Estrogel - onko auttanut energianpuutteeseen ja väsymykseen?
Kommentit (4)
Onko aloittajan rauta-arvot tarkastettu? Alhaiset rauta-arvot aiheuttaa moninaisia oireita joista osa saattaa vaikuttaa vaihdevuosi-oireiltakin. Itselläni ei ole kokemuksia estrogeelistä, mutta estrogeenisuihke ei ainakaan ole mikään ihmeidentekijä väsymyksen ja energianpuutteen suhteen. Muuhun auttanut kyllä. Näin syksyllä voi myös kaamosväsymys/-masennus pukata päälle ja väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajan rauta-arvot tarkastettu? Alhaiset rauta-arvot aiheuttaa moninaisia oireita joista osa saattaa vaikuttaa vaihdevuosi-oireiltakin. Itselläni ei ole kokemuksia estrogeelistä, mutta estrogeenisuihke ei ainakaan ole mikään ihmeidentekijä väsymyksen ja energianpuutteen suhteen. Muuhun auttanut kyllä. Näin syksyllä voi myös kaamosväsymys/-masennus pukata päälle ja väsyttää.
Ferritiini ollut huonohko pidemmän aikaa. Parhaimmillaan 45 korvilla. Hb ok 138
Aloitin juuri toisen painalluksen geeliä josko auttaisi
Ei valitettavasti. Ferritiini 85. Mä nilkutan eteenpäin kofeiinin voimalla, ei fiksua sekään. Sitä lukuunottamatta elintavoissa ei sitten olekaan moitetta edes lääkäriltä. Mikään ei vaan tunnu auttavan tähän ikiväsyyn.
Eipä juuri. Luulen että minulla on enemmän testosteronin ja progesteronin puutetta, kaikki hormonitasot kun laskee, ikää himpun yli 50-v. Vaikka estrogeenia saan nyt geelistä olo on edelleen väsynyt ja energiaton. Liika estrogeeni aiheuttaa lihomista ja sydän tykyttelyä. Voi olla estrogeenidominanssi kun muut hormonit laskenut myös ja vain estroa korvattu. Tasapainoa haettu. Testoa olen harkinnut pyytää lekurilta joka sen puutteeseen vihjasi jo viimeksi. Se lisäisi energiaa ja suojelisi lihaksia.