Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pörssisähkön keskihinta meillä 8,1c/kwh

Vierailija
21.09.2026 |

Laskin viimeisen 12 kk keskihinnan

Tammi helmikuun korkea kulutus ja korkea hinta nosti keskihinnan noin ylös

Teen jatkossa kiinteähintaisen24kk sopimuksen, stressivapaa 24kk :D

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lähelle vuosi on ollut 24kk kiinteä, taisi olla 7.64snt/kWh ja 3.99€ perusmaksu, ei näköjään aina se pörssisähkö ole halvempaa kuten jotkut kivenkovaa väittää että on mahdotonta että kiinteä olisi halvempi, sellaisia youtube videoitakin nähnyt, mutta ei taida olla ihan terävimpiä kyniä penaalissa joka sellaisia väittää, riippuu ihan tuurista, sähkön hintaa on vaikea ennustaa pariksi vuodeksi ja pösän kohdalla kuinka paljon jaksaa optimoida tekemällä lisäinvestointeja erilaisiin laitteisiin tai kyttäillä koko ajan hintaa ja jättää vaikka ruuan lämmittämättä jos on liian kallista, silleen varmaa voi vähän halvemmalla selvitä, ite en jaksaisi.

Eipä mulla nyt oo ku kympin kuussa sähkö, ei siitä paljoa pysyisikään säästämään vaikka kuinka kikkailisi. 6€ on varsinaisen sähkön osuus kun 4€ perusmaksu, ei haittaisi vaikka tuplaantuisi kWh hinta

Tyhmää ottaa soppari kuukausimaksullisena kun niitä saa ilmaiseksikin. 

Ei löytynyt silloin kun otin, jotain 3kk saattoi olla 0€, tai jokin muu syy miksi päädyin omaani. Laitatko esimerkin jostain missä ei ole perusmaksua ja 24kk sopimus, niin voin katsoa sitä kokonaisuutta?  Eikä niin väliä, Kela maksaa mun sähkölaskun

Nordic Green Energy. 12kk toistaiseksi oleva sähkösopimus. 12kk Spot + 0,48snt/Kwh ja 12kk 0€ kuukausimaksu.

Pyysin 24kk sopimusta ja kiinteä pitäisi olla, sellainen huoleton ja linkinkin nyt olisit voinut laittaa että pystyy tuon tarkistamaan. Tyhmä taidat itte olla. Nyt sähkölasku kymppin ja epätodennäköistä että niin paljoa tuolla säästäisin että pitäisi alkaa kattelemaan sähkön hintoja päivittäin että milloin on varaa kuluttaa sähköä

Tyhmää se nyt on itsensä sitouttaa 24kk ajaksi sähköyhtiön pakkoavioliittoon. Jos nyt et Nordic Green Energyn sivuille itse löydä ilman linkkiä niin älä minua siitä syytä.

Vierailija
42/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkön keskihinta viimeisen vuoden aikana on ollut 6,4snt/kWh

https://www.porssisahkoa.fi/porssisahko-keskihinta

Juu mutta käytännön keskihinta on monelle kalliimpi kun mielummin lämmitetään ruokaa ja katellaan telkkaria siinä iltasella kun päästään töistä sen sijaan että mentäisiin töiden jälkeen nukkumaan ja sitten yöllä herättäisiin kuluttamaan halpaa sähköä, pösä nyt sattuu olemaan kalleinta silloin kun porukka keskimäärin sitä eniten tarvitsee, kuuluu sen luonteeseen. Siksi aika harva pääsee tuollaiseen tuohon keskihintaan käytännön tasolla.

Ei ole. Illalla sähkö on halpaa ja päivisin normaalit ihmiset on töissä.

Huomenna illalla pösä on tunteja 30-40 senttiä kilovawattitunnilta

Huomenna on YKSI PÄIVÄ. Se ei merkkaa vuoden keskiarvoissa mitenkään, etenkin kun koko kesä ollut erittäin halpaa, joka päivä ja joka kuukausi. Yksittäiset päivät ei kaada kuin määrisläisten vadit nurin, siksi on ihan hyvä, että maksatte niistä määriksistä vähän enemmän, eikös niin?

Kyl minä otin viime talveksi kisän. Muuten olis tullu 500 euron lasku. Pääsin 300 eurolla tammikuun ja helmikuun

Ihan joutavaa näistä tapella ja vertailla kun ihmiset asuu eri tavoin, sinä ilmeisesti omakotitalossa ja joku toinen kerrostalossa kaukolämmityksen turvin. Pakkoko sähkösopimustenkin kanssa on tehdä vastakkainasettelua? 

