Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni jääräpäinen kaveri (kyseessä 5-vuotias)

Vierailija
31.05.2007 |

Kuinka pitäisi toimia?

Lapsi 5-vuotias. Jo ensimmäisiä kertoja meille tullessaan alkoi pomottamaan sekä lapsiani että minua.

Tyyliin: heti sisään päästyä:anna ruokaa, mun on nälkä. Ei tuota ruokaa, haluan jotain muuta.

Keittiössä syöminen ei tullut kyseeseen, yritti hipsiä ruokineen olohuoneeseen (josta palautin hänet keittiöön takaisin).

Ei ilmoittele kotona kun tulee meille, kotiväki ihmettelee. Yrittää pomottaa lapsiani kaikissa leikeissä. Olen yrittänyt lempeästi mutta päättäväisesti ohjata häntä toimissaan. Silti ihmetyttää tuollainen jatkuva vieraillekin aikuisille vastaanvänkytys. Haluaisinkin että leikkisivät mieluummin ulkona, kun itselläkin on paljon lapsia, eikä jaksaisi enää naapurin lapsia alkaa ojentamaan joka jutussa. Silti en tahtoisi sanoa pahasti, kun hän nyt on kuitenkin tyttäreni kaveri.

Vinkkejä, miten käsitellä ja sietää lasta joka ei kylässäkään halua totella mitään mitä sanotaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t ap

Vierailija
2/9 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kaikki ovat ihan villiintyneessä tilassa lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
4/9 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuonikäinen uskoo, jos vaan sanotaan, vaikka olisi mikä jääräpää. Ja jos ei usko, niin sitten ei oteta kylään, ja sanotaan suoraan se syy sille lapselle.

Vierailija
5/9 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluan tietää jos mun lapsi ei osaa käyttäytyä. Voin sitten opettaa.

Vierailija
6/9 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nälkä, aika lähteä kotiin syömään. Jos minä (huom. minä) tarjoan välipalaa silloin kun omillenikin, sitä syödään mitä tarjoan tai ollaan syömättä.

Jos tulee käymään, kysyn tietääkö vanhempansa missä on ja kauanko saa olla. Jos eivät tiedä, mars kysymään lupa ensin.

Tee vain alusta asti selväksi, että teillä on tietyt säännöt joita kaikki noudattaa. Pitkää pinnaa voi vaatia, mutta jos on kyse tulevien vuosien leikkikaverista, alun vaiva kannattaa.

Vierailija
7/9 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minuahan ei mikään vieras lapsi (eikä kyllä omakaan) pompota. Minä olen aikuinen ja sanon sitten tiukasti mutta silti asiallisesti että meillä on täällä tämmöiset säännöt ja niiden mukaan toimitaan ja piste.

Jos tämä ei passaa, niin menkööt sitten muualle leikkimään.

Ei tällainen kaveri ole myöskään kiva omalle lapselle loppujen lopuksi. Toisaalta voi oppia pitämään puoliaan, ja voihan lapset leikkiä myös ulkona, jos teidän sääntöjen noudattaminen on niin vaikeata.

Vierailija
8/9 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pihalla tekisin itse pihatöitä, kun leikkivät.

Vierailija
9/9 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaveri hipsii muutenkin omia teitään, joten saattaa hyvin sanoa että sai luvan tulla, vaikkei olisi kysynytkään. Selitykset on aina valmiina. Suoraan sanoen en niin noista sisäleikeistä välitä, kun sen saa sitten passittaa lähtemään illalla kotiinsa, kun ei muuten lähde.

t. ap

Vierailija:

Kyllä tuonikäinen uskoo, jos vaan sanotaan, vaikka olisi mikä jääräpää. Ja jos ei usko, niin sitten ei oteta kylään, ja sanotaan suoraan se syy sille lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi