Kannattaako työnteko. Maksoin juuri laskuja ja tilille jäi 254 euroa.
254 eurolla pitäisi kuukausi pärjätä. Harkitsen vakavasti työn lopettamista tällä viikolla Työttömänä sentään jäi yli 400 euroa laskujen jälkeen. Hyvä jos ruokaa laskujen jälkeen saa mutta joutuu harkitsemaan mitä syö koska jos vaikka fillari hajoo niin sitten en edes pääse töihin eikä ole varaa korjata.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
nettopalkka on 454
ap
Eli käytännössä tuo on myös brutto, koska alle 10 000 vuosituloista ei mene veroa lainkaan.
Teet ilmeisesti todella vähän töitä? Tuolla ansiotasolla olisit oikeutettu moniin tukiinkin.
Minä olen työtön, sain tänään 595€. Maksoin laskut ja jäi ruokaan 100€. Siitä voit miettiä kumpi on kivempi summa kädessä 100€ vai 254€. Eikä riitä satanen ruokiin minulla, miinukselle menee. 254€:lla söisin todella hyvin, jäisi säästöönkin. Mutta jos siltä tuntuu että ei viitsi töitä tehdä niin kortistoon vaan, kyllä sun tilalle uusi työläinen löytyy vartissa.
Kerran olin töissä ja palkasta jäin miinukselle 250 euroa. Piti maksaa laskut ja autovakuutus että pääsin töihin. Kelassta en saaut eurokaan tukia. Sitten sanoin töissä että otan loparit. Sitten piti myydä auto. Ilman autoa on mahdotonta päästä töihin. Kelan päätösistä valittaminen kestää 6-9 kuukautta. Sieltä tuli minulle hyvä päätös mutta auto oli jo myyty joten en ole päässyt töihin sen jälkeen.
Kelan mukaan on oma vika jos eri 1300 euon palkalla pärjää kun pitää maksaa auton vakuutus, bensa, vuokra ja muut laskut eikä jää rahaa ruokaan. Sitten tulee karenssi kun maksaa pakolliset laskut eikä ole enää autoa mennä töihin. Pitäisikö se auto työntää sinne 100 km päähhän työpaikalle koska ilman vakuutusta sillä ei saa ajaa.
Miksi vaalit laskuja