuoden alusta, siellä joku vakikävijä tervehti vähän vähemmän suositeltavalla tekniikalla. Olin alkamassa kyykkäämään, niin kaikista levytangoista oli kulunut tekstit pois enkä erottanut mistään mikä tanko painaa 20 kg ja mikä 15 kg. Kaveri tuli kysymättä innokkaasti neuvomaan mistä tunnistaa minkäkin.
Ok, kiitos tiedosta sanoin. Ja siihen perään vähän kuin määräili että minun pitää lopettaa niskan ja tangon väliin asetettavan pehmusteen käyttö. Kun hänen mielestään siitä tulee ongelmia sitten kun alan nostamaan suurempia painoja. Olin ihan wtf nimittäin alkoi tulla sellaiset vibat että heppu yrittää asemoida itsensä joksikin auktoriteetiksi.
Itse näytän ulkoisesti enemmän urheilijalta kuin 90 % väestöstä ja teen puhdasta ylläpitotreeniä. Aika asiatonta käytöstä nuorelta mieheltä. Olen jatkossa tehnyt treenini kylmän viileästi kiinnittämättä huomiota koko tyyppiin. Tässä tapauksessa ihan hyvä että salilla ei ole mikään pakko tervehtiä.
Ei siellä ole pakko tervehtiä. Yritän käydä yöllä/aamuyöllä kun paikka ja aikataulut sallineet.
Enkä tervehdi takaisin jos minua kuitenkin siellä tervehditään. Vastaan tietysti jos on joku oikea kysymys enkä varaa laitteita, mutta en osallistu mihinkään keskusteluun.
Minulla on muutenkin niin pahoja sosiaalisia ongelmia että hyvä kun saan pakotettua itseni pakollisiin työpuheluihin, ruokakauppaan ja salille.
Kukaan ei ole ainakaan näkyvästi vetänyt hernettä nenäänsä tästä tylyydestäni.