Helmikuisten kesäkuu..
No nyt on sitten kesäkuu alkanut.
Paino junnaa meikäläisellä ihan paikoillaan ei liiku suuntaan eikä onneksi toiseenkaan :)..
Olen kyllä vähän herkutellut, jätskiä tekee heti mieli kun aurinko paistaa.
Ajattelin aloittaa juoksemisen. En vaan tiedä siitä mitään :D. Miten kannattais alottaa? Kävelylenkillä käyn kyllä säännöllisesti mutta juokseminen on mulle tuskaa.
Sovittiin itse asiassa miehen kanssa että lyödään vetoa että kumpi juoksee kesän lopulla nopeammin tuonne kylän keskustaan, meiltä on sinne 4km.
Kumpikaan ei tällä hetkellä todellakaan jaksa juosta tuota matkaa :D..
Saa nähdä jaksetaanko kesän lopussakaan.. Mutta tarkotus olis..
Joten nyt otetaan hyviä vinkkejä vastaan että miten kannattaa se juokseminen aloittaa?
Kommentit (14)
Taaa pikkuisen alamäkeä on menty. Aamupalan syötyäni siis täydellä vatsalla puntari näytti tänään 74,4 kg eli -500g on taas lähtenyt!
No nyt olen muutamana iltana käynyt juoksemassa koiran kanssa, on kyllä ollut kivaa, vaikkakin aika rankkaa...
Koira on ollut vähän h-moilasena kun mamma käskee juoksemaan.
Tarvisin vielä ne kunnolliset lenkkarit, täytyy käydä viikonloppuna ostamassa :)..
Juu ei mulla muuta :D, piti vaan päästä hehkuttamaan että juokseminen on nyt aloitettu ja se on oikeesti kivaa..
Moi helmet! Mun piti kans tulla tuota juoksu asiaa sen verran kommentoimaan, että kyllä se vaan on ihanaa kun se alkaa luonnistua!
Mulla vaivasi nuo polvet aiemmin, mut nyt on saanu pari viikkoa ihan rauhassa juosta ja olo on mitä mahtavin! Ja nää kelit kruunaa kaiken!
Mä aloitin tuon juoksemisen kans silleen, että ensin juoksin vaan pienen pätkän ja kävelin ja juoksin taas pätkän ja kävelin -eli just niinkuin Sporttarikin neuvoi. Liian suurta palaa ei kannata haukata esim. " pakko juosta kilometri" jos ei jaksa. Juoksee vaan sellaisen pätkän, mikä tuntuu hyvältä, siitä ne pätkät sitten pitenee ja kohta huomaa jo juoksevansa sen kilometrin ja vähän ajan päästä parikin kilometriä putkeen yms. Pääasia, ettei hampaat irvessä juokse tai verenmaku suussa. Siitä pitää nauttia :)
Mutta taas takaisin aamutoimiin, jos sit pääsisi vaikka ulos kun on taas aivan ihana keli :) Mahtavaa kesää!
~Henniina
En oo saanu tänne aikaseks kirjottaa ja en tiiä saanko tulevaisuudessakaan VAAN NYTPÄ kirjotan =o)
Mun laikkari ei ole sinänsä sujunut että karkkia tulee syötyä ihan liikaa ja urheiluharrastukset on vähäisiä - kävelyt on jääny ku poika ei nuku vaunuissa - kerran uimassa, kerran rullaluistelemassa ja kerran kuntopyörällä =o) uuden harrastuksen oon alottanu - ratsastuksen!
Mutta kaikesta tästä huolimatta puntari näyttää kivoja lukemia! Nyt 56 kg kun ennen raskautta oli 60 kg ja ennen synnärille menoa 72 kg! Imetys on tosiaan tehokasta! Ainut vain että vaikka kilot puntarin mukaan karisee niin maha on ja pysyy! =o/
Mää en muista joka viikko käyä puntarilla ja sitten joillain viikoilla käyn useasti. Olis halua urheiluharrastuksiin mutta aina ne jää, ja meillä kun illat on edelleen itkusia ja levottomia niin ei viitti aina jättää miestä tänne illaksi...
