Kuinka moni muka vie paristot paristojen keräykseen
Kommentit (25)
Minä ainakin vien. Olen vienyt niin kauan kun se on ollut mahdollista, yli 20 vuotta.
En tiedä, en ole vaivautunut laskemaan. Itse käytän ladattavia akkuja.
Vien keräykseen, se on ainoa asia josta pidän kiinni. Saatan joskus laittaa muuta sekajätteeseen, jos väsyttää, mutta paristoissa on kyse vakavasta turvallisuusriskistä jätealan työntekijöille. Siksi teippaan aina paristot ja vien keräykseen. Paristopalot kuluttavat turhaan palokunnan resursseja ja aiheuttavat loukkaantumis- ja hengenvaaran työntekijöille.
Olen käyttänyt ladattavia paristoja 1980-luvulta lähtien. Aika harvoin on tarvinnut viedä paristoja kierrätykseen.
Minä vien. Kauppareissulla helppoa. Juuri vein kourallisen paristokeräykseen. Samalla nakkasin pienelektroniikkakeräykseen rikkinäiset kuulokkeet, laturin sekä jotain johdonpätkiä.
Akut ja paristot ehdottomasti kaupan kierrätysboksiin. On lähellä.
Ei tulis mieleenkään. Ex ukko niitä jonnekin kantoi, en kyllä ala kantaa. Heittelen niitä kauppareissulla ojan penkalle
Metalliromun sekaan laitan tai sekajätteeseen.
Totta kai kerään paristot erikseen ja teippaan ne sekä vien erilliskeräykseen. Lajittelen roskani muutenkin sekä palautan pullot. Ne roskikset ja keräysastia, mitä ei löydy taloyhtiön pihasta, löytyy sitten kauppareissun varrelta.
Minä vien. Kauppareissulla onnistuu.
Teipataan ja viedään. Siinä voi mennä kauan, jos paristoja on paljon.
Minä heitän ne pitkin metsiä ihan vihvassun kiusaksi. Kaikenlaiset turhat säännöt on luusereita varten.
Joku mummo valitti asiasta kaupassa, kun hänelle sanottiin, että pitää teipata. Vaikutti siltä, ettei aio. Kysyi, laittaako sitten vain roskikseen.
Minäkin vien, tietenkin. Jopa meidän pienessä K-Marketissa on keräyslaatikko. Kaikissa paikoissa, joissa pattereita myydään pitää olla myös kierrätyslaatikko niille. Ennen oli busseissakin, ainakin Tampereella!
Ap taitaa nyt olla aika yksin toimintansa kanssa, kun näitä vastauksia lukee.
Vierailija kirjoitti:
Minä heitän ne pitkin metsiä ihan vihvassun kiusaksi. Kaikenlaiset turhat säännöt on luusereita varten.
Tuo on toisaalta sitä vapaata kasvatusta, mitä vihvassut haluaa edistää. Ei he tykkää poliisivaltiosta.
Sormi/nappipatterit menevät kotona roskikseen, pienemmät akut duuniin SER-pönttöön !
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia taliaivoja se leipä ruokkii.
Miksi en veisi, helppo homma kauppareissulla.