Miten käy kulkukoirien Rescue-koirien myötä
Vähenevätkö ne niissä maissa (kuten Romania), joista Rescue-koiria tuodaan länsimaihin ja Suomeen?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin suomalaiset eläinsuojeluyhdistykset ryhtyvät antamaan kerjättyjä rahoja suomalaisille vähävaraisille lemmikinomistajille sairauksien hoitoon ja sterilointiin/kastroimiseen?
Ei niitä kotikoiria Suomessa tarvii sen takia steriloida, että ne pääsee muuten holtittomasti lisääntymään.
Kyl minä olen sterkkauttanut ja kastrointeja ostanut kotikoirille. Omilla rahoilla.
Ihan paikallaan kun samassa taloudessa on tyttö ja poikakoira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin suomalaiset eläinsuojeluyhdistykset ryhtyvät antamaan kerjättyjä rahoja suomalaisille vähävaraisille lemmikinomistajille sairauksien hoitoon ja sterilointiin/kastroimiseen?
Ei niitä kotikoiria Suomessa tarvii sen takia steriloida, että ne pääsee muuten holtittomasti lisääntymään.
Kohtutulehduksinen ja piilokiveksinen on leikattava. Piilokiveksisyys on riski kasvaimen syntymiselle ja kohtutulehdus on vakava tila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet evankelis-luterilaiset seurakunnat järjestävät diakoniatyön kautta apua lemmikkiperheille. Esimerkiksi erilaiset Toivoa tassuille -ruokakeräykset tarjoavat konkreettista ruoka-apua paikallisesti. Ole suoraan yhteydessä oman asuinalueesi seurakunnan diakoniatyöntekijään ja kysy, onko heillä mahdollista saada tukea eläimen ruokaan tai akuuttiin lääkärikuluun
Apu on hyvä saada tavarana koska tietenkin joku hoksaa käyttää väärin saamaansa rahaa.
Vaikka diakonia ei maksaisi itse eläinlääkärilaskua, se voi antaa sinulle esimerkiksi ruokakaupan lahjakortteja, jolloin omista rahoistasi säästyy enemmän rahaa eläinlääkärin maksamiseen.
Rahaa ei anneta käteen: Diakonia auttaa yleensä ostokorttien, ruokakassien tai laskujen maksamisen kautta. Rahaa ei siirretä asiakkaan omalle tilille; diakoni saattaa suostua maksamaan eläinlääkärilaskun tai osan siitä , poikkeustapauksissa diakoniatyö voi maksaa akuutin eläinlääkärilaskun suoraan klinikan tilille.
Apu on hyvä saada tavarana koska tietenkin joku hoksaa käyttää väärin saamaansa rahaa.