Imetys tuntuu olevan semmosta että kilot äidiltä lähtee ja vauvalle tulee =o)
Tsemppiä kaikille laihdutuspuuhiin ja toivotaan hyviä tuloksia!
HANNELE
nyt on kyllä taas kurinpalautuksen aika..
monta viikkoa on livahtanut, että olen laskenut pisteitä vaan satunnaisesti, ja tiedän ylittäneeni pisteet useampaan otteeseen.. on ollut reissuja ja juhlia..
20.4. 07 lähtöpaino 79.9kg BMI 29.35
23.4. 07 paino 78,6kg
lähitavoite 72kg siihen 6,6kg jäljellä
Oikea Tavoite 67kg siihen 11,6kg jäljellä
maanantaina punnitsen taas. toivottavasti se ei sentään ole YLI tuota 78,6kg, vaikka pudonnut paino ei varmaankaan ole.
liikuntaa olen harrastanut laiskanlaisesti. muutama kävelylenkki on tullut tehtyä, ja niitä sporttarin neuvomia vatsan rutistusliikkeitä kun vaan lihaksia jännitellään..
-ennis-
kehuit aiemmin niitä proteiinipatukoita..
mielenkiintoni heräsi, mikä niissä on rasva% ja kcal/100g?
mitä makuja on?
aattelin vaan, että paljonko yhestä patukasta menee pisteitä, jos minäkin suklaasyöppönä kokeilisin karkin sijasta niitä..
jyväshyvän (? olikohan sen niminen, keltainen loota) myslipatukoita olenkin jo kokeillut, ja se omenanmakuinen on jees.
välipalanakin kiva, ja kulkee helposti kassissa mukana ensiapuna sudennälkään kaupungilla tms.
niissä muuten energiapitoisuudet heittää huimasti, kun vertaa eri valmistajien patukoita.
-e-
Olen mässäillyt!! Tunnustan söin viikonloppuna suklaata ja nyt se masentaa =( Myöskin kuntopyöräily on jäänyt kun oli nuo helteet riivaamassa. Ei helteissä sinänsä ole mitään vikaa, mutta mua se aurinkotuoli vetää puoleensa niin paljon että liikunta jää.
positiivista kuitenkin on se että puntari näytti aamulla jälleen vähän pienempiä lukemia eli nyt 74,1 kg!! Hiljaa hyvä tulee....juhannukseen on aikaa pariviikkoa joten en varmaan ihan 70 kg pääse, mutta jos edes 72!? Täytyy koittaa nyt vaan innostua liikkumaan taas enemmän.
No mutta nyt jos lähtis vähän nauttimaan vielä tuosta auringonpaisteesta.
T.kolomonen ja enää 9,1 kg lähitavoitteeseen
TULKAAPAS MUUTKIN NYT TUNNUSTUMAAN VIRALLISET LUKEMANNE!
nolona..
vaaka näytti aamulla 77.8kg.
että, ei sentään paino ollut lisääntynyt, mutta ei juuri pudonnutkaan.
tänäänkin on tullut herkuteltua reilusti yli pisteiden..
mutta, huomenna palaan linjaan, ja annan luvan ylimääräisiin pisteisiin vasta juhannuksena omien synttäreiden kunniaksi kakun ja grilliruuan merkeissä..
20.4. 07 lähtöpaino 79.9kg BMI 29.35
23.4. 07 paino 78,6kg
11.6. 07 paino 77.8kg
lähitavoite 72kg siihen 5,8kg jäljellä
Oikea Tavoite 67kg siihen 10,8kg jäljellä
-ennis-
Meillä sairastelut jatkuu (esikoisen korvakierre päällä -> uudet putket tiistaina, HUH). Mutta kaikesta tästä huolimatta painoni ei oo ollu yli kolmeen vuoteen näin alhainen 66.2 kg.
