Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEHA-keskus katsoo minut päätoimiseksi omaishoitajaksi vaikka sopimus päättynyt

Vierailija
16.09.2026 |

Olen toiminut pari viimeistä vuotta lapseni omaishoitajana. Nyt hyvinvointialue kuitenkin päätti, että en ole enää oikeutettu omaishoidontukeen ja sopimus päätettiin. Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi ja minulle tehtiin selvityspyyntö omaishoidosta. En ollut huolissani, koska luulin asian olevan selvä, kun omaishoidosta tehty sopimus päättyi ja en ollut enää virallisesti omaishoitaja. Järkytykseni olikin melkoinen, kun sain KEHA-keskuksesta päätöksen, että minun katsotaan työllistyvän päätoimisesti omassa työssäni. Perusteluna oli se, että koska olen aiemmin työllistynyt päätoimisesti omaishoitajana, minun katsotaan edelleen työllistyvän omassa työssäni päätoimisesti, koska toiminta jatkuu. En voi käsittää tätä, sillä omaishoito on päättynyt eikä se enää jatku. Ilmeisesti siis se, että olen lapseni kanssa kotona, on esteenä työttömyysetuuden maksamiselle. Tämä on aivan absurdia, miten tämän oman työn voi katsoa sitten päättyneeksi, pitääkö minun luopua lapsestani? Onko muilla kokemusta tällaisesta, mitä voin tehdä

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi. Oisko kannattanut miettiä ennenkuin levitit jalkoja mammulle?

Vierailija
2/6 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo KEHA-keskus on kyllä ihan huumorivirasto. Täysin elämälle vieraita ratkaisuja jatkuvasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia apuun? Ilmeisesti aikovat työntää lapsen johonkin laitokseenko, mutta lapselle koti on paras paikka joskus. Laitokset ikäviä. Toisaalta voiko kotoa käsin sitten tehdä omaa juttua tai etä.

Vierailija
4/6 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne onneksi voi vielä laitokseen määrätä, vaikka varmaan niin haluaisivat. Julmia ja pahoja ihmisiä koko virasto täynnä. Onneksi tässä on kantelu lähdössä pian ja olen ehkä työllistymässäkin.

AP

Vierailija
5/6 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sieltä keha keskuksesta ohjeet, miten saat jatkossa  palkan tekemästäsi työstä ja mihin lähetät tilinumeron. 

Vierailija
6/6 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on keha-keskus? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi