Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

siis KUKA soittaa hätäkeskuskeen jos epäilee raiskauksen tapahtuneen?

Vierailija
30.05.2007 |

ottamatta mitenkään kantaa siihen, onko juttu tosi, on kyllä avuttomuuden HUIPPU soittaa hätäkeskukseen jos epäilee lapsensa tulleen raiskatuksi. siis sinne hätäkeskukseen jossa on tuhannen jonot jo ihan akuuttia apuakin tarvitseville!

voi hyvää päivää!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä ajattelit idiootti!

t. raiskattu ja kyllä soitin hätäkeskukseen, enpä muita numeroita siinä tilanteessa kuule edes muistanut!

ps. kerro ihmeessä mihin pitää soittaa niin urpot osaa tallettaa sen kännyynsä!

Vierailija
2/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne sitten pitäisi soittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minut teini-ikäisenä yritettiin raiskata (pääsin pakoon)

sillä menetin vuorokaudeksi puhekykyni järkytyksestä

Vierailija
4/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on siis hyvä jos joku läheinen soittaa puolesta!

Vierailija
5/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä saitte hätäkeskuksessa ohjeita? mennä sairaalaan? ei tullut mieleen mennä sairaalaan suoraan? sinnehän sitä joka tapauksessa PITÄÄ mennä mikäli haluaa nostaa syytteen tai edes tulla jollain tavalla hoidetuksi?

miten hätäkeskus osasi teitä auttaa?!

Vierailija
6/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten mennään itse lääkäriin. Siis tällaisessa tapauksessa jossa raiskauksesta on kulunut monta tuntia eikä uhri ole saanut vammoja tai ollut esim. tajuton siinä välissä. Tietenkin väkivalatinen raiskaus tai traumaattinen kokemus on eri asia mutta tässä tapauksessa minsutakin tuo 112 oli vihearvio.

Vierailija
7/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kysymys olettaen että pystyy itse liikkumaan eikä ole niin huonossa kunnossa että tarvitsisi ambulanssin. no, se mitä tässä ajoin takaa eli se, että jos teidän tyttönne tulee aamulla kotiin krapulassa ja järkyttyneenä soitatteko todellakin HÄTÄkeskukseen vaan lähdettekö viemään sairaalaan?

tsiisus!

Vierailija
8/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan joku sanoi ettei mieleen muutakaan tullut siinä tilanteessa. Osaahan ne sieltä kertoa minne mennä. Eri asia raiskaus jonossa kun nämä täysin asiattomat ja turhat soitot jotka tukkii linjat.

Vierailija
9/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoks vaan, että sitä poliisin 10022:sta ei ole enää olemassakaan. Vaan ne puhelut ohjautuu 112:een. Ja tuskin aletaan oottelemaan, että poliisilla tulee virka-aika, että raiskauksesta ilmoitellaan. Kai se on ihan hyvä heti soittaa, niin saadaan rikollinen kiikkiin.

112 on tarkotettu siihen tilanteeseen, kun on hätä. Eikö raiskaus ole sellainen? Ei sieltä tarttis mehujen lantrausohjeista tai toissaviikolla rikoituista postilaatikoista soittaa. Mutta hyvänen aika, raiskaus tai joku on sellainen asia.

Ihme homma tietty se, että se hätä tuli asianomaiselle aika pitkään tapahtuman jälkeen. Noh, minä en mene sanomaan mitään.

Vierailija
10/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ihme homma tietty se, että se hätä tuli asianomaiselle aika pitkään tapahtuman jälkeen. Noh, minä en mene sanomaan mitään."

Vierailija
11/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihme homma tietty se, että se hätä tuli asianomaiselle aika pitkään tapahtuman jälkeen. Noh, minä en mene sanomaan mitään.

Ja ihme homma minun mielestä myös se, että asianomainen halusi viettää vielä kokonaisen päivän " raiskaajan" asunnossa " raiskauksen" jälkeen... Ei siis ollut kiire pois.

Vierailija
12/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja ihme homma minun mielestä myös se, että asianomainen halusi viettää vielä kokonaisen päivän " raiskaajan" asunnossa " raiskauksen" jälkeen... Ei siis ollut kiire pois.

[/quote]

Vierailija
13/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tekijä voidaan saada verekseltään kiinni ja tapaus on paremmin todistettavissa.

Vierailija
14/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Poliisin VALTAKUNNALLINEN suora numero on 10022 mutta kun kävin poliisin sivuilla ei siellä tuota enää olekaan.

Olisko että kampanjointi ei mennyt perille vai miksi eivät tuota numeroa markkinoi.

Vielä jokin aika sitten se oli jokaisen poliisiautonkin perässä

Vierailija
15/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette uskoisi mitä kaikkea naurettavaa hätäkeskukseen soitetaan ja ennen kaikkea ette uskoisi mihin kaikkeen ambulansseja ja paloautoja lähetetään. Ihmiset soittavat apua kun ovat näpytelleet tietokonetta koko päivän ja sormet ovat kipeät. Ihmiset soittavat kun kissa on puussa ja pahimmallaan jopa siitä,että lintu on puussa. Ihmiset soittavat kun tv:stä sammui yllättäen virta tai kun lapsi yskäisi kerran kovaa. Ihmiset ovat niin saakutin tyhmiä, että tuhlaavat veromarkkoja ja ennenkaikkea aikaa pelastajilta. Sitten joku oikeasti hätää kärsivä ei saa ajoissa apua!

En nyt tiedä onko tuo raiskauksesta hätänumeroon soittaminen sieltä pahimmasta päästä, mutta onhan se kyllä kieltämättä turhaa kun voi itsekkin sinne lääkäriin talssia!

Vierailija
16/16 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin kun kaverini raiskattiin. Muuta tullut mieleenkään. kaverini oli sokissa ja ihan pois tolaltaan ja toisekseen poliisit saivat tekijän kiinni heti! Ei kerennyt kauas. Ja kaverini oli sen verran sokissa etten olisi uskaltanut lähteä hänen kanssaan ajamaan, eli ambulanssilla vietiin.

Ja eikös vaan nykyään ohje ole se että jos on raiskattu niin heti soittaa hätäkeskukseen tai hakeutua lääkäriin.

Aikasemmin joku kirjoitti että oli teininä raiskattu ja menetti puhekykynsä vuorokaudeksi. Näin kävi myös kaverilleni, oli ihan " pois näistä maailmoista" =" sekosi"