Vähän samanlaista kuin polttomoottoriauto vs sähköauto keskustelut :) Kukin ottakoon sen minkä kokee itselleen parhaaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sillä kk maksulka ei ole merkitystä kun sähköä kuluu 16000 kWh vuodessa. 

KWhinnalla on se paino ja merkitys.

Aivan sama, onko kk maksu 0 tai 5 euroa

Vierailija
44/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lähelle vuosi on ollut 24kk kiinteä, taisi olla 7.64snt/kWh ja 3.99€ perusmaksu, ei näköjään aina se pörssisähkö ole halvempaa kuten jotkut kivenkovaa väittää että on mahdotonta että kiinteä olisi halvempi, sellaisia youtube videoitakin nähnyt, mutta ei taida olla ihan terävimpiä kyniä penaalissa joka sellaisia väittää, riippuu ihan tuurista, sähkön hintaa on vaikea ennustaa pariksi vuodeksi ja pösän kohdalla kuinka paljon jaksaa optimoida tekemällä lisäinvestointeja erilaisiin laitteisiin tai kyttäillä koko ajan hintaa ja jättää vaikka ruuan lämmittämättä jos on liian kallista, silleen varmaa voi vähän halvemmalla selvitä, ite en jaksaisi.

Eipä mulla nyt oo ku kympin kuussa sähkö, ei siitä paljoa pysyisikään säästämään vaikka kuinka kikkailisi. 6€ on varsinaisen sähkön osuus kun 4€ perusmaksu, ei haittaisi vaikka tuplaantuisi kWh hinta

Ei löytynyt silloin kun otin, jotain 3kk saattoi olla 0€, tai jokin muu syy miksi päädyin omaani. Laitatko esimerkin jostain missä ei ole perusmaksua ja 24kk sopimus, niin voin katsoa sitä kokonaisuutta?  Eikä niin väliä, Kela maksaa mun sähkölaskun

Nordic Green Energy. 12kk toistaiseksi oleva sähkösopimus. 12kk Spot + 0,48snt/Kwh ja 12kk 0€ kuukausimaksu.

Pyysin 24kk sopimusta ja kiinteä pitäisi olla, sellainen huoleton ja linkinkin nyt olisit voinut laittaa että pystyy tuon tarkistamaan. Tyhmä taidat itte olla. Nyt sähkölasku kymppin ja epätodennäköistä että niin paljoa tuolla säästäisin että pitäisi alkaa kattelemaan sähkön hintoja päivittäin että milloin on varaa kuluttaa sähköä

Tyhmää se nyt on itsensä sitouttaa 24kk ajaksi sähköyhtiön pakkoavioliittoon. Jos nyt et Nordic Green Energyn sivuille itse löydä ilman linkkiä niin älä minua siitä syytä.

Eri

Tuolla kulutusmäärällä on sama ottaa kiinteähintainen sopimus

Siinä ei ole mitään tyhmää

Vierailija
45/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sähköautoa olis varmaan kiinteähintainen. Menee yli puolet sähköstä autoon ja kun se lataa aina halvimmilla tunneilla. 

Vierailija
46/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman sähköautoa olis varmaan kiinteähintainen. Menee yli puolet sähköstä autoon ja kun se lataa aina halvimmilla tunneilla. 

Sähköautoa suositellaan ladattavan ajon jälkeen kun akut eivöt ole  vielä kylmenneet.

Vierailija
47/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt pakkoavioliittona pidä sitä. Ihan kiva tässä on ollut kun porukka huolissaan sähkön hinnoista ja itella vielä vuoden sellainen hinta minkä ihan mielelläni maksan, montaa euroa tuosta 10€ kuukaudesta ei voi säästää ja tuo on nyt varma että se on se kymppi jatkossa vuoden ajan samalla kulutuksella,  eikä tarviii miettiä että mihin aikaan tai minä päivänä sähköä kuluttaa, mielelläni pari euroa kuukaudessa siitä maksan. Tyhmä nyt olet itse jos et ymmärrä että eri ihmiset arvostaa eri asioita, ite arvostan sitä että pari vuotta kerrallaan voi olla miettimättä ja stressaamatta sähkön hintoja, voi keskittyä tärkeämpiin asioihin elämässä.

Vierailija
48/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoa suositellaan ladattavan ajon jälkeen kun akut eivöt ole  vielä kylmenneet.

Ihan itse se hoitaa akkujen lämmityksen. 

Vierailija
49/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna on aamusta iltaan korkea hinta pörsdisöhkössä.

Sauna päälle ja ruoka uuniin. T: Onnellinen pösäläinen.

Vierailija
50/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Mutta kulutuspainoitettu keskihinta nuukimmallakin pösäniilolla yli 10 c plus marginaali.

Vierailija
51/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva lämmittää sauna kisäsopparin ansiosta. Kertasaunominen 1,08 euroa

Pösän 40 sentin hinnalla se olis jo 5 euroa kertalämmitys.

Tiedän, että seuraavat 2 vuotta se maksaa euron. En jaksa kytätä posän heiluvia hintoja.

Kulutan tammikuussa n. 2500 kWh. Sähkö maksaa 225 euroa.

Pösän hinta oli viime tammikuussa 15,2 marginaalilla ja lasku olis ollut 380 euroa. Minä maksoin kisällä 182 euroa. Säöstin 200 euroa

Vierailija
52/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden keskihinta pösässä ilman marginaalia on 

Päiväsähkön keshihinta

8.32 snt/kWh

Vuoden keskihinta

7.44 snt/kWh

0,5 snt marginaalilka

8,83 snt ja 7,94 snt

Lähde:  sahkoa.io

Keskihinta tulee olemaan korkeampi kun vuosi on päättynyt

Vierailija
53/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta käytännön keskihinta on monelle kalliimpi kun mielummin lämmitetään ruokaa ja katellaan telkkaria siinä iltasella kun päästään töistä sen sijaan että mentäisiin töiden jälkeen nukkumaan ja sitten yöllä herättäisiin kuluttamaan halpaa sähköä, pösä nyt sattuu olemaan kalleinta silloin kun porukka keskimäärin sitä eniten tarvitsee, kuuluu sen luonteeseen. Siksi aika harva pääsee tuollaiseen tuohon keskihintaan käytännön tasolla.

Mulle ainoa syy ottaa pörssisähkö oli se että oma hinta pitää olla halvempi kuin keskimääräinen hinta, ja näin on myös ollut.

Elokuussa sähkö maksoi 3€    Ok talo, kaukolämpö.

Vierailija
54/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lataan kalleimmilla tunneilla koska menee verorahoista.

Vierailija
55/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päiväinen keskihinta ollut 6,4snt meillä. Enpä jaksa huolestua.

Vierailija
56/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainoa syy ottaa pörssisähkö oli se että oma hinta pitää olla halvempi kuin keskimääräinen hinta, ja näin on myös ollut.

Sen olen huomannut että osalla pösäniiloissa on se että pitää nähdä hirveä vaiva että saa sähkönkulutuksen alle keskimääräisen hinnan ja sitten pitää kaikille sillä ylpeilla, en oikein ymmärrä tuollaista, pahasti pitää olla päässä jotain vialla, koko elämä pyörii pörssisähkön ympärillä.

Vierailija
57/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon kaukolämpö maksaa elokuussa tyypillisesti noin 50–110 euroa. Lopullinen hinta riippuu merkittävästi paikallisen energiayhtiön hinnastosta sekä perheesi lämpimän käyttöveden kulutuksesta.Lasku muodostuu kahdesta osasta:Kiinteä perusmaksu (n. 25–90 €/kk): Maksetaan joka kuukausi ympäri vuoden kiinteistön koon mukaan. Esimerkiksi Helenin hinnastossa pientalon kiinteä perusmaksu on 73 €/kk.Energiamaksu (n. 15–40 €): Elokuussa lämmitystä ei yleensä tarvita, joten energiaa kuluu vain käyttöveden lämmitykseen (usein n. 0,2–0,5 MWh kuukaudessa). Kaukolämmön energiamaksu on tyypillisesti 60–90 €/MWh

Vierailija
58/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen olen huomannut että osalla pösäniiloissa on se että pitää nähdä hirveä vaiva että saa sähkönkulutuksen alle keskimääräisen hinnan ja sitten pitää kaikille sillä ylpeilla, en oikein ymmärrä tuollaista, pahasti pitää olla päässä jotain vialla, koko elämä pyörii pörssisähkön ympärillä.

Ei siitä mitään vaivaa ole. Tyhmistä ihmisistä on paljon enemmän vaivaa.

Vierailija
59/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päiväinen keskihinta ollut 6,4snt meillä. Enpä jaksa huolestua.

Huomenna se onkin 17 snt ja rapiat

Vierailija
60/69 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä mitään vaivaa ole. Tyhmistä ihmisistä on paljon enemmän vaivaa.

Onko tyhmiä ihmisiä ne jotka maksaa pikkasen enemmän kiinteästä määräaikaisesta sähköstä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme