Stressistä tulleet sydämentykykset ja aamuyö heräilyt. Kokemuksia?
Ovatko menneet esim sairaslomalla ohi?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran menee kofeiinia päivän aikana?
Kyllä sitäkin menee,2-4 kp päivä. Ei ole ennen vaikuttanut mitenkään tosin. Ehkä voisi vähentää.
Tuli noita oireita, kun töissä oli muutaman kuukauden sairaan kiire. Onneksi tuli parin viikon loma ja sain tilanteen poikki. Töissäkin hieman helpotti kiire ja nyt olo on ihan ok. Aamuyön heräilyjä kyllä tulee ihan iän vuoksi, mutta on myös hyviä öitä. Kun oli pahin kiire heräsin joka yö viimeistään puoli neljä enkä enää nukahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran menee kofeiinia päivän aikana?
Kyllä sitäkin menee,2-4 kp päivä. Ei ole ennen vaikuttanut mitenkään tosin. Ehkä voisi vähentää.
Kokeilepa vähentää reilusti ja juo vain yksi kupillinen aamulla. Jos nuo sun kupit on esim. teemamukeja, niin tuo määrä on todella suuri.
Oletan siis, että puhut nyt kahvikupeista tässä etkä 2-4 kupillisesta puhdasta kofeiinia.
Ota magnesiumia ja melatoniinia illalla. Mulla alkoi kun vaihdoin stressaavampaan työhön. Noin puolen vuoden päästä aloin tottua, mutta haen kokoajan uutta työtä, tajuan etten voi jäädä tähän työjön loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
kortisoli se aiheuttaa tuota, kortisoli pitää saaha alas, kokeile rentoutumisharjoituksia. kuulokkeet vaikka päähän ja lattialle makaamaan. sekin pitää kyllä opetella. kofeiinit ja kolajuomat pois.
Ehdottomasti kofeiinituotteet pois. Mulla auttoi kun lopetin ne kokonaan. Energiajuomista myös kofeiinia.
Vierailija kirjoitti:
Ota magnesiumia ja melatoniinia illalla. Mulla alkoi kun vaihdoin stressaavampaan työhön. Noin puolen vuoden päästä aloin tottua, mutta haen kokoajan uutta työtä, tajuan etten voi jäädä tähän työjön loppuelämäksi.
Nämä voivat aiheuttaa myös levottomuutta. Mua melatoniini vain sekoittaa ja magnesium pitää ottaa viimeistään klo 18, muuten sekin valvottaa. Parhaiten mulle toimii musta tee.
Stressille ei aina voi mitään. Mutta esim. säännöllisillä rentoutumisharjoitteilla voi auttaa kehoa ja mieltä kokemaan paremmin lepoa ja mielenrauhaa stressaavassa tilanteessa.
https://mieli.fi/materiaalit-ja-koulutukset/tietoa-mielenterveyden-vahv…
Mulla ei ole moneen vuoteen ollut työpaikkaa ja herään lähes joka yö tunteeseen, että kuolen nyt, koska olen unohtanut ottaa jonkun lääkkeen.