Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkähän saisin vaimoni ymmärtämään, että hänen tissuttelunsa ei ole normaalia?

Vierailija
31.05.2007 |

Hyviä neuvoja nyt, naiset. Alkoholia kuluu 2-3 annosta illassa (pari " saunaolutta" ), ja sen lisäksi vielä 1-2 reilumpaa satsia viikossa. Ei kuitenkaan varsinaisia räkäkännejä kuin ehkä kerran kuussa.

Olen sanonut, että juomattomiakin päiviä saisi olla, mutta sieltä se mäyris aina heilahtaa auton takapaksiin, kun kaupassa käydään. Itse juon huomattavasti vähemmän.

Ja joo, olen mies.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa tukea jos vähentäminen vaikeaa ja lupaa vaikka palkinto kannustukseksi (matka, kylpyläyö jne)

Vierailija
2/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No jos vaimosi oisikin mies, niin tuo ois ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelu on viinan kanssa läträämistä, pientä pöhnää.

Vierailija
4/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keskustelupohjalta asiaa pitäisi lähestyä. Yleensähän käy niin, että määrät pikkuhiljaa lisääntyy ja lisääntyy, kun keho saa alkoholin siedätyshoitoa. Yritin itse puuttua siskoni joka iltaiseen " paukutteluu" , sillä seurauksella, että hän suuttui minulle, katkasi välit ja jatkoi samaa rataa. Olen kuullut muilta sukulaisilta, että humalatila onkin nykyään melko ympärivuorokautinen....:-( Puutu vaan hanakammin asiaan, kerro että asia vaivaa sinua.

Vierailija
5/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein ennen samoin; joka ilta pari olutta/Ottoa/viinilasia tms. joskus hulahti enemmänkin. Viikonloppuisin sitten annosmäärä kasvoi kun ruuan kanssa otti vähän viiniä + " saunajuomat" päälle. Hyvin harvoin meni kännäilyksi, lähinnä " pakollisina juomapyhinä" kuten juhannus, vappu etc.

Huomasin vaan itse yhtenä päivänä miten valtavasti alkoholia kuluu, se ettei tule känniin tai on ihan pikkupikkuhiprakassa on todella petollista - luulee ettei ole mitään haittaa. Mulle kävi kuitenkin niin että annosmäärät alkoi kasvaa ja huomasin miten älytöntä on olla arki aamuisin mini-kankkusessa, painokin oli huomaamatta noussut reilut 7 kg..

Tein tietoisen päätöksen että viikolla ei mitään alkoholipitoista saa juoda, vaan vissyä. Kamalinta oli että vasta siinä vaiheessa kun lopetin tuon arkitissuttelun huomasin miten " koukussa" siihen olin - ei ollut helppoa ollenkaan, iltaisin huomasin ajattelevani että ei kai se haittaa jos yhen otan kun eilen en ottanut - otin käyttöön ajatustavan et jos kuitenkin jätän tänään ottamatta niin voin sit huomenna ottaa ja seuraavana päivänä ajattelin samalla lailla jne. Pikkuhiljaa helpotti ja nyt käytän alkoholia taas " normaalisti" eli joskus ruuan kanssa ja joskus saunaoluen + joskus juhliessa vähän enemmänkin mutta tuo arkitissuttelu on jäänyt pois.

Miehenä sun on vaikea käyttää tuota painonnousuargumenttiakaan (alkoholissahan on järjettömästi energiaa...) kun saat kuulla kuitenkin olevasi tunteeton sika =) mut noin muuten naisihmiseen saattaisi purra tuo. Oikeasti suurin riski on se että määrät kasvaa huomaamatta ja lopettaminen aina vaan vaikeampaa.

Yksi mitä tein ja teen vieläkin on se että olen ostanut jääkaappiin Koffin alkoholitonta Nikolaita - on ihan kohtuu hyvän (siis oikean oluen) makuista ja jää alkoholin haitat pois. Auttoi ainakin mulla.

Vierailija
6/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tämähän olisi ihan normaalia käytöstä mieheltä..

itse ainakin naisena voin sanoa että ei toi nyt vielä kauhean pahalta kuulosta..

ja joo ite otan myös muutamana päivänä viikossa pari olutta rentoutukseen!ja n,kerran kuussa sit vähän enemmänkin!

Vierailija
7/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoero:

vaihtoehto 1: 4 annosta

vaihtoehto 2: 21 annosta

Vierailija
8/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasket salaa kaikki pullot jota se juo viikon aikana ja sitten lasket sille kuinka paljon ylimääräsiä kaloreita se niistä pulloistaan saa ja lasket vielä paljonko se tekee vuodessa... ehkä vaimosi silmät aukeaa! toivotaan niin...

Vierailija
9/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä perjantain ja lauantain erikoisina vähintään 4/pv.

Eli loppulukema on keskimäärin 30 annosta/vko.

ap

Vierailija
10/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

napsautamme silloin tällöin hyvän viinipullon aterian kanssa ja välillä hieman irroittelemme. Minä en pidä tuosta jatkuvasta tissuttelusta, joka nostaa kokonaiskulutuksen reimasti yli suurkulutuksen rajan.

Vierailija
11/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ravintola-annos sisältää 11 ¿ 15 g alkoholia eli 77 ¿ 105 kcal jos vaimosi juo siis 30annosta viikossa 2310-4500kcal/viikossa ylimääräistä, hänen pitäisi harrastaa liikuntaa yli 12h että saisi kulutettua kaiken tuon ylimääräisen energian...

tää on nyt vaan mun laskuja ei mitään virallisia...

Vierailija
12/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitten näkee, kuinka paljon oikeasti menee, jos siis asia ei ole vielä muuten konkretisoitunut.

Vierailija
13/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka päivä " kuulu" juoda, ei edes joka viikko. Ihan selvää riippuvuutta alkoholiin. Vaikeaa on saada toinen tajuamaan, koska alkoholisti ei myönnä riippuvuuttaan siihen kaikkein rakkaimpaan eli alkoholiin. Keskustele ja hae apua. Tehkää alkoholinkulutustestejä netistä, lukekaa riskit ja haitat.

Vierailija
14/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on meneillään vähän sama asia, pienemmässä mittakaavassa. 1 per päivä, viikonloppuna ehkä 3. Ei mene suurkulutus rikki, riippuvuus on muodostumassa.

Minulla on syynä huono parisuhde, koen etten pääse elämässä eteenpäin, olen umpikujassa. Olen siis vähän masentunut, ja tuntuu etten jaksa olla lasten kanssa normaali, saatikka iloinen, jos ei ole jotain turruttavaa/rentouttavaa aivoissa.

Elämä ei voi jatkua näin, mutta nyt se on näin.

Vierailija
15/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä asiaa nyt tähän kun se kerran vaivaa sua! Tuosta se viinankulutus ei itsestään vähene enää, ilman että se tiedostetaan että sitä alkoholia kuluu tosi paljon viikossa.

Rohkea mies olet! Ja ole vaimollesikin, ja auta hänet kuopasta ylös!

Vierailija
16/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mä itsekin tiedostan että juon ihan liikaa ja olen tuosta määrästä jo riippuvainen! Mä juon vain viikonloppuisin eli perjantaisin ja lauantaisin. Pystyn kyllä olemaan juomattakin tarvittaessa, mutta huomaan olevani hieman ärtynyt jos näin käy (ja tuo ärtyminen on kyllä selvä merkki riippuvuudesta).

Viikonlopun jälkeen aina mietin että seuraavana viikonloppuna en juo, mutta mieli muuttuu viimeistään perjai-iltapäivänä. Kun toisaalta sitä perustelee itselleen, että MIKSEI voisi juoda? Ei ole mitään estettä sille (lapsia, menoja jne.) Ja se rentouttaa työviikon jälkeen niiin hyvin..

Pystyn pitämään joka vuosi tipattoman tammikuun, mutta silti aina jatkan heti helmikuussa tätä juomista..

Vierailija
17/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni ei nähnyt siinä mitään pahaa. Join joka ilta väh. 1 annoksen. Mielestäni juominen alkoi pikkuhiljaa, jotenkin syytän siitä miestäni. Meillä kun meni niin, että mies ei koskaan noussut aamulla lapsen kanssa, eikä tehnyt iltarutiineja. Ainoa tapa saada hänet tekemään jotain, oli minun humala tai krapula. Eli join saadakseni vapaa-aikaa.

Onneksi juominen loppui kuin seinään kun tulin raskaaksi. En aio palata enää viinan pariin.

Vierailija
18/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä on pakko saada vähintään pari kaljaa. Usein tissuttelee koko päivän, eli on illalla jo aika kännissä. Mä en oikeen tiedä mitä tehdä hänen kanssaan, kun keskustelu ei auta.

Ehkä mun pitäis kerätä viikon pullot sen eteen ja lisäksi etsiä hänelle tietoa alkoholin haitoista.

Täällä joku perusteli juomista huonolla elämäntilanteella, mutta ei se ole mikään syy ruveta juomaan. Munki mies sanoi, että häntä ahdistaa ja siksi juo. Sanoin hänelle, että ehkä kannattais mennä lääkäriin juttelemaan asiasta. Kalja ei ole mitään lääkettä.

Vierailija
19/19 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten joku tuolla ehdotti, kerää pullot viikon/parin ajalta tai kirjaa kalenteriin kuinka paljon on juonut. Kaiva sitten faktat esiin kulutusrajoista jne. Toivottavasti silmät aukeaa!

t: ex-alkoholistiperheen lapsi