Tekosyysi mikset vie vanhoja talvitakkeja Partioaittaan Asunnottomien yö-keräykseen?
Ne haluaa ehjiä, hyväkuntoisia ja puhtaita takkeja mitkä ne sitten lahjoittaa vähävaraisille. Asunnottomien yö on joulukuussa mutta ne haluaa tarkistaa ne lahjoitetut vaatteet hyvissä ajoin etukäteen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Maksan jo maailman korkeimpia veroja tukeakseni näitä luusereita. Mieluummin poltan vanhan talvitakkini takassa kuin autan heitä yhtään enempää. Pirkkakaljaan ja tupakkaan tuntuu tällä yhteiskunnan pohjasakalla aina olevan varaa kuitenkin.
M33, Diplomi-Insinööri
Ei näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan jo maailman korkeimpia veroja tukeakseni näitä luusereita. Mieluummin poltan vanhan talvitakkini takassa kuin autan heitä yhtään enempää. Pirkkakaljaan ja tupakkaan tuntuu tällä yhteiskunnan pohjasakalla aina olevan varaa kuitenkin.
M33, Diplomi-Insinööri
Ei näin.
Joo, munkin mielestä huono provo. En sano "harvinaisen huono", koska tällä palstalla ei kukaan enää viitsi provoilla kunnolla, vaan kaikki on tuollaista surkeaa jankutusta.
Vierailija kirjoitti:
Ostakoon itse, omaa syytään asunnottomia (viina, huumeet jne)
Olin koditon jossain elämänvaiheessa. On tota, että poltin tupakkaa, mutta sitäkin maltillisesti, koska rahaa oli rajoitetusti. Maksoin vuokran aina ennen eräpäivää enkä häirinyt ketään. Silti...Voin kertoa kaikille, että kodittomana oleminen on jotain, mitä ei voi kuvitella ennen kuin on kokenut sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin koditon jossain elämänvaiheessa. On tota, että poltin tupakkaa, mutta sitäkin maltillisesti, koska rahaa oli rajoitetusti. Maksoin vuokran aina ennen eräpäivää enkä häirinyt ketään. Silti...Voin kertoa kaikille, että kodittomana oleminen on jotain, mitä ei voi kuvitella ennen kuin on kokenut sen.
No et kuitenkaan tupakoinnin takia häätöä saanut vai?
No sinne on matkaa yli 200km. Lisäksi takkini on jotain XS naisten kokoa, ei varmaan tarvetta niille ole. Ja käytän niitä itsekin tai lapseni käyttää.
Vierailija kirjoitti:
1) Lähin Partioaitta on 135 km:n päässä.
2) Mulla ei ole mitään vanhoja talvitakkeja, joita voisin viedä mihinkään keräykseen. Kaikki talvitakkini ovat käytössä. Samoin mieheni.
No ei kai ne miehiä ollut vaillakaan, käytä sinä vain miestäsi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kuitenkaan tupakoinnin takia häätöä saanut vai?
En tietenkään. Siihen aikaan tupakointi oli "normaalia" ja yleinen tapa. Jos se olisi ollut kiellettyä, en olisi tupakoinut sisällä.
Siksi koska itse tarvitsen ne talvitakit. Ei oo varaa ostella joka vuosi uutta.
Mun takki on käytetty loppuun, eli puhki paikoin ja keväällä alesta ostin uuden tuleviin talviin -70% takin. Ei siis ole mistä lahjoittaa.
Minä käytän vaatteeni loppuun kunnianimen vanha ja risainen
Omistan kaksi takia, joita käytän itse, joten silläkään ei ole merkitystä, että kuinka pitkä matka tästä on lähimpään myymäläänsä. Kelpaako vastaus?
Mulla ei ole vanhoja takkeja siksi. Ostan yhden tarpeeseen ja käytän sitä kunnes se pasahtaa liitoksistaan.
Mulla on vain yksi talvitakki, eikä ole varaa ostaa uutta.
Ne kerää takkeja miehille. Ei ole sellaista.
Ne haluaa ehjiä, hyväkuntoisia ja puhtaita takkeja.
No, meillä ei tuollaisia vanhoja takkeja ole, kaikki käytetään loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Oksettavan typerästi, syyttävästi ja ylimielisesti muotoiltu kysymys.
Ei ollut.
Vaan herättelevästi ja motivoivasti. Syyllistäminen silloin, kun on aihetta, on jees. Moni kaipaisi kunnon parannussaarnaa! Niin, että ensin sattuisi ja ehkä suututtaisi, mutta lopulta vapautuisi ja muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole vanhoja takkeja siksi. Ostan yhden tarpeeseen ja käytän sitä kunnes se pasahtaa liitoksistaan.
'"Pasahtaa".
Hieno sana.
Joku väitti YLEn jutussa, että asunnottomuus on yhteiskunnan vika, ei saa syyttää ihmistä, joka sai kämpn ja asumistuen ja ryyppäsi rahansa, pitää antaa lisää rahaa ja kertoa, että vuokra pitää maksaa.
Siksi en anna takkia, ne haluaa rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Oksettavan typerästi, syyttävästi ja ylimielisesti muotoiltu kysymys.
Joo. Partioliikkeitä ei ole kaikilla ihan nurkilla. Eikä ylimääräisiä takkejakaan ole kaikilla tai sitten ne on jo aikaisemmin annettu kiertoon.
Miksi joku haluaisi vanhan syyhyisen talvitakin. Rahalla moni saisi uusia. Mikä arvomaailma Suomessa oikein on?!