Keltainen aromisuola purkki? Kuka muistaa ja miten paljon sitä aikuiset aikoinaan lisäsivät ruokaansa? Nyt niillä on diabetes!!
Ei ollut normaali touhua sen purkin sisällön lisääminen ruokaan.
Kommentit (43)
Mä laitan sitä voikkareissa tomaatin päälle.
Enpä kyllä tunne enkä tiedä ketään jonka kuolinsyy olisi ollut Knorr Aromat.
Kotona ei koskaan tuota käytetty. Kun menin naimisiin , niin mies tuota ruokiin käytti. Sain siitä aivan kauhean allergia kohtauksen. Miehelle nauroin, että jos haluat minut hengiltä niin laita aromisuolaa ruokani. Nyt allergiani ovat lisääntyneet.On oltava hyvin tarkka mitä ruuassa on mausteena
Söin purkillisen ja kirjoittelen haudasta, KOP KOP, kuuluuko?
Miten aromisuola - siis SUOLA - voisi aiheuttaa diabetestä? Suola ei sisällä hiilihydraatteja.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan sitä voikkareissa tomaatin päälle.
Täytyy muuten käydä ostamassa, joskus rakastin sitä kurkkuleipien päällä.😋
Vierailija kirjoitti:
Tuote on Aromat. Lähinnä natriumglutamaattia (MSG) ja sipulijauhetta. Sitä saa edelleen kaupasta.
Kyllä se on lähinnä ruokasuolaa, vaikka noitakin aineita siinä on pieni määrä.
Kovia rasvoja, kermaa, voita ja sitä aromisuolaa vaan ruokaan reilulla kädellä laittamaan. Niillä suomalainen saadaan pitkälle tk-kierrokselle alle kuuskymppisenä.
Outo juttu että vaikkapa Ranskassa käytetään kermaa usein, mutta siellä ei kolesteroli ja verenohennuslääkkeet ole yhtä yleisiä väkilukuun suhteutettuna. Italialaisethan ovat huipputerveitä oliiviöljyn runsaan käytön myötä useiden suomalaisten mielestä "roskaruuallaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkkäillä vanhemmillani ei ole diabetestä, vaikka he ovat ahkeria aromisuolan käyttäjiä.
Ei kaikilla tupakoitsijoillakaan ole keuhkosyöpää, mutta silti on fakta, että tupakointi lisää keuhkosyöpäriskiä huomattavasti.
Samoin se on fakta, että natriumglutamaatilla ei ole mitään yhteyttä diabetekseen eikä muihinkaan sairauksiin. Aasi.
Vierailija kirjoitti:
Miten aromisuola - siis SUOLA - voisi aiheuttaa diabetestä? Suola ei sisällä hiilihydraatteja.
Jopa puun lehdissä voi olla hiilaria. Voitte syödä vain ultra-prosessoitua avaruusruokaa ilman hiilareita.
Tilasin sitä autokuormallisen, tosi hyvää.
Käytin sitä kymmeniä vuosia eikä mulla ole diabetestä.
Vierailija kirjoitti:
Katsopa tuolta aiemmasta linkistä tuotteen ravintosisältö.
Vierailija kirjoitti:
Kotona ei koskaan tuota käytetty. Kun menin naimisiin , niin mies tuota ruokiin käytti. Sain siitä aivan kauhean allergia kohtauksen. Miehelle nauroin, että jos haluat minut hengiltä niin laita aromisuolaa ruokani. Nyt allergiani ovat lisääntyneet.On oltava hyvin tarkka mitä ruuassa on mausteena
Selvititkö mikä aines aromisuolasta aiheutti reaktion? Aromatin tuoteseloste: Suola, arominvahvenne (mononatriumglutamaatti), MAITOSOKERI, tärkkelys, hiivauute, sipuli, auringonkukkaöljy, valkosipuli, sipuliuute, kurkuma, herkkutattiuute, mausteuutteet (SELLERINSIEMEN, neilikka), laakerinlehtiuute. Saattaa sisältää VEHNÄÄ, RUISTA, OHRAA, KAURAA, KANANMUNAA, SOIJAA ja SINAPPIA.
Olen käyttänyt vauvasta asti. Olen 91v, ei ole mitään lääkkeitä.
Lekuri sanoi, että aromisuola pidentää ikää
Vierailija kirjoitti:
Ja omena päivässä pitää lääkärin loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos et olisi pilannut elimistöäsi tuolla moskalla olisit vähintään 95.
Herbamare on parempaa kuin aromat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa tuolta aiemmasta linkistä tuotteen ravintosisältö.
Niin? On siinä näköjään hiilaria 16g/100g, mutta ei sillä diabetestä itselleen saa.
Ei kaikilla tupakoitsijoillakaan ole keuhkosyöpää, mutta silti on fakta, että tupakointi lisää keuhkosyöpäriskiä huomattavasti.