Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

55 v työtön, eläkkeelle?

Vierailija
05.10.2026 |

Luin juuri Vatt raportista että ikääntyneet yli 55 vuotiaat hakevat töitä mikä osaltaan selittää työttömien määrää. Olen ensi vuonna 55 v. Pääsenkö siis eläkkeelle? Olen yhden 13 v lapsen yh.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä olen luullut että töitä on haettava, eikä se ole mikään lisä eläkkeen päälle. Oma elämäkeikäni on virallisesti 67 v. 

Vierailija
2/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt 50v asti töissä saa olla, niin joutaa eläkkeelle. 

En kuluta mihinkään ylimääräiseen vaan säästän & sijoitan raivolla - ei ole mitään luottamusta, että yhteiskunta ottaisi koppia jos 50v. "vanhuksena" tulee potkut. Näin ollen täytyy itsellä olla paljon sijoituksia ja rahaa tuon ikäisenä. Kärsiikö kansantalous - varmasti - mutta oma ikäluokka saa pitää huolen itsestään kunhan ensin on maksanut vanhempiensa eläkkeet mahtiveroilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pääset eläkkeelle ap. Minä pääsen 65-vuotiaana eläkkeelle.

Vierailija
4/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse. Olen vieläkin vanhempi työtön. Odottelen eläkeiän koittamista. Fiksumpaa olisi tosiaan että pääsisi eläkkeelle, työttömyystilastot kaunistuisivat hieman. 

Vierailija
5/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse sairaatkaan yli 60v. Miksi 55v pääsisi, ja miten? 

Vierailija
6/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pääse. Olen vieläkin vanhempi työtön. Odottelen eläkeiän koittamista. Fiksumpaa olisi tosiaan että pääsisi eläkkeelle, työttömyystilastot kaunistuisivat hieman. 

Tilastoissa on 1/3 työttömistä työkyvyttömiä, 100 000 ihmistä. Yhteiskunta säästää. 

Vierailija
7/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos 55v työtön hakee sotilaslentäjän paikkaa kun siinä on eläkeikä 45-47 vuotta?

Sen paikanhan voisi antaa ilman koulutusta, koska siirtyy automaattisesti eläkkeelle, eikä tarvitse osata tehdä sitä hommaa, vai miten tuo menee?

Ja muistutan vielä, eikö se ollut niin, että kaikkia töitä on haettava ja oltava valmis ottamaan vastaan?

Vierailija
8/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

59v kansanedustaja pääsee ensin sopeutumisrahalle jota maksetaan 65v asti ja sitten oikealle eläkkeelle. 

Vierailija
9/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsee tietenkin eläkkeelle. Takuueläke tulee kaikille, jotka saavuttavat vanhuuseläkeiän.

Vierailija
10/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos 55v työtön hakee sotilaslentäjän paikkaa kun siinä on eläkeikä 45-47 vuotta?

Sen paikanhan voisi antaa ilman koulutusta, koska siirtyy automaattisesti eläkkeelle, eikä tarvitse osata tehdä sitä hommaa, vai miten tuo menee?

Ja muistutan vielä, eikö se ollut niin, että kaikkia töitä on haettava ja oltava valmis ottamaan vastaan?

Kokeile ihmeessä tuo käytännössä. Ei sinua kukaan estä.

Vierailija
11/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinäkin takuueläkkeen saat kun saavutat vanhuuseläkeiän.

Vierailija
12/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 10 vuotta on vielä eläkeikään 55-vuotiaalla.

Vierailija
13/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallisbaletin tanssijatkin taitaa päästä eläkkeelle 45 vuotiaina. Ainakin joskus ollut näin. 

Vierailija
14/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita 55v työttömiä täällä?

Vierailija
15/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansallisbaletin tanssijatkin taitaa päästä eläkkeelle 45 vuotiaina. Ainakin joskus ollut näin. 

Vatt raportin uutinen oli Ylen sivulla. Se että eläkeläiset, yli 55 vuotiaat ovat työmarkkinoilla vaikuttaa sen raportin mukaan työttyömyysprosenttiin. 

Vierailija
16/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 65 syntyneiden eläkeikä pitäisi julkistaa pian 

Vierailija
17/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on erikseen mainittu Vattin raportissa, yli 55v työnhakijoiden tulo työmarkkinoille? Siis tämän ikäiset ovat raportin mukaan yhtäkkiä tupsahtaneet työmarkkinoille ja sillä on vaikutus työttömien määrään.

Vierailija
18/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, koska heillä on siinä vaiheessa kroppa niin rikki, ettei se kestä enää sitä ammattilaisbaletin rasitusta. Moni jatkaa kuitenkin ammattitanssijana edelleen ja/tai koreografina. Kuten vaikka Minna Tervamäki, joka tanssii ammattilaisena edelleen, vaikka Kansallisbaletista eläköityikin. Eli jatkavat työuraansa silti.

Vierailija
19/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se taida ihan niin mennä, kannattaisko lukea ne säännöt uudestaan vai oletko muuten vaan tyhmä.

Vierailija
20/25 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vatt raportin uutinen oli Ylen sivulla. Se että eläkeläiset, yli 55 vuotiaat ovat työmarkkinoilla vaikuttaa sen raportin mukaan työttyömyysprosenttiin. 

Laitatko linkin, kun ei äkkiseltään näyttäisi löytyvän Ylen sivulta, ainakaan etusivulla ollut.

Haluaisin nähdä, lukeeko sielä oikeasti että "eläkeläiset, yli 55-vuotiaat" vai "eläkeläiset JA yli 55-vuotiaat" ja että mitä muuta siellä kerrotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä