Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Neljänneksellä suomalaisista aikuisista on pankkitileillä alle 770 euroa

Vierailija
17.09.2026 |

https://yle.fi/a/74-20246710

Miten heillä voi olla niin vähän? Toisaalta en ihmettele,  jos on rahapeleihin törsännyt, jos on maksukanavatilauksia, jos on asunut välillä liian korkean vuokran asunnossa tuloihinsa nähden (niin kuin muuan sukulaiseni tässä taannoin), jos on tilannut turhaa roinaa halpakaupoista. Ei siis ihme, jos laittaa Instagramiin parin kympin S-lahjakorttiarvonnan, niin lihavat ihmiset tulee siihen kommentoimaan, että "ostaisin kortilla ruokaa" ja toiset taas kommentoi "Mukana. Tulisi rahat tarpeeseen".

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmella neljänneksellä on siis enemmän. Olipas aika outo köyhyyden korostus.

Vierailija
22/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei jää tilille kun menee elämiseen. Tilipäivänä on yli, mutta kun maksaa asumisen ja muut pakolliset, niin ei ole enää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 40000 säästötilillä ja 20000 kryptoissa, enkä koe oloani taloudellisesti varmaksi, vaikka talokin maksettu. Mihinkään hallituksen tekemään ei uskalla luottaa, eikä tulevaisuuteen. Eläkevaroja tulee itse kartuttaa, jos aikoo tulevaisuudessa selvitä.

Vierailija
24/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kämppä maksettu, tilillä noin 80 tuhattaa, palkka noin 1500e/kk (ei ihan kokopäiväinen työ).

No onko tulosi silloin alle 770e kuussa

Vierailija
25/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rahaa niin ettei paskalle taivu, köyhät!

Vierailija
26/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vakituinen työpaikka vasta yli nelikymppisenä. Siihen saakka tehnyt pätkätöitä ja osa-aikatöitä tai erilaisia palkattomia jaksoja. Opiskellut useamman tutkinnon kun aiemmilla ei työllistynyt ja siinä ohessa velkaantunut kun opintojen ohelle ei aina löytynyt töitä. Palkattomat harjoittelut piti rahoittaa tuilla. 

Vierailija
27/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä rahoja kannatakka tavallisilla tileillä pitää, vaan sijoittaa.

Ittellä rahastoissa, ku oon sen verra laiska. Ja rahastoista aika äkkiä saa rahat käyttöön, oliko viikossa.

Mutta on mulla sitte säästötili, mis pari tonttuu jos jotai isompaa hajoo.

Ja koko pienen elämäni ollu pienitulone ja en ymmärrä ihmisiä, jokka ei saa muka säästöö mitään... No, vaikka pullonpalautus rahat laittaa patjan alle? Mutku se vaatii sitä itsehillintää....

Minä taas en ymmärrä ihmisiä, jotka kuvittelevat oman tapansa elää olevan se ainoa oikea. Toiset haluavat nauttia elämästä, huomisesta kun ei tiedä. Sinua voisi nälviä ja tölviä siitä, että olet aina ollut pienituloinen. Eikö ole mitään itsehillintää lopettaa vapaa-ajalla tapahtuva turha lorvailu, kun et ole saanut hankittua itsellesi parempaa koulutusta ja rahakkaampaa työpaikkaa?

Vierailija
28/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan pässi pääomaansa pankkitileillä makuuta?

Vierailija
29/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan lähteä virvelihommiin, muutama kala olisi nyt kyllä tarpeellista.

Vierailija
30/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti pitää rahojaan tilillä, laiska raha ei tuota mitään. 

On muitakin tili-nimellä olevia tilejä, esim. määräaikainen talletustili, jonka korko kuitenkin tyhjää parempi.

Vierailija
31/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili tyhjä ja osakkeissa 37 000. Olen työtön ja jatkan sijoittamista. 

Vierailija
32/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 212568eur

Olenko epänormaali?

M52

Olet harvinainen olio.

Vierailija
33/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 0€ tilillä, yhdellä niistä. Tilejä on 8 kpl kolmessa pankissa. Aina kun kysytään saldoa, sanon että 0€, mikä on ihan totta.

Vierailija
34/34 |
17.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain idiootti pitää rahojaan tilillä, laiska raha ei tuota mitään. 

On muitakin tili-nimellä olevia tilejä, esim. määräaikainen talletustili, jonka korko kuitenkin tyhjää parempi.

Ja osakesäästötili, arvo-osuustili.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi