Susanna ehdotti, että lapset kävelisivät kouluun – Moni kimpaantui
Vain kolmannes lapsista liikkuu riittävästi. Koulumatkan kulkeminen lihasvoimin olisi helppo tapa saada lapsen arkeen aktiivisuutta. Siksi Susanna Ylinen kannustaakin löytämään keinoja, joilla lapsi voisi liikkua ainakin osan koulumatkasta itse.
Liikunta-alan yrittäjä ja valmentaja Susanna Ylinen kannusti hiljattain vanhempia tekemään lapsilleen palveluksen. Älä vie lasta autolla kouluun, Ylinen ehdotti sosiaaliseen mediaan tekemässään julkaisussa.
Kaikki vanhemmat eivät pitäneet ehdotuksesta, vaan pahoittivat mielensä niin, että Ylinen julkaisi seuraavana päivänä tarkennuksen: hän ei tarkoittanut esimerkiksi sitä, että 7-vuotiaan tulisi kävellä kymmenen kilometrin koulumatka suuntaansa.
Ylinen itse kasvoi perheessä, jossa kouluun, harrastuksiin ja kavereille kuljettiin lihasvoimin.
– Kävelin, pyöräilin, potkukelkkailin tai hiihdin kouluun. Saimme harrastaa ja kyläillä niin paljon kuin halusimme, kunhan liikuimme itse. Päivän aikana saattoi kertyä kymmenenkin kilometrin verran kulkemista. Olen vanhemmilleni kiitollinen siitä, ettei meitä kuljetettu minnekään.
Näin hyötyliikunta juurtui luontevaksi osaksi Ylisen elämää.
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/2da70893-c62d-429b-9821-744c…
Voihan sitä näinkin yrittää saada itselleen huomiota. Varmaan samalla saa myytyä pari paskaa valmennusta ja kurssia