Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen ihmisen kuoleman pelko

Vierailija
27.09.2026 |

Minulla se on ollut aina suurta, etenkin lspsena äidin menettämisen pelko. Aikuisena se oii myös aviomiehen kuoleman pelko kolmen lapsen äitinä.,
Kysyin häneltä, miten kokisi, jos minä kuolisin? 
Hän tokaisi, surisin tietty pienen hetken, mutta maailma on niin täynnä upeita naisia, ettei yhtään hätää. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa välinpitämätön suhtautuminen. Toki hienoa, että pystyy ajattelemaan noin järjellä. 
Tästä tulee kyllä mieleen henkilö, joka saattaa olla aika sitoutumaton yhteen ihmiseen. En tiedä. 

Vierailija
2/3 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin itse kertoa, etten tiedä, kestäisitkö hänen kuolemansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleman pelko on kaikilla, mutta siihen suhtaudutaan hyvin eri tavalla. Joku uhmaa kuolemaa, joku leikkii sen kanssa, joku ahdistuu, joku ei halua ajatella, joku torjuu kokonaan.  Ja mitä enemmän yrittää torjua pelkoaan sen enemmän pelkää.
Yksi keino tottua elämään pelkonsa kanssa on antaa itselleen luvan pelätä. 
Kun joku sinulle tärkeä kuolee se pelko loppuu siinä samalla, koska olet kohdannut pahimman peikkosi. Ne tilanteet, uutiset  eivät koskaan mene niin kuin sinä nyt pelkäät.
Jos pelkosi hallitsee sinua ja ihmissuhteitasi hae apua, selvitä asiaa. Jos puhut siitä paljon miehellesi ymmärrän häntä hyvin, miten vastasi sinulle. Jos parisuhteessa toinen on aina huolesta ja pelosta kaksin kerroin se on raskasta elää vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi