Mitä sanoisit veljellesi tämmöisessä tilanteessa?
Siis veli itse kutsui perheensä kylään viikko sitten ja heidän piti tulla tänne tänään. Tämä varmistettiin vielä eilen illalla puhelimessa. Olen siivonnut ja laittanut kaikki herkut valmiiksi ja nyt sitten selvisi, että olivatkin tänään yhtäkkiä kutsuneet isäni sinne syömään. Tämä selvisi minulle, kun soitin isälleni näitä vieraita odotellessa. Eli minun luokse ei tule nyt sitten kukaan. Onko ihan ok käytöstä tämä tämmöinen?
Kommentit (43)
19lle; Ei kannata reagoida tuohon mitenkään. Suoraan 💩läjään, mistä tulevatkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä voi vielä tulla joku käänne. Ovat järjestäneet sinulle yllätyksen?
Ei ole mitään yllätystä. Kaiken lisäksi isäkin oli tietoinen tuosta, että veljeni perhe on tulossa minulle kylään ja hänenkin piti tulla myöskin kahville samalla, kaikki osapuolet tiesivät tämän. En oikein tajua tätä nyt ollenkaan. Vituttaa nyt vaan niin paljon, että ihan itkettää.
Eihän se olisi yllätys, jos tietäisit siitä etukäteen.
Ei ole yllätystä. Veljen tytärkin laittoi juuri videoviestin, jossa itkien kertoi, etteivät pääsekään tulemaan. Uskon, että oli pettynyt, sillä lapset haluavat aina tulla luokseni kylään. He ovat minulle niin rakkaita.
Jos veljen lapset on sen verran isoja, että heillä on puhelimet ja aktiivisesti ottavat yhteyttä itse, niin pitäisin heihin yhteyttä suoraan ja kun ovat sopivassa iässä niin ehdottaisin esim. leffaa tms. suoraan heille (tietenkin sanoisin, että pitää kertoa isälle minne menee ja kenen kanssa). Yleensä pidän vääränä olla yhteydessä lapsiin ilman että kysyy ensin vanhemmilta, mutta tässä tapauksessa on selvää, ettet tarkoita mitään pahaa ja veljesi on itse aiheuttanut tämän tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on perheitä, joilla tuollaisia ongelmia ei ole. Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Mummo tiesi taas ratkaisun. Ottakaa oppia! Ihana mummo 💕💕💕👵🏻👵🏻👵🏻
En tajua, miksi tämä tyyppi aina uudestaan postaa tämän tylsän ja todennäköisesti keksityn tarinan tänne, ketjuihin, joihin se ei mitenkään liity. Dementikko?
Se on se puppa-tyyppi. Luulee olevansa hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään yllätystä. Kaiken lisäksi isäkin oli tietoinen tuosta, että veljeni perhe on tulossa minulle kylään ja hänenkin piti tulla myöskin kahville samalla, kaikki osapuolet tiesivät tämän. En oikein tajua tätä nyt ollenkaan. Vituttaa nyt vaan niin paljon, että ihan itkettää.
Ei ole yllätystä. Veljen tytärkin laittoi juuri videoviestin, jossa itkien kertoi, etteivät pääsekään tulemaan. Uskon, että oli pettynyt, sillä lapset haluavat aina tulla luokseni kylään. He ovat minulle niin rakkaita.
Jos veljen lapset on sen verran isoja, että heillä on puhelimet ja aktiivisesti ottavat yhteyttä itse, niin pitäisin heihin yhteyttä suoraan ja kun ovat sopivassa iässä niin ehdottaisin esim. leffaa tms. suoraan heille (tietenkin sanoisin, että pitää kertoa isälle minne menee ja kenen kanssa). Yleensä pidän vääränä olla yhteydessä lapsiin ilman että kysyy ensin vanhemmilta, mutta tässä tapauksessa on selvää, ettet tarkoita mitään pahaa ja veljesi on itse aiheuttanut tämän tilanteen.
Joo, ehkä sitten teen näin. Lapset ovat perustaneet jopa WhatsApp-ryhmän mun nimellä ja siinä ollaan vain me kolme, siis minä ja nämä veljen lapset ja ne pommittaa mua niillä hassutuksillaan usein ja kyselee milloin saavat tulla taas kylään, että tiedän että ne sentään välittää ja haluaa olla tekemisissä. Siksi on pitänyt vaan niellä kaikki nöyryytykset veljeltä, etten menetä noita lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ehkä sitten teen näin. Lapset ovat perustaneet jopa WhatsApp-ryhmän mun nimellä ja siinä ollaan vain me kolme, siis minä ja nämä veljen lapset ja ne pommittaa mua niillä hassutuksillaan usein ja kyselee milloin saavat tulla taas kylään, että tiedän että ne sentään välittää ja haluaa olla tekemisissä. Siksi on pitänyt vaan niellä kaikki nöyryytykset veljeltä, etten menetä noita lapsia.
No toihan on ihan tosi hyvä tilanne :) älä nöyristele veljeä enää yhtään, lapset on kohta jo itsenäisiä hänestä ja voit pitää heihin oman suhteen ihan erillään veljestä. Veljeen pitäisin etäisen asialliset välit tästä lähtien.
On ihan tyypillistä käytöstä sisarusten kesken.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä kaikissa perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ratkaisuna tavata veljesi lapsia muissa merkeissä kuin kutsumalla veljesi keralla kylään luoksesi? Kun lasten kanssa tulet toimeen, ja heitä kaipaat tavata, mutta veli on se ongelmallisesti käyttäytyvä, ja tällä kertaa jopa isäsi osallistui tuohon kuvioon, niin ehkä keksit jonkin ratkaisun tähän, että tapaat vain niitä lapsia.
