Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2026 OFFICIAL

Vierailija
22.09.2026 |

Keskustelua vuoden 2026 Pentulivestä.

Kommentit (347)

Vierailija
321/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästäänköhän näkemään Hilkkaa töissään koulukoirana? Kuulostaa mielenkiintoiselta. 

Eiköhän ole äitiyslomalla?

Vierailija
322/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin siitä ekasta jaksosta, jossa Akka-niminen labbisäippä synnytti ison pentueen. Yksi pentu syntyi lumihankeen emon käydessä pisulla. :)

I love labradors! <3 Mut kaikki koirat ihania! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästäänköhän näkemään Hilkkaa töissään koulukoirana? Kuulostaa mielenkiintoiselta. 

Eiköhän ole äitiyslomalla?

Koko 8 viikon ajan?

Vierailija
324/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti kasvattaja itse on töissä koulussa ja koira tulee mukana tiettyinä päivinä.

Somessa olen silloin tällöin katsellut erään erityisopettajan tiliä jolla on kissa jonka se vie tiettyinä päivinä luokkaansa mukaan. Lapset kertomansa mukaan keskittyy parhaiten niinä päivinä ja pysyy rauhallisina.

Vierailija
325/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimiä (jotka siihen soveltuu ja tykkäävät siitä) pitäisi käyttää paaaaaaaaaaljon enemmän. Niissä on ihan uskomaton hyöyty. Arat lapset rohkastuu, levottomat rauhottuu, jännittäjät rentoutuu, surulliset iloistuu jne. Ja tämän kaiken voi saada aikaan sama kissa/koira

Ja allergiset tukehtuu, koirapelkoiset lamaantuu. Eläinten tuominen tilaan, josta ei voi poistua halutessaan, pitää aina miettiä huolellisesti. 

Hilkka on kyllä söpö, ei siinä. 

Vierailija
326/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muistetaan että pennut on kasvattajan ja uusien omistajien. Ei livekatsojien.

Joo vähän jäitä hattuun tänä vuonna, varsinkin niille Kuuran faneilla jotka lähenteli jo melkein psykoosia kuvitelmineen 😅

Vierailija
327/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se iskä on toista väriä niin tulisi eri värisiä kakruja.

Vierailija
328/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on jo kerran synnyttänyt emo. Ei tarvi ehkä jännittää aivan niin paljon.

Vierailija
329/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin saadaan pentuliveen joku ISO rotu?

Vierailija
330/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta on kiva arvailla, lukea muiden arvailuja ja leikkiä salapoliisia, mutta minulla ei nuttura kiristäkään. Relax, be happy 🤸‍

Miksi oletat nutturan kiristävän jos arvuuttelut ei kiinnosta. 

No voi voi, en tarkoittanut muuta kuin että osaan olla leikkimielinen. En oleta muista mitään, joten älä sinäkään tee oletuksia minusta 😉

Nyt se alkaa. Palstalive. 

Vierailija
331/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta on kiva arvailla, lukea muiden arvailuja ja leikkiä salapoliisia, mutta minulla ei nuttura kiristäkään. Relax, be happy 🤸‍

No voi voi, en tarkoittanut muuta kuin että osaan olla leikkimielinen. En oleta muista mitään, joten älä sinäkään tee oletuksia minusta 😉

Ensiksi arpajaiset kuka kukin on, minkä ikäisiä ollaan ja kuinka moni meistä on aktiivi koiraharrastaja tai jopa aktiivi! 🥂🍾🎉💃

Vierailija
332/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensiksi arpajaiset kuka kukin on, minkä ikäisiä ollaan ja kuinka moni meistä on aktiivi koiraharrastaja tai jopa aktiivi! 🥂🍾🎉💃

Hei!

Olen Linda ja olen pentuliveholisti jo kuudetta vuotta. Minulla on 3 omaa koiraa, joiden kanssa harrastan ja katsotaan pentuliveä yhdessä. 

Vierailija
333/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. mastiffi, tanskandoggi tai irlanninsusikoira.

Vierailija
334/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
335/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi oi, kattokaapa kun leikataan karvaa silmien ympäriltä

Grooming the hair around Lagotto eyes

Ite en uskaltaisi saksien kanssa lähellä silmiä operoida

Vierailija
336/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalive

En ole mummo, nimeni ei ole Marjatta, en ole vanhapiika, omistan koiria, en ole kasvattaja, laitan pizzaan ananasta ja olen pentuliveaktiivi.

Vierailija
337/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään lomakohteen hotelliaamiaisella kaikki tuntuivat olevan johtajia, varakkaita, korkeasti koulutettuja jne. ja heidän lapsensa suunnilleen täydellisyyden perikuvia. Eiköhän palstalaisetkin ole Vuolasvirta-palkittuja pitkän linjan kasvattajia, allrounder-tuomareita, eläinlääkäreitä, MM-tason kilpailijoita ja koirien koulutuksen & käytäytymisen asiantuntijoita. Siispä minä myös 😁

Vierailija
338/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Newfoundlandinkoira wsimerkiksi

Vierailija
339/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Newfoundlandinkoira wsimerkiksi

Näyttää että nöffejä rekisteröidään n. 15 pentuetta vuodessa joten aika pieni mahdollisuus taitaa olla että löytyisi sopiva kasvattaja jolla on oikeaan aikaan pentuja.

Vierailija
340/347 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisin tekoälyltä mikä Hilkka niminen lagotto harrastaa agilityä. Vastasikohan oikein? 💖

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä