Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Richard Feynman sai lapsena 125 äo-pistettä ja uskoi että muut pystyvät samaan

Vierailija
19.09.2026 |

Eikö tuo ole oma paradoksinsa? 
Useinhan fiksuimmat juuri tiedostavat kuinka vähän he tietävät, mutta minun on vaikea ymmärtää miten noin älykäs ihminen ajatteli muiden pystyvän samaan. Toki pitää olla yritteliäs, mutta sitten on ihmisiä jotka eivät kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään jotain konseptia. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus saanut 136 jostain nettitestistä. Yleensä odotan kanssakeskustelijan olevan suunnilleen samalla tasolla mutta jos pian paljastuu ettei näin ole, juttelu jää hyvin pinnalliseksi säätietojen vaihteluksi eikä oikeaa yhteyttä pääse syntymään 

Vierailija
2/4 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feynman nimenomaan kuvitteli olevansa tavallinen, ja oletti että muut pystyy samaan. Miten typerä sinä olet kun et edes yhtä kieltä osaa kunnolla?

Mulla oli tuo sama. Ihmettelin miksei muut tajua mua, että mitä mussa on vikana, olenko peräti tyhmä. No äo oli 154.

N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuntemani älykkäät ihmiset eivät pidä itseään mitenkään erikoisen älykkäinä. Useammin törmää siihen, että hieman heikkolahjaisempi uskoo olevansa kovinkin välkky.

Vierailija
4/4 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Feynmanin luennot ilman aihetta oli aika legendaarisia, Physics X vai minkä nimisiä nyt olikaan. Ideana siis että opiskelijat sai kysyä ihan mitä vaan, ja sitten asiaa lähdettiin siinä työstämään auki koko salin edessä. Ilman mitään materiaalia tai ennakkovalmistautumista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi