Aika tekopyhää että joku kokee kutsumukseen auttaa muita työssään, mutta sitten kadulla vaihtaa puolta kun huono-osainen tulee vastaan
Kommentit (24)
Mä koen kutsumusta vain pinnalliseen alaan, mutta kohtaan heikko-osaiset aina erityisellä lämmöllä ja yritän huomioida heidät hyvin.
Minusta on jännää että Merimieskirkon työntekijä ulkomailla suostui auttamaan vain jos ihmiset käyvät päivätoiminnassa, kuin lastentarhassa. Muut jäivät avun ulkopuolelle kaavakkeissa ja muussa. Ilmeisesti kaikkia epäiltiin päihdeihmisiksi poikkeuksetta. Tämä on outo logiikka. Videolla oli ihan haastattelu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on jännää että Merimieskirkon työntekijä ulkomailla suostui auttamaan vain jos ihmiset käyvät päivätoiminnassa, kuin lastentarhassa. Muut jäivät avun ulkopuolelle kaavakkeissa ja muussa. Ilmeisesti kaikkia epäiltiin päihdeihmisiksi poikkeuksetta. Tämä on outo logiikka. Videolla oli ihan haastattelu.
Miksi pitäisi auttaa ketä tahansa? Jos omaan työhöni kuuluu ihmisten auttamista, miksi minun pitäisi sitä tehdä vapaa-ajallani, kun siitä ei saa edes palkkaa?
Teen työtä varattomien hyväksi en kuitenkaan hakeudu heidän seuraan vapaa-ajallani.
No eikö se silti ole parempi, että auttaa näitä työssään kun että ei auttaisi ollenkaan?
Useissa ammateissa ja työtehtävissä ei ole soveliasta tervehtiä tai osoittaa että tuntee asiakkaan jos hänet sattumoisin kohtaa siviilissä. . Noin kertoi vuosia sitten terapeutti jonka luona minäkin jouduin käymään lapsen ongelmien vuoksi. Lapsi on nyt aikuinen ja pärjää oikein hyvin.
Ehkä kyseinen ihminen ei jaksa olla sosiaalityöntekijän roolissa tms vapaa-ajallaan - eikä hänen tarvitse tai pidäkään olla.
Vierailija kirjoitti:
Mä koen kutsumusta vain pinnalliseen alaan, mutta kohtaan heikko-osaiset aina erityisellä lämmöllä ja yritän huomioida heidät hyvin.
Mitenkähän olisi jos tekisit palkkatyötä heidän parissaan, ottaisitko silloin vapaalla ollessasi erityisellä lämmöllä ja hyvin huomioiden.
Ehkä sen henkilö vaihtoi puolta jostain muusta syystä tai sitten ihan muuten vaan halua pitää työn ja yksityiselämän erikseen. Ei ole ennaltakuulumatonta, että nämä autettavat eivät salli rauhaa näille ihmiselle edes vapaa-ajalla.
No itse hoidan lapsia ammatiks, ja tykkään myös vanhusten hoidosta ym. Mut päihdepuoli ei oo koskaan ollut mun juttu hoitoalalla. Eli en työskentelis päihdepuolella. Toki oon soittanu ambulanssin juopolle joka makaa kadulla ym. Mut oon joutunut myös päihde ja m terv potilaiden häiriköitäväksi kadulla lukuisia kertoja, miksi haluaisin viettää heidän kanssa aikaa. Outo kysymys.
Aloitus oli vähän asenteellinen/puutteellinen. Mistä me tiedämme vaikka tämä huono-osainen olisi takertuja ja sitä ei tarvitse auttamistyössä olevienkaan kestää. On ammattimaista pitää rajat ja ottaa työminä käyttöön kun töissä on. Pitää pitää huolta omasta jaksamisesta ja henkilökohtaisista rajoista.
Mä annan rahaa villieläinten suojeluun, mutta kiertäisin kaukaa jos karhu tulisi vastaa.
Kun Tuppurainen kuolee syöpään - mitä me kaikki hänelle rukoilemme aina iltaisin - niin sen jälkeen hän pääsee Helvettiin ja alkaa aito takaisinmaksun aika kaikesta ja demonisien korkojen kera. Tämän minä lupaan.
Vierailija kirjoitti:
Useissa ammateissa ja työtehtävissä ei ole soveliasta tervehtiä tai osoittaa että tuntee asiakkaan jos hänet sattumoisin kohtaa siviilissä. . Noin kertoi vuosia sitten terapeutti jonka luona minäkin jouduin käymään lapsen ongelmien vuoksi. Lapsi on nyt aikuinen ja pärjää oikein hyvin.
Tässä ei nyt tainnut olla siitä kyse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei nyt tainnut olla siitä kyse
Mistä sitten tarkalleen on kyse,?
Erittäin mahdollinen syy on se, että autettavat alkavat häiriköidä tätä ihmistä vapaa-ajallakin, he saattavat pyytää kyytejä tai rahaa, tulla kadulla juttelemaan pitkäksi aikaa, seurata perässä, ilmestyä kodin tai vapaa-ajanviettopaikan lähettyville, ottaa yhteyttä sosiaalisen median kautta tai vaatia apua asioissa, jotka eivät enää kuulu työntekijän tehtäviin. Jos heillä sattuu olemaan avustajan puhelinnumero, viestejä voidaan pommittaa myös työajan ulkopuolella. He voivat esimerkiksi soitella iltaisin ja viikonloppuisin. Jatkuva yhteydenotto ja rajojen ylittäminen voivat hyvinkin johtaa siihen, että työntekijä haluaa vapaa-ajallaan pitää etäisyyttä.
Lääkärit on tekopyhiä kun vannovat auttavansa ihmisiä mutta eivät lähde muuttoavuksi
Jep, samaa mieltä