Minkäikäiseltä olette lakanneet pesemästä peppua kakan jälkeen? (ev)
Kommentit (31)
Pelkällä paperilla pyyhitään vain poikkeustapauksissa, reissussa jne.
Aloin miettiä, olenko kummajainen.
Noin 4,5 vuotiaita ovat lapset olleet...
etkö itse sitten?? jos sulla ois kädessä paskaa niin pyyhkisitkö senkin vaan paperilla ja jatkaisit matkaa?? vähän sä varmaan haiset, ei käy sun miestä kateeks...
Enkä kylläkään pese itseltäänkään persettä kakan jälkeen. Te jotka pesette, niin millanen paska ja perse teillä oikein on. Kauhee ripuli ja kankut sellaset ett se ripuli tunkeutuu jokaiseen poimuun ???
Tosin, jos on tullut ruikulikakka, niin saatan pestäkin...itseltä myös, eli jos paperilla ei lähde puhtaaksi, tai joutuisi käyttämään kauheasti paperia, niin pesen mieluummin.
ja pysyy pehva ehjänä. Mulla ainakin on sen verran ohut iho että paperilla hinkatessa se ärtyy - ja onhan kakka nyt sen verran tahmeaa ettei ihan taputtelemalla irtoa varmasti keneltäkään. Sama pätee lasten ihoon.
Toi liinoilla pyyhkiminen se vasta typerää onkin, rahan tuhlausta ja ympäristön kuluttamista aivan tyhjän takia kun vesi ja wc-paperi ajaa saman asian.
Ja me suomalaiset käytetään sitä vessojen vetämiseen jne...
Mä myös lakkasin pesemästä, kun oppi potalla käymään. Tarpeen vaatiessa tietty voi pestäkin, mutta silloinkin pyrin yleensä pyyhkimää kostealla mieluummin.
Sit lopetan pesemisen kun lapsi osaa varmasti pyyhkiä kunnolla. Toisen peppua on vaikea pyyhkiä, paperi " satuttaa" niin helposti.
Mä käytän aina pampers liinoja pyyhkimiseen ja jos on ihan normaali kakka niin se kyllä riittä hyvin. Lapsieni iho on aina ollut tosi hyvä ja voin sanoa että meillä ei rasvoja ole tarvittu. Oikeastaan kummallakaan ei ole ollut vaippaihottumaa. En siis pese vedellä muuta kuin ihan ripulissa.
On muuten niin, että maailmalla pyllyn peseminen on yleisempää kuin pyyhkiminen. Taitaapa jotkut uskonnotkin sitä edellyttää.
Monissa Aasian maissa ei niin vaatimatonta vessaa olekaan, ettei siellä olisi vesiastiaa tätä varten.
Silloin kun vaipoista luovuttiin, eli siinä 1,5 v.
enemmän kuin nopea suihkutus käsisuihkulla. Tosin jos klaaraat pyyhkimisen muutamalla paperin palalla, se toki on säästäväisempää, mutta kuinkahan puhdasta silloin tulee?
Ja kuten joku sanoi, Suomessa ei ole pulaa puhtaasta vedestä. Ei sitä titenkään pidä tuhlata, koska se puhdistaminen kuluttaa energiaa sekin, mutta jos pitää valita tuhlaako vettä vai paperia, niin ennemmin se vesi.
sen perseenne vielä vedellä!! eihän päiväkodissakaan KUKAAN/KENENKÄÄN lapsen pyllyä pestä vedellä, kuka osaa jo itsenäisesti käydä kakalla.. mahdetaan teidän muksuille nauraa, kun eskari-ikäiselle ei kakalla käynnin jälkeen kelpaakkaan paperi, vaan... :DD
pyyhkii vieraissa vessoissa pelkällä paperilla. Olen sanonutkin että älkää alkako muualla suihkuttelemaan, ettei vaan kastu lattiat jos on vaikka erilainen suihku kuin kotona... Mutta kotona siis pestään kaikki peppumme vedellä ja vain kuivataan paperilla. Eipä tarvii sitten erikseen käydä joka ilta suihkussakaan pelkän alapesun takia.
20
toisessa vessassa(kylppärissä jota lapset käyttää) ei ole käsisuihkua, joten siksi paperilla vaan pyyhin.
kuinka usein te sitten käytte kakalla? Itse käyn jotain 4 kertaa päivässä enkä todellakaan rupee läträämään käsisuihkulla joka kerta, ellei ole joku ongelma.
Mies tosin pesee edelleen lapsen pyllyn (2v8kk) koska hänen mielestään on helpompi pestä kuin pyyhkiä:D.