Verenpaine 200 / 120 taitaa olla kriittinen jo?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä kai jokaisella normaalilla on tonverran painetta, kun tämän palstan kaheleiden juttuja lukee.
Tämä on hieno palsta, rumaa on tätä moittia. Minä arvostan kovasti.
Mulle lääkäri sanoi, että ei ole vaarallista.
No huh huh, minulla on verenpaine yleensä n. 100/73.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä kai jokaisella normaalilla on tonverran painetta, kun tämän palstan kaheleiden juttuja lukee.
Ei mulla vaan ole
Ei kun lääkäriin hakemaan verenpainelääkkeet.
Miten alempi paine voi olla 200 ja mittauksessa annetaa alempi paine ensin. Mikä on sitten pulssi?
Outo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hieno palsta, rumaa on tätä moittia. Minä arvostan kovasti.
Emmä varsinaisesti palstaa moitikkaan...
Vierailija kirjoitti:
Miten alempi paine voi olla 200 ja mittauksessa annetaa alempi paine ensin. Mikä on sitten pulssi?
Outo juttu.
Miksei tässä laiteta kuvailemallasi tavalla, vaan ap:n tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla vaan ole
Oletko edes mitannut?
Ensiapuun ASAP. T. Sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Outo juttu.
Pitäs varmaan jokaisen järkevän älytä miten päin tässä paineet ovat. Ei mitään outoa.
Mulla on juuri nuo lukemat. Sain lähetteen saman tien sairaalaan päivistykseen. Siellä sairaanhoitaja sanoi vain päivystyksessä, ettei nuo lukemat heidän mittarilla ole kovin korkeat.
Ribs vaan sinne.
Noutaja on jo matkalla kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Olinkin aamulla. Nyt seuraa tutkimuksia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikai sinne nuinvan voi mennä, eikös sitä ensin pidä soittaa jonnekkin enshätä numeroon ja kysellä varovasti saisko tulla käymään.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh, minulla on verenpaine yleensä n. 100/73.
Liian alhainen yläpaine.
Mulla oli vielä korkeammat. Päivystys laittoi verenpainelääkityksen kanssa kotiin. Laski nopeasti lääkityksellä.