Leipomisesta tykkäävät ja osaavat! Auttaakaa tumpeloa
Hei!
Osaisiko joku näppärä neuvoa. Ostin täytekakkua varten kuvio vuoan (auto) ja nyt pohdiskelen että millä sen saisi parhaiten päällystettyä.
Eli mitään kermaa tai vastaavaa ei voi laittaa, koska autosta tarvitsisi ikäänkuin rajata ikkunat, pyörät jne. Eli päällisen tarvitsisi ikäänkuin olla sellaista ohutta jonka päälle voi nuo rajaukset tehdä.
Ymmärsiköhän kukaan?
Auttakaa ;-)
Kommentit (10)
Kiva idea sinänsä, mutta haluaisin kakun kuitenkin olevan sellainen perinteinen sokerikakku jossa on vaikka hillotäytettä sisällä. Vain sen päällisen tekeminen mietityttää edelleen.
Ap :-)
Voihan se olla perinteinen sokerikakku, teet pohjan ja täytteet ihan normaalisti. Sit siihen kakun päälle se vaahtistaikina =)
Sitä tarkoitin.
Miten tätä marsipaania käytetään? En ole koskaan mihinkään laittanut
Ap
että tavallinen täytekakku leikattiin soikeahkoksi. Päälle kaulitsin mantelimassapötköjä (olikohan 2 kpl), johon olin sekottanut punasta karamelliväriä ja vähän tomusokeria. Levy aseteltiin kakun päälle ja sivuille. Lakunauhasta tehtiin jakaus, lakupötköstä leikattiin täpliä ja tikkarit tuntosarviksi.
Kiitos, tuolla idealla voisin saada autoni onnistumaan, jos vaan saisi joskus " rauhan" puuhastella kakun kimpussa.
AP-Äiti ja lapset 1 ja 3 v. :-)
Ap, jos oot vielä kuulolla, niin sitä kaulitsemista helpottaa paljon, jos laitat mantelimassan kahden leivinpaperin väliin. Tein itse kaakun lapseni 3-v. synttäreille.
pakko huomauttaa tähän väliin, että se marsipaani on kyllä niin pahaa, että tuskinpa sitä kakkua ainakaan lapset sitten syö. mutta jos ulkonäkö tärkeintä niin mikä jottei.
esim. lisäämällä rahkaa kerman joukkoon. Itse olen käyttänyt suhdetta 2 prk kermaa ja 1 prk rahkaa. Se pysyy paljon helpommin kakun päällä ja sen päällä pysyvät myös koristeet paremmin. Auton renkaat onnistuu ihan vaikka suklaarouheella " värittämällä" tai muilla makeisilla. Muut koristukset samoin.
Tee siitä " pohja" , sen voi värjätä elintarvikeväreillä esim. siniseksi.
Sit rajaat ne renkaat sun muut vaikka mustalla lakritsinauhalla =)