Lähtöpaino maaliskuussa? 72.6 kg
paino nyt 66.2 kg
Lähitavoite 65 kg (070707, kaverin häät)
Iso tavoite 60 kg (6.2.2008)
Mulla on yksi iso motivaattori painon pudotukselle se, että olen päättänyt ostaa seuraavan kerran itselleni vaateita vasta kuopuksen 1 v. synttäreiden aikoihin. Eli tuskailen vanhoilla tylsillä vaatteilla vuoden ajan. Toisaalta jo nyt mahtuu taas kaapista uutta päälle pantavaa (painoin 5 v. sitten 60 kg ja niiltä ajoilta on jäänyt muutamia vaatteita kaappiin).
Ens helmikkuussa päästän itseni sitten vapaaksi ja shop till you drop taitaa olla meininki tuolloin. Onneks on ale-aika..
Tyytyväinen marimekko
Nopsasti vaan tulokset eli viime viikolla tulos oli 74,1 ja tänään 73,7 kg, joten hyvällä mallilla eteenpäin.... enää 8.7 kg jäljrllä ekaan tavoitteeseen!
T.kolomonen, myös ihan tyytyväinen =)
Juoksutkin on jäänyt hetkeksi kun ensin niksahti selkä ja sitten iski rintatulehdus. Mutta eilen vihdoin pääsi taas hölköttelemään :).
Viikonloppu oli kauheaa hässäkkää kun oli esikoisen synttärit mutta nyt taas on ihana arki ja sopivan viileääkin että pääsee koiran kanssa juoksemaan.
Vatsalihaksia pitäisi tehdä useammin mutta niiden teko jotenkin tökkii :D, ei vaan millään viittis käydä tonne lattialle niitä pusaamaan...
Olis kyllä hyvä tehdä kun maha on ihan löllykkä..
Viikonloppuna herkuttelin oikein olantakaa kun ole nuo synttärit mutta nyt otan taas itseäni niskasta kiinni ja herkut vaihtuu vihanneksiin...
Täällä sitä ollaan alkuperäisessä tavoitteessa, eli 58 =>54kg. Oikein kiva! Ei tosin " matka" tavoitteeseen ollut pitkä.
Nyt täytyisi pitää tämä paino, ettei lähde hivuttautumaan ylöspäin. Kauhulla kyllä odotan imetyksen vähenemistä, miten sitten käy, kun nyt tulee syötyä ihan hirveästi.
Onnea pudottaneille ja tsemppiä jokaiselle!
T: Sporttari
Täällä taas! :) Meiltä hajosi kone toukokuun lopulla ja vasta eilen saatiin uusi! Joten nettipimennossa vietetty pari viikkoa..
Paino junnaa ja junnaa aina vaan! Viime viikolla aloitin laskea paikkareiden pisteitä taas kun ei tuo kiloklubi tuottanut tuloksia. Se kun salli aina hieman herkuttelua joka päivälle, eikä se sovi minun kropalleni, jos haluan laihtua. Joten nyt pisteillä mennään, tosin saa nähdä lähteekö kilot niilläkään kun joka viikonlopulle koko kesäksi on jo tiedossa juhlat, osalle kahdetkin ja niissä kun ei koskaan ole kevyt-tuotteita tarjolla. :/
ENNI-MAIJA kyseli niistä proteiinipatukoista. Eli makuja oli suklaa-maapähkinä, vanilja-manteli ja sitruuna.
Ja sitä tuotetietoutta:
Energiaa per/100g: 397kcal ja per/35g(1 patukka) 139kcal
Rasvaa per/100g 12g ja per/35g(1 patukka) 4g
Ja minulta niitä voi edelleen tilata, laita mailia osoitteeseen: hanna_p@suomi24.fi
-frog2
Iloinen viikon alku! -600g, vaikka oli kahdet synttärit. Juostiin tytön kanssa vaunulenkkejä yhteensä melkein 60 km viime viikon aikana. Joten juoksu kannattaa!
Helppo on aloittaa niin, että hölkkää loivaa alamäkeä ja tasaista ja kävelee ylämäet ja osat tasamaasta, eli vaihdellen kevyttä hölkkää ja kävelyä. sitten pikkuhiljaa pidentää hölkkäjaksoja ja lyhentää kävelyjaksoja. Jos tätä saa tehtyä 2-3 x vko, niin 1-2 kk päästä jaksaa jo juosta useita kilometrejä putkeen.
ILOISTA VIIKON ALKUA!