Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varikset vainoavat minua

Vierailija
30.05.2007 |

Eilen illalla ollessani koiraa ulkoiluttamassa kaksi varista hyökkäsi useita kertoja päälleni. Päänahkaan tuli kaksi pientä haavaa, joista tuli vähän verta.

Olen piikkikammoinen, joten minulla ei ollut voimassa olevaa jäykkäkouristusrokotusta. Tänään aamulla oli tarkoitus mennä hakemaan rokotus, kunhan olin ensin käynyt koiran kanssa aamulenkillä.

Tänään aamulla kun koiran kanssa lähestyin sitä puistonpolkua, jolla varikset eilen hyökkäilivät, näin kuinka ihmiset kävelivät ja pyöräilivät rauhassa ja variksista ei näkynyt jälkeäkään. Niinpä minäkin päätin kulkea tätä tuttua reittiä, mutta tarkkailla tietenkin puita, josko varikset taas kävisivät päälle. Niinhän siinä tietysti taas kävi.

Kun olin kävellyt parikymmentä metriä, näin kaksi varista, jotka alkoivat raakkumaan ja lentelivät edes takaisin puissa. Minä lähdin puolijuosten takaisin polkujen risteykseen. Varikset tulivat perässä. Käännyin toiselle polulle ja vedin hupun päähäni. Varikset seurasivat ja lensivät muutaman kerran päätäni kohti, mutta tällä kertaa onnistuin väistämään. Vain yhden kerran sain siivestä. Parin minuutin päästä lopettivat seuraamisen.

Kävin juuri hakemassa jäykkäkouristusrokotuksen. Rokotuksen saaminen oikeasti pelotti enemmän kuin varisten hyökkäys. Tärisin ja nenä vuosi. Noloa.

Minä oikeasti tykkään variksista, ja ymmärrän, että ne puolustavat poikasiaan, mutta miksi ne linnut kävivät vain minun päälleni? Miksi muut saivat rauhassa kävellä ja pyöräillä tuolla puistossa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten reagoivat koiraan.

Jotkut varikset saattavat kokea vaaleat hiukset uhkana (petoeläimenä).

Vierailija
2/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuit menemään pahaksi onneksi liian läheltä niiden pesää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi minä jouduin varisten silmätikuksi. Sillä samalla polulla kulki minua ennen useita ihmisiä, ja heidän päälleen varikset eivät käyneet.

Näkivätkö varikset, että minä katselin puita? Siis tajuavatko ne, että niitä katsotaan? Varikset ovat mielestäni hienoja lintuja, ja minulla onkin tapana seurailla niiden puuhia, kun niitä puistossa näen.

Koiraani varikset eivät koskeneet. Minulla on tylsät vaaleanruskeat hiukset. Ehkä varikset eivät tykänneet punaisesta takistani. :)

Vierailija
4/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun maalla, ja muistan kerran kun olin pystykorvamme kanssa lenkillä, niin jotkut linnut alkoivat hyökkäillä kohti. En kyllä muista mitä lintuja ne oli, ei mitään pikkutinttejä kuitenkaan. Koiraa ne selvästi jahtasivat.

Vierailija
5/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt ainakin vähäksi aikaa muuttaa koiranulkoilutusreittejä.

Mutta parempi se kuitenkin on, että ne käyvät minun eikä koiran päälle. Tuo koirahan on tuollainen puolustuskyvytön pieni poika. Varikset ovat kanssa ihania silloin kun eivät noki päätäni. (Voi lässyn-lässyn minua.)

Vierailija
6/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä taitaa olla noin 10 kpl meidän pakkasessa.

Hyvä varis on kuollut varis. Pahimpia pesänryövääjiä.

Vierailija
7/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentelevät siellä jatkuvasti koiran kimppuun (on iso koira), jalat vaan viistää koiran selkää, ihmisten kimppuun eivät käy. Ja mun koira on väritykseltää blondi. Hauska kyllä katsella, välillä koira ei ole huomaavinaankaan ja väillä lähtee ajamaan niitä takaa.

Vierailija
8/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs aurinkoinen päivä kävelin metsikössä koiran kanssa, siellä oli muitakin ihmisiä kyllä. Varis alkoi seurata meitä, juostiin aika kovaakin ja asutaan sentään ihan keskustassa!! Hyökkäili aina perästä päälle ja lenteli niin että hiukset pölähti.. Seuraavana päivänä menin uudestaan samoille huudeille, ja taas :O Seurasi ihan monta korttelia meidän kotikerrostalolle. Hassua kun ihmisiä tuli vastaan ja katsoivat, että mitähän oikein juoksen :D ei sitä varista ketkään muut kiinnostaneet.. Huoh..Uskomatonta että on kohtalotovereita!

Vierailija
9/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä jollainko on variksia pakastimessa? Mitä häh? Vai enkö vaan ymmärrä?

Vierailija
10/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mulla oli pari kesää sitten sama ongelma. Yhdellä tienpätkällä yksi varis hyökkäili joka kerta kimppuuni ja seurasi pitkälle perässäni. Muut ihmiset jätti rauhaan. Eikä mulla ollut mitään eläimiä mukana, mistä olisi voinut johtua. Se oli kauheaa! Enkä tosiaan ymmärrä miksi juuri minä! :)

Vierailija
11/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: tarvitaan niitä koirien treenaamiseen (noutajia). Löytyy myös pupu, rusakko ja peuransorkkia. Lisäksi lokkeja, harakoita ja fasaaneja.

Meillä on siis oma pakkanen näitä " aarteita" varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan