Yksin tai kavereiden kanssa uimaan rannalle, minkä ikäisinä?
Poika on nyt 12 v. ja tänä kesänä täytyy vissiin uskaltaa hänet kaveriporukalla uimaan laskea, uimataito on hyvä. Viime kesänä olin minä tai iskä aina mukana vahtimassa kun pikkusiskoa täytyy joka tapauksessa vielä olla seuraamassa, mutta nyt täytyy vissiin jo luottaa että yksin pärjää.
Muistelen vaan että itse kävin jo kaveriporukalla noin 10 vanhana uimassa, mutta silloin olikin rannoilla vielä rantavahdit, nykyään enää ei.
Kommentit (5)
Minä olin aikanaan siinä 9-10v kaverin kanssa uimassa. Mitään ei sattunut ja uimataito riitti niihin
uimisiin. Riippuu lapsesta koska on valmis ja riittävästi järkeä päässä.
ja vielä korostan järjenjuoksun arvioimista. Meillä 8- ja 10-vuotiaat osaavat loistavasti uida, mutta päästän heidät rannalle vain harvojen ja valittujen seurassa. Vielä näin nuorilla aikuinen mukana. Jotkut kavereista muodostavat vaan niin " kummallisen yhtälö" että voivat keksiä mitä vaan...
iältään ovat 10 ja 11 eikä mitään huimapäitä. Halliin uskallan laskea keskenään ja ovat käyneet siellä jo kolme vuotta kahdestaan.
Luonnonvesiä pelkään, vesi tummaa ja jos vajuu pinnan alle ehtiikö kukaan apuun. Näitä hukkumistapauksia kun sattuu liikaa niin yritän suojella lapsiani.
Syksyllä täyttää 11v. Monet luokkakaverit on myöskin nyt päässeet.
Sitten punnitaan vielä oman lapsen ja kavereiden järki, että onko sitä ja minkä verran.