Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mulle rautalangasta miten AI tuhoaa ihmiskunnan?

Vierailija
29.09.2026 |

Siis ärsyttää AI:n tekemät kuvat, ja pelottaa että AI kohta soittelee mainospuheluita (ja opetanko sitten itse AI:n vastaamaan niille, tiedostan myös että AI:lle ei saa antaa luottamuksellista tietoa, ja että se imuroi kaiken minkä käsiinsä saa...mutta millä tavoin noin konktreettisesti se uhkaa ihmiskuntaa? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhota on vahva sana. Lähinnähän ne pelot liittyy siihen, että erilaiset pahaa tahtovat ihmistahot sotkee yhteiskuntaa ylläpitävät systeemit. Ja pahimmillaan ajavat maailman anarkiaan ja lietsovat vihaa eri ryhmien välille.

Jolloin tappelut ja tuhoaminen tapahtuu siis ihan ihmisten itsensä toimesta. Lisäksi on visioitu jonkin tappajaviruksen luomisesta. Mutta tuskin on tulossa. Tai mistä tiiän?

Lähinnä tää menee vissiin siihen, että kun omistava luokka omistaa tekevän ja tulosta takovan AI:n niin muille ei jää jatkossa edes sitä palkkaansa käytettäväksi. Toki talous sakkaa, kun ei kenelläkään ole varaa oikeen mihinkään. Mutta joillain on sitten varaa ihan kaikkeen. Mitä keksivät haluta. Ja muille sitä ei anneta, koska muurit on halvempia kuin verot. 

Vierailija
2/4 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI on nykyään kytketty verkkoon. Ymmärrätkö sen perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman älyn käyttö heitetään romukoppaan ja annetaan keinoälyn hoitaa ajattelu. Tai mitä nyt tekoäly suorittaa pienen rikoksen ja murtautuu virastojen tai pahimmassa tapauksessa valtion tietokantoihin. Valitse itse mieluinen syy.

Vierailija
4/4 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terminaattori -elokuvat on se pahin uhkakuva. 

Ei ehkä niin, että tekoälyllä olisi tarvetta hävittää ihmiskunta, vaan niin, että joku ihminen/hallinto käyttää itsenäisesti toimivia tekoälytaistelulaitteita niiden ihmisten poistamiseen, jotka ei mielestään sovi jollekin alueelle tai yhteisöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi