Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei naiset ja miehetkin, kesävaatteiden säilöön laitto talveksi, miten teette sen?

Vierailija
05.10.2026 |

Pitäisi jo vihdoin viimein ottaa tämän menossa olevan syksyn ja tulevan talvikauden vaatteet vaatehuonevarastosta pusseista ja laatikoista huoneiston käyttövaatekaappiin. Vastaavasti kesäkauden vaatteet laittaa säilytyspukupusseihin vaatevarastohuoneeseen.   Nyt kysynkin palstalaiset, jotka tuon homman teette kausittain, niin tuuletatteko vaatteet ulkona rekillä ennen kuin laitatte ne varastoon?

Samoin putsaatteko ja lankkaatteko nahkaiset kengät ennen kuin laitatte varastoon vuodenajan vaihtuessa?

Itseäni on alkanut mietittymään tuo vaatteiden tuuletus, että voisiko sen vaiheen jättää väliin, koska pestyjä ja puhtaitahan ne ovat laittaessani ne pukupusseihin ja laatikoihin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne on? Kesä takki ja kengät komeroon talvitakki ja kengät eteiseen. Hommaan menee 2 min maksimissaan.

Ai että kuinka vaivaaloista.

Seuraava aihe.

Juuri näin.

Vierailija
22/27 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetätän uuden huoneen niille 4-kerroksiseen omakotitalooni.

T. Huoltomies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ap. Sanoisit viisinkö ja uskallanko käyttää kevätrintsikoita talvistrigien kanssa? 

Tässä mieskommentoija, jonka vaatehuollon hoitaa 100% vaimo tai äiti. Hänelle ei olemassaoleva asia. 

Vierailija
24/27 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vie häkkivarastoon kuin talvikengät kesäksi. Ne vie niin paljon tilaa tuulikaapissa. Muuten en nyt yksin asuessa kulettele takkeja yms ees taas. Kun lapset asui kotona niin oli pakko. En mitään tuuletuksia tehnyt vaan pesin ennen varastoon viemistä pipot, takit yms. 

Vierailija
25/27 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näköjään käytän samoja vaatteita oli kesä tai talvi eli mulla on päällä farkut ja paitapusero. Kylmemmällä ilmalla otan kaapista neuleen ja se on siinä. Lähes koko vuoden liikun lenkkareilla. Omistan poplarin, villakangastakin ja lyhyen untuvatakin. Ne ovat eteisessä, ei siis mitään tarvetta siirrellä vaatteita paikasta toiseen.

Vierailija
26/27 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä takki , kaulaliina ja lapaset kävi pyykkikoneessa.  Kun aika on nostan ne kaapista eteiseen. Sitten konepesen syys/kevät takin ja pistän sen kaappiin.

Hirveä savotta johon kuluu noin 2h koko vuodesta.

Minulla samantapaista. Ei siihen kauaa mene. 

Vierailija
27/27 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on laatikoita ja vaatepusseja jotka laitan vaatteiden kanssa kaappiin ja tilalle talvi vaatteet. 

laitan kosteuden poistaja pusseja ja jotain potpurri  hajuste liinavaate,pusseja mukaan ,niin ei tule hometta tai hajua.on toiminut.

kengät oon putsannut ja lankannut hoitoaineella. on sit kivempi ottaa varastosta.pieni koti ,ei varastoja kunnollisia.pieni sivukaappi on kausivarastona mulla.