Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin pitemmän pinnan?

Vierailija
29.05.2007 |

En jaksa. Taas kerran tämä aloitus. Päivän töissä ja illan kahden lapsen (3v ja 5v) kotona. Koko ilta on tappelua: jos minä pystyn hermot vielä pitämään niin lapset ei. Sanotaan ensimmäiset kaksi tuntia ainakin pienempi ulisee, tekee kaikki temput, kieltäytyy syömästä, heittelee tavaroita, yleensä isompi mukana juonessa. Yritän sitten pitää heitä sylissä ja saada rauhoittumaan. Isompi haluaa ulos, joten esimerkiksi tänään istutimme pihalle kukkia. Kaikki menee tappeluksi. Lopulta lähdetään sisään, isken iltapalan pöytään, raahaan lapset hampaanapesulle ja nukkumaan. Iltasadusta käydään kiista, vaikka on sovittu että jokainen vuorollaan valitsee. Lopulta lapset eivät jaksa edes kuunnella satua vaan alkavat hyppimään sängyssä, karkailevat, heittelevät toisiaan tavaroilla. Jossain vaiheessa iltaa multa menee hermot ja sitten ei ole kellään kivaa. Aikani karjuttuani lapset nukahtavat noin kahdessa minuutissa. Loppu illan itken yksin olohuoneessa. On lopulta aina sellainen olo että he eivät edes osaa nukahtaa ennen kuin olen huutanut itseni käheäksi. Kun mies tulee töistä olen saanut naaman kuivaksi ja " ilta meni ihan ok" .

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ohjata lapsia erilleen leikkimään, yritä ennakoida levottomuuden syntymistä ja pidä jo pienemmästä rikkomuksesta tiukemmin rajoja. Voiko vanhemman laittaa esim. pihalle leikkimään ja nuoremman sisälle. Tai toinen kylpyyn ja toinen ruoan laittoon äidin kanssa. Älä anna lasten provosoida ja ärsyttää toisiaan. Itse huomaan ainakin, että kun olen väsynyt enkä ehkä jaksa niin tarkkaan ohjata lasten käyttäytymistä tervitessa - he alkavat tappelemaan ja järjestämään hankaluuksia.

Saisitko apua jostakin? Viettäkää välillä miehen kanssa harrastelu tms. hetkiä erikseen niin että toinen ottaa toisen lapsen ja lapset saavat taukoa toisistaan. Käytä arestipenkkiä!

Vierailija
2/2 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuossa väsymys on taustalla, niin minun kuin lasten, mutta uskon, että monet vanhemmat ovat samassa tilanteessa ja hoitavat homman hienosti. Minä vain en onnistu.

Miehen työn vuoksi (2 viikkoa aamuvuoroa ja 2 viikkoa iltavuoroa) olemme lasten kanssa välillä illat keskenämme. Olen järjestänyt joskus kyläilyjä, pieniä retkiä tms, mutta eivät lapset niitä joka ilta jaksa.

Ovat minusta niin mustasukkaisia, että jos otan toisen ruokaa laittamaan niin toinen saa raivarin. Vanhempi ei suostu menemään yksin ulos, kun ei täällä ole hänelle yhtään kavereita ja jostain syystä pelkää metsää, joka on talomme vieressä, vaikkei siellä mitään karhuja tms ole.

Arestipenkissä on se paha puoli, että koko ilta menee sitten sen penkin kanssa kun hysteerisenä karkailevat ja hilluvat. Ja toinen saa hepulin jos keskitys toisen arestin tarkkailuun.

ap

Vierailija:

Koita ohjata lapsia erilleen leikkimään, yritä ennakoida levottomuuden syntymistä ja pidä jo pienemmästä rikkomuksesta tiukemmin rajoja. Voiko vanhemman laittaa esim. pihalle leikkimään ja nuoremman sisälle. Tai toinen kylpyyn ja toinen ruoan laittoon äidin kanssa. Älä anna lasten provosoida ja ärsyttää toisiaan. Itse huomaan ainakin, että kun olen väsynyt enkä ehkä jaksa niin tarkkaan ohjata lasten käyttäytymistä tervitessa - he alkavat tappelemaan ja järjestämään hankaluuksia.

Saisitko apua jostakin? Viettäkää välillä miehen kanssa harrastelu tms. hetkiä erikseen niin että toinen ottaa toisen lapsen ja lapset saavat taukoa toisistaan. Käytä arestipenkkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi