Tiesitkö, että pasta ja nuudeli ovat eri ruokia?
Ne valmistetaan eri jauhoista. Pastaan käytetään proteiinipitoista durumvehäjauhoa. Nuudeleissa on paljon variaatiota. Ne eivät kuitenkaan käy perinteisten italialaisten kastikkeiden kanssa.
Kommentit (24)
Ihan vtun ärsyttäviä ovat ihmiset, jotka kutsuvat spagettia nuudeliksi. Mikä aivovamma täytyy olla?
Tiedän. Kyllä mä oon nuudeleita syönyt bolognese kastikkeen kanssa.
Kiitti tiedosta! En syö enää ikinä noista afrikkalaisista drumdrum jauhoista tehtyjä makarooneja 😡
Vierailija kirjoitti:
Ihan vtun ärsyttäviä ovat ihmiset, jotka kutsuvat spagettia nuudeliksi. Mikä aivovamma täytyy olla?
Jenkit kutsuu
Vierailija kirjoitti:
Kyllä durum jauhoista tehdään nuudelia, ainoat kuivat nuudelit tehdään riisistä
Ne valmistetaan eri tavalla! Nuudeleihin (taikinaan) lisätään suolaa ja emästä. Pastassa suolaa lisätään vasta keitinveteen eikä niiden valmistukseen kuulu kemiallinen prosessointi emäksellä, kansui vedellä.
Vehnäjauhoista ne tehdään silti molemmat. Sitä paitsi täällä tehtävät kastikkeet ovat joka tapauksessa suomalaisia, eli mitäpä väliä? Sitä paitsi myös itse pasta on alkujaan kiinalaislähtöistä, eli nyt loppui Ap:n pätemisargumentit ihan alkuunsa, täysin turhaan vouhkaat.
Kaikki pitkät makaroonit on spagettia, unohtakaa duudelit ym. niitä ei täällä tehdä eikä kiinalainen tänne tuo, kun ei riitä ruokaa omalle kansallekkaan.
Eikö se Kim jon Un just tapattanut miljoonia nälkään, kun makaroonia ei riittänyt kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vehnäjauhoista ne tehdään silti molemmat. Sitä paitsi täällä tehtävät kastikkeet ovat joka tapauksessa suomalaisia, eli mitäpä väliä? Sitä paitsi myös itse pasta on alkujaan kiinalaislähtöistä, eli nyt loppui Ap:n pätemisargumentit ihan alkuunsa, täysin turhaan vouhkaat.
Suomessa voi aivan hyvin valmistaa sekä italialaisia, että aasialaisia ruokalajeja. Eivät ne miksikään muutu siitä millä koordinaateilla niitä satutaan valmistamaan. Eikä spagettikaan muutu nuudeliksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että saat sen suhteen syyttää myös kiinalaisia ravintoloita.
No oleellisesti samanlaisia ne ovat. Eikös Marco Polo tuonut pastan mukanaan idästä?
Vierailija kirjoitti:
No oleellisesti samanlaisia ne ovat. Eikös Marco Polo tuonut pastan mukanaan idästä?
No juntillehan se tunnetusti aivan sama mitä ja missä järjestyksessä lautasella on! Eikä viinitkään ole niin justiinsa, napataan se halvin mukaan, kun samaa rypälettä ne on. Kaikkihan tulee paskana ulos kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkit kutsuu
Ovatko jenkit suomalaisiakin pahempia juntteja?😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että saat sen suhteen syyttää myös kiinalaisia ravintoloita.
Hah! Kiinalaisjuntit. Hyvä avata silmänsä sille, että niitä on muuallakin. Voidaan lopettaa pyhän perähikiän haukkuminen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juntillehan se tunnetusti aivan sama mitä ja missä järjestyksessä lautasella on! Eikä viinitkään ole niin justiinsa, napataan se halvin mukaan, kun samaa rypälettä ne on. Kaikkihan tulee paskana ulos kuitenkin!
Mulle insuliiniresistenttinä pastat, nuudelit, leipä ja riisi ovat käytännössä samaa tavaraa. Ainoa ero on, että vehnässä on proteiinia ja riisissä ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle insuliiniresistenttinä pastat, nuudelit, leipä ja riisi ovat käytännössä samaa tavaraa. Ainoa ero on, että vehnässä on proteiinia ja riisissä ei niinkään.
Ainut ero tyhmien ja älykkäiden välillä on aivosolujen tehokkuus.🤔 Samaa tavaraahan ne silti on?
Japanissa kommentoin yhtenä erona suomalaiseen aamiaiseen, että täällä syödään aamiaiseksi spagettia. Japanilaiset myhäilivät ja nyökyttelivät keskenään japaniksi, että hän puhuu nuudeleista.
Isämmaallisena konservatiivinä syön vaan lanttuva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut ero tyhmien ja älykkäiden välillä on aivosolujen tehokkuus.🤔 Samaa tavaraahan ne silti on?
No jos molemmat nostavat verensokeria liikaa, niin ne pitää jättää pois, vaikka olisivat minkänimisiä.
Niin ovat. En oo tullut edes miettineeksi sen syvemmin.
Piimä ja maitakin ovat eri tuotteita, ja kerma ja juustot.
Ja vehnäjauhoista voi tehdä lättyjä.
Kyllä durum jauhoista tehdään nuudelia, ainoat kuivat nuudelit tehdään riisistä