Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Mitä maksaa tutun kyyti?

Vierailija
29.09.2026 |

Kun heität ystävää tai tuttua autolla, miten maksupuoli hoidetaan?

👍 = Täysi kilometrikorvaus kulutettujen litrojen ja kulutuksen mukaan.
= Tasaraha tai pelkät bensarahat suurin piirtein.
😮 = Pullakahvit, vastapalvelus tai pelkkä kaverillinen kiitos.

Tätini mielestä 3 tunnin ja 100 km:n matkalle sopiva korvaus on muistoesineeksi puutarhatonttu 🤣

Mikä on teistä reiluin pelisääntö ja sovitteko korvauksen ennen matkaa? Sana on vapaa! 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään narsistipaskan, joka ITSE tarjoaa kyytiä ihmisille ja sitten vaatii bensarahat JA safkat kun kyyti toteutuu.

Vierailija
42/45 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pyydä mitään, koska kuskaan vain mukavia ihmisiä.

Viimeksi heitin vaimon naispuolisen kaverin muutaman sadan kilsan päähän Helsinkiin. En todellakaan pyytänyt rahaa, hän on meinaan sen verran kuuma kissa että tekisin mitä vain hän pyytäisi 🤤

M43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten kesken maksoin vähän enemmän kuin pyydettiin 140km ajosta 40eur.Täysin tilaamani ajo eikä kuskilla mitään intressiä samaan suuntaan.

Vierailija
44/45 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luento matkan aikana auton omistamisen typeryydestä on kuskille sopiva korvaus.

Been there.

Vierailija
45/45 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pyytänyt mitään, enkä ota maksua vaikka joku tarjoaisi. Näin oli jo kun olin 18-v ja on edelleen 55-v.

Ennen kuskailin lähinnä mummoa, äitiä, muita sukulaisia (joskus serkkuja, jotka oli 10-17-v). Osalla oli varmasti minua parempi taloudellinen tilanne, mutta kun on opetettu tietty tyyli toimia, niin toimitaan niin. Ja oli joskus reissut aika rankkoja: viedä toinen keskussairaalaan 120km päähän, odotella siellä puoli päivää ja viedä takaisin.

Joskus toivon, että omat lapset tai lapsen lapset "maksavat" takaisin. Voi olla, että niin ei käy, mutta ainakin minä hoidin tietyt asiat reilusti.

Tyttökavereilta en myöskään ole pyytänyt rahaa. Ja kyllä seksi tai jokin vastaava on sisältynyt jo valmiiksi suhteeseen, tai jos suhde ei kehittynyt sinne saakka, niin tietty herrasmiesmäisyys on hyväksi, jos nimittäin haluaa kertoa toiselle että on oikeasti kiinnostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi