Hämmästyin puolison lapsenlapsen kommenttia: Miksi vaarilla on aina pyhävaatteet päällä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vaari taisi puhua paskaa, sillä kukaan tällä vuosituhannella syntynyt ei käytä sanaa "pyhävaatteet".
WT-piireissä ei ehkä käytäkään. Paremman väen keskuudessa sana on sangen tuttu
Noilla kasikymppisillä on joka päivä kauluspaita ja suorat housut... Hohhoijaa.
Kun mun isäni eli hänellä oli aina sunnuntaisin valkoinen paita ja suorat houdut vaikka oli vain köyhä duunari. Olisihan se nykynuorista juhlavaa
Mutta on mun tuntemilla kuuskymppisilläkin siistit vaatteet, chinot ja paita tai neule. Ja samoin nelikymppisilläkin toimistolla, kotona harvemmin oman perheen kesken.
Mitä outoa on siisteissä vaatteissa?
Vierailija kirjoitti:
Huomio keskustelusta: Suomenkieli köyhtyy.
Tokko kukaan enää edes tietää, mikä on päläs, talas tai lyly/kahlo?
Nuohan ovat ihan selviä.
Päläs on karmeasti kalkattava, perin juurin tuohtunut av-mamma.
Talas on taas 2020-luvun tavattoman laatuisa talo, siinä on laavusta tullut läävä tinkimättömällä ammattitaidolla.
Lauri Lylyn nyt tuntevat kaikki samoin Frida Kahlon.
Että oliko muita kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tumma puku päällä ja solmio kaulassa kotona joka päivä ?
Pikkutakki ja rusetti riittää arkioloissa.
Vaari
Pelkkä pikkutakki ja rusetti riittävät... Ahaa, jätätkö housut siis pukematta? Mummun parasta ajatellen? Ymmärrän, ymmärrän. 😉
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla pukeudutaan pyhävaatteisiin sunnuntaisin, kun mennään kirkonmenoihin.
Onko outoa?
Ei pukeuduta, ei mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomio keskustelusta: Suomenkieli köyhtyy.
Tokko kukaan enää edes tietää, mikä on päläs, talas tai lyly/kahlo?
Nuohan ovat ihan selviä.
Päläs on karmeasti kalkattava, perin juurin tuohtunut av-mamma.
Talas on taas 2020-luvun tavattoman laatuisa talo, siinä on laavusta tullut läävä tinkimättömällä ammattitaidolla.
Lauri Lylyn nyt tuntevat kaikki samoin Frida Kahlon.
Että oliko muita kysymyksiä?
Et sitten tiennyt. KVG tai kysy AI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla pukeudutaan pyhävaatteisiin sunnuntaisin, kun mennään kirkonmenoihin.
Onko outoa?
On outoa. Jo siksikin, että maaseudulla ei mennä kirkonmenoihin, meillä mennään jumalanpalvelukseen.
Kävin kerran jumalanpalveluksessa 90-luvulla, eikä siellä ollut kuin pari mummoa ja pari rippikoululaista. Tämä vieläpä uskonnollisella pohjalaisella pikkupaikkakunnalla.
Unohtakaa kaikki nyt fantasianne, että elämä olisi maaseudulla kuin 1950-luvulla oli.
No mitäs ne maalaiset sitten itse täällä valehtelevat? Mulla on sukua sekä landella että kehä kolmosen eteläpuolella, eikä eroa huomaa.
Helsingissäkin taitaa suurin osa asukkaista olla ,junan tuomia, kuten siskoni (Kainuusta kotoisin, opiskeluajoista asti stadissa asunut) itseään nimittää.
Minun lapseni vaari on aina valmiina lähtemään dildometsään homoilemaan joten pitää olla hyvin pukeutunut.