Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako teillä lapset syödä esim. leikkeleitä sellaisenaan?

Vierailija
30.05.2007 |

Hei,

Meillä ei saa. Siis tottakai leivän päälle saa laittaa siivun, mutta paketista EI SYÖDÄ! Syy, en halua opettaa moisia napsimistapoja lapsilleni.

Tänään aamulla olin suihkussa ja lapset tulivat valittamaan, kun on nälkä (päiväkotilapsia). Sanoin, että " voitte tehdä itse leivät itsellenne" . Kun tulin suihkusta muksut olivat pistäneet PAKETILLISEN kinkkua napaansa ja yhden leivän. Olin vihainen, todellakin.

Mitenkäs teillä toimitaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitä tahansa

Vierailija
2/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytä oppi ainakaan vielä menneen perille... ehkä oppivat siihen mennessä kun itse saavat lapsia ja heille sitten nalkuttavat samasta asiasta :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa syödä, mutta eipä noi ota kuin muutaman silloin tällöin, ehkä sunkin kannattais löysätä vyötä ;)

Vierailija
4/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä tosin tavallisesti mitään leikkeleitä olekaan.

Vierailija
5/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus jos laitan vaikka pöytään paketin leikkelettä (käteviä nämä uudet avattavat/suljettavat) niin jos ei halua leipää, niin eipä se haittaa jos siitä leikkeleitä muutaman napsii...

Vierailija
6/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kyllä joskus antanut vaikkapa kinkkusiivun käteen. en ole mikään tiukkis muutenkaan, koska napsin itekin eikä meillä ole paino-ongelmia. :) en kuitenkaan pidä ns. ruuan varastelusta eli että käydään napsimassa pöytään katettuja ruokia (vaikka esim. tomaattia, kurkkua, leipää) ennen varsinaista pöytäänkutsua.

Vierailija
7/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi syö esim. puuroa aamupalaksi, niin annan myös vaikka keittokinkkusiivun tai kaksi sen kanssa. Vähän proteiinia ;) Mieluummin annan lapselle pelkkää kinkkua ja juustoa kuin myös leivän (etenkään vaalean) niiden alle.

Vierailija
8/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" juustoa käteen" , eli tarkoittaa että eivät halua leikkeleitä leivän päälle vaan syövät leivän ja juuston erikseen. Mutta erikseenkin siis vain yhdessä leivän kanssa.

Vierailija
9/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, niin meillä sai syödä suoraan paketista kinkkua :(.

Nyt kun olen VIIMEIN oppinut miten syödään terveellisesti, niin en moista harrasta.

Vierailija
10/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lapset söisivät vain sitä kinkkua esim. välipalalla, ei siis leipää jne.

Vierailija
11/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus katsellaan 3 v lapsen kanssa telkkua ja syödään paketista leikkeleitä. Meidän molempin lemppari on kultakinkku :) Tosin ei mekään koko pakettia vedellä.

Vierailija
12/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun olin lapsi, niin meillä sai syödä suoraan paketista kinkkua :(.

Nyt kun olen VIIMEIN oppinut miten syödään terveellisesti, niin en moista harrasta.

Vierailija
13/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: saitteko syödä aterioiden välilläkin, vai vain aterioiden yhteydessä? Ja lihoitko pelkistä leikkeleistä?

Vierailija
14/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
15/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa annan siivuina käteen, on hyvä kalkin lähde! Leivän syövät mieluiten ilman päällisiä ja rasvaa.

Napsimista meillä ei kylläkään harrasteta, eli aterioiden välissä ei mitään napostella.

Vierailija
16/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä muualla kuin keittiössä eikä todellakaan napsita ruokailuiden välillä.

Vierailija
17/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20

Vierailija
18/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos istutaan kahvipöydässä ja lapsi syö kiltisti vaikkapa karjalanpiirakkaa niin saa myös kinkkuviipaleen tai kaksi käteen. Muttei enempää.

(Meillä siis 1,5v tyttö)

Vierailija
19/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää proteiinia. Ei se leipä mikään autuaaksitekevä asia ole. Vähän kalliiksihan se tietysti tulee syödä paljon leikkeleitä, mutta muuten en näe siinä mitään pahaa.

Vierailija
20/23 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä saa syödä sohvalla telkkua katellen. Usein lapsi näin tekeekin. Ja miksei tekisi, kun kerran äitikin saa niin tehdä ;)