Mitä mun pitäis tehdä kun tuttu kirjoittelee itsetuhoisista aikeista ja siitä ettei jaksa
yritin sanoa että kyllä kaikki järjestyy mutta sanoi vain ettei jaksa, voinko tehdä yhtään mitään? On erittäin masentunut ja voi jopa tehdä itselleen jotain
En tunne kovin hyvin mutta en haluaisi sitä harteilleni etten ole yrittänyt mitään tehdä jos jotain itselleen tekee
Kommentit (9)
Seuraa olisi hyvä saada, edes puhelimen ääreen. Hänellehän voi myös soittaa ambulanssin tai viedä hänet psykiatrian päivystykseen.
Nyt ei merkkaa se, miten hyvin hänet tunnet. Sinulla on velvollisuus auttaa häntä. Sinulla on siihen myös mahdollisuus, koska tiedät akuutin tilanteen.
eikä suostu mennä nukkumaankaan, sitäkin ehdotin. Millä nimellä voisin hakea googlesta jonkun numeron mihin voisi soittaa? Joku psykiatrinen päivystys tms??
Soita hänelle välillä. Yritä jutella. Yritä saada lupaamaan, ettei vahingoita itseään tänään. Laula vaikka puhelimessa tai mitä vain, mikä rauhoittaisi. Kehota leipomaan kääretorttua tai pannukakkua. Kehota katsomaan elokuvaa tai lukemaan jotain kirjaa, vaikka runoja.
itsenikin olisi pitänyt olla nukkumassa jo aikaa sitten kun aikainen herätys huomenna, olen nyt valvonut ja kirjoitellut hänelle mukavia, mutten koko yötä pysty siihen. Niin ja hän on mies (kaveri sellainen)
ihan sama varmaan minkä kaupungin numero, ohjaavat sieltä sitten eteenpäin
voisko soittaa 10023?? tarviiko suuntanro eteen?
Vierailija:
itsenikin olisi pitänyt olla nukkumassa jo aikaa sitten kun aikainen herätys huomenna, olen nyt valvonut ja kirjoitellut hänelle mukavia, mutten koko yötä pysty siihen. Niin ja hän on mies (kaveri sellainen)
Tuntuu pahalta jos en voinut auttaa, toivottavasti en saa harteilleni sitä etten voinut tehdä mitään
älä tunne huonoa omaatuntoa, sinä et ole vastuussa toisen elämästä.
ei ole perheellinen. En tiedä mitä sille kirjoittaisin oikein