Voisitko ruveta vaikka käymään lasten kanssa ilman heidän isäänsä leffassa tai museossa tai jos on vähän rahaa niin jossain kaupunkitapahtumassa?
Vierailija kirjoitti:
Ei silti tee siitä mitenkään hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisarusten väliseen rakkauteen kuuluu tietynlainen kilpailu ja toisen koettelu.
Taustalla on kuitenkin rakkaus.
Onko näillä lapsilla äiti siinä kuvioissa? Jos hänen kanssaan olisi helpompaa sopia näitä tapaamisia. Tai näet lapsia ilman veljeä, käytte puistossa, leffassa tms. Jos ei ole pitkä välimatka niin ehkä voivat tulla kylään itsekin, riippuu iästä.
Mun veljet on välillä myös vähän törppöjä, ei nyt ehkä ihan noin kuitenkaan. Mutta mitään en voi perheeni kanssa suunnitella, kun äitikin on vähän samanlainen. Ärsyttää lähinnä omien lasten takia, kun ei voi etukäteen ikinä suunnitella mitään. Kun kuitenkin sitten jos yhdessä ollaan koko porukan kanssa, niin on ihan hauskaa, eli en halua välejä katkaista. Mutta joo, reissut tehdään ihan vaan lasten kanssa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on perheitä, joilla tuollaisia ongelmia ei ole. Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Mummo tiesi taas ratkaisun. Ottakaa oppia! Ihana mummo 💕💕💕👵🏻👵🏻👵🏻
En tajua, miksi tämä tyyppi aina uudestaan postaa tämän tylsän ja todennäköisesti keksityn tarinan tänne, ketjuihin, joihin se ei mitenkään liity. Dementikko?
Se on se puppa-tyyppi. Luulee olevansa hauska.
Onhan se hauska.
Palstan parasta antia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ratkaisuna tavata veljesi lapsia muissa merkeissä kuin kutsumalla veljesi keralla kylään luoksesi? Kun lasten kanssa tulet toimeen, ja heitä kaipaat tavata, mutta veli on se ongelmallisesti käyttäytyvä, ja tällä kertaa jopa isäsi osallistui tuohon kuvioon, niin ehkä keksit jonkin ratkaisun tähän, että tapaat vain niitä lapsia.
Voisitko ruveta vaikka käymään lasten kanssa ilman heidän isäänsä leffassa tai museossa tai jos on vähän rahaa niin jossain kaupunkitapahtumassa?
Joo, olen jo vienyt niitä paljon kivoihin paikkoihin ja meillä on aina kimpassa todella hauskaa ja toivon, että tulevaisuudessa voin viedä ne vaikka ulkomaillekin jonnekin. Se vaan, että tuo veljen käytös vaan loukkaa. Mutta onneksi nyt kun olen saanut purkaa tätä tänne, niin ei itketä enää. Kiva kuulla, että melkein kaikkien mielestä tuo käytös ei ole ok ja en suuttunut ja pettynyt vain omaa pikkumaisuuttani. Näin hölmöä käytöstä kun saa osakseen, niin sitä alkaa jo itseäänkin epäillä, että kuka tässä se hölmö onkaan. Varsinkin, jos sattuu mainitsemaan siitä veljelle, niin puhelu kääntyy aina siihen suuntaan, että minä en tajua jotain.
Vierailija kirjoitti:
Siinä siis joku, joka käyttäytyy sisaruksilleen noin ja luulee, että se on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen jo vienyt niitä paljon kivoihin paikkoihin ja meillä on aina kimpassa todella hauskaa ja toivon, että tulevaisuudessa voin viedä ne vaikka ulkomaillekin jonnekin. Se vaan, että tuo veljen käytös vaan loukkaa. Mutta onneksi nyt kun olen saanut purkaa tätä tänne, niin ei itketä enää. Kiva kuulla, että melkein kaikkien mielestä tuo käytös ei ole ok ja en suuttunut ja pettynyt vain omaa pikkumaisuuttani. Näin hölmöä käytöstä kun saa osakseen, niin sitä alkaa jo itseäänkin epäillä, että kuka tässä se hölmö onkaan. Varsinkin, jos sattuu mainitsemaan siitä veljelle, niin puhelu kääntyy aina siihen suuntaan, että minä en tajua jotain.
Ei tuollaista käytöstä tarvitsekaan tajuta.
No, tuollaisilla ihmisillä ei ole mitään elämänhsllintaa, joten elämä täynnä vaikeuksia. Pysy vain erossa.
Get over it. Mitä tuollaista enää märehtimään?
Tässä näkee persun ja vasemmistolaisen eron, kun oletettavasti veli on persu, ainakin käytöksensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisarusten väliseen rakkauteen kuuluu tietynlainen kilpailu ja toisen koettelu.
Taustalla on kuitenkin rakkaus.
Tämä on ihan tietyn sukupolven opetettu ja oppima ajatus/käytösmalli, johon jotkut vieläkin tuntuvat uskovan. Muiden ja jopa omien tunteiden arvostelua ja vähättelemistä. Nyt siitä on aika päästä eroon. Ei ole oikein, eikä ikinä ollutkaan.
Joo, kiitos neuvosta. En sovi noiden kanssa enää mitään, kun tämä ei ole edes ensimmäinen kerta näissä ohareissa. Pitää vaan hyväksyä se, ettei mulla ole läheistä veljeä, vaan joku jonka kanssa voi jutella niitä näitä, jos joskus satutaan jossain törmäämään.