Ostin ekaa kertaa sushia kaupasta rasiassa ja huhhuh
Siis mitä hemmettiä? Ei maistunut yhtään millekään, vaikka oli viimeinen käyttöpäivä. Mikä järki tällaista on myydä? Ja juu ihan Japanissa on tullut käytyä. Ruisleivässä on enemmän makua.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök, tekee pahaa kun joku syö raakaa kalaa.
Graavilohta?
Juuri sitä. Eihän sitä syö kukaan! Yök yök juuri siinä muodossa kala. Ilmaista, haiseekin pahalle. Samoin kaikki mäti, katkaravut, merilevä🤮
Pakastetuista katkaravuista ja graavilohesta saa todella hyviä nigirejä.
Oksennuksen lautaselle. Ei uppoa, ei vaikka maksettais.
Mitä ihmettä sä raivoat ja kiukuttelet?
Syö sellaista ruokaa mikä sua miellyttää.
Ei kai sulle kukaan väkisin kurkkuun työnnä sushia tai graavia kalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomessa haluaa hyvää sushia niin pitää mennä niihin muutamaan oikeaan sushimestaan, joita on ehkä parissa kaupungissa. Muuten pitää tehdä itse ja kyllä sitä merieläväistä pitää mädättää jääkaapissa pari päivää, että se alkaa maistumaan yhtään miltään. Kauppojen merilevät on myös mauttomia.
Nimeä Helsingissö jokin tälläinen sushiravintola?
https://www.sushihelsinki.fi/blogi/10-suosituinta-sushiravintolaa-helsi…
Sushi on lähes ainoita ravintolaruokia, joista pidän. Okei, joku kunnon vartaasta veistetty kepab joskus. Muuten ovat riisi ja soossi, pihvi ja ranskalaiset. En tiedä miksi eivät uppoa. Lounasbuffeteista en viitsi puhuakaan, tai pizzoista tai kuivista täytetyistä sämpylöistä. Mielummin teen itse. Vaikka kaurahiutaleita marjojen ja siementen kera, jo ei muuta ehdi.
Itse tekaisin eilen sushia. Keitin riisit ja maustoin hyvin (riisiviinietikka, suola, sokeri) Sitten tein purkkitonnikalasta, majoneesista, sambal olekista ja muutamasta mausteesta tahnan. Muovailin riisistä jonkinnäköisiä nigireitä ja lusikoin tahnaa päälle. Muutama tippa soijaa per palanen ja sitten vaan ääntä kohti. Täytti tehtävänsä, eli siirsi nälän tunteen aamuun.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen käyttöpäivä? Sushi syödään heti.
Joo joo syödään syödään. Mutta pitäisi siina olla edes jotain makua. On han einesroiskeläpässäkin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Yök, tekee pahaa kun joku syö raakaa kalaa.
Mikä muu tekee pahaa?
Minä teen sushia kypsennetystä grillatusta kalasta. Paljon makua ja hyvää tulee.
Osta tuoretta merilohta, joka ei haise millekään. Laita se jääkaappiin 2-3 päiväksi kunnes siinä on hajua. Sitten keität japanlaista sushiriisiä, johon lisäät suolaa ja riisiviinietikkaa. Sitten teet nigireitä ja päälle sipaus vain soijakastiketta. Se on siinä. Paras sushi. Ei mitään levää tai muuta paskaa.