Onko pinnasuojus tarpeellinen?
 Moikka,
 Kannattaako vauvalle ostaa pinnasänkyyn pinnasuojus? Vauva nukkuu sängyssä ihan tyytyväisenä, vaikka suojusta ei olekaan. Tuleeko suojus tarpeelliseksi, kun pikkuinen alkaa enemmän liikkua sängyssä vai onko paras juuri ihan pienelle vauvalle ensisängystä isoon sänkyyn siirrettäessä?
 @iti07
Kommentit (5)
 Meillä on 6½kk ikäinen vauva ja olen kyllä kokenut sen pinnasuojan tuiki tarpeelliseksi.
 Nyt kun tyttö on aktiivisempi, kokeilimme suojan poisottamista yhdeltä laidalta ja laitoimme sen kyllä mitä pikemmin takaisin :-)
 Yöunet muuttuivat todella risaisiksi. Tyttö heräili jo alkuyöstä katselemaan pinnojen välistä, lisäksi jalat ja kädet jäivät pinnojen väliin jumiin ja kaiken kukkuraksi neiti keksi alkaa vetämään itseään niitä pinnoja pitkin istuma-asentoon, vaikkei kunnolla vielä istukaan. Tutitkin lentelivät pitkin lattioita kun neiti äkkäsi, että nehän todella putoavat alas asti :-)
  Totesimme, että se suoja vielä tarvitaan, ihan vain hyvien yöunien saamiseksi. Siellä pehmeässä pesässä on mukava nukkua, eikä aurinkokaan aamulla häikäise silmiä, kun on näköestettä edessä. Näin siis meillä, muilla voi olla toisinpäin :)
 Kanelisokeri

..luulisin minä..
 Meillä on pinnasuojus siten, että toinen pitkä sivu sängystä on ilman suojusta (se sivu, joka on meidän sänkyyn päin).
 Tyttömme (4,5kk) herää aamulla ja katselee pinnojen välistä meitä ja hymyilee heti kun häntä katsoo. Samoin joskus yöllä herätessään vilkaisee, että ollaan siinä vieressä ja jatkaa uniaan.
 Ei ole jättänyt käsiä/jalkoja väliin -ainakaan vielä.
 Tiedän, että jos nyt laittaisin suojan eteen niin ettei näkisi, niin varmaan ihmettelisi.
just edellisiltana kävi niin,kun olin laittanut reunuxen pesuun,että kymmeneltä huoneesta alkoi kuulua pientä nyyhkytystä..en ensin sen kummemmin reagoinut...vähän ajan päästä kuului taas..ajattelin josko on kakat tullu ja menin katsomaan..siellähän mun pikkuinen makasi poikittain sängyssä,puolnukuxissa,molemmat jalat suorina pinnojen välistä enkä meinannut itekkään saada jalkoja irti..joten tarpeellinen on ainakin meillä vielä.
 Meillä vauva nyt 6 kk ja tähän asti olen pitänyt pinnasuojusta yhdeltä laidalta poissa että vauva näkee minut. Pari päivää sitten oli pakko laittaa se suojus siihen kun hän alkoi kieppumaan sängyssä niin että makasi poikittain ja millon mitenkin niin että pää oli tiukasti pinnaa vasten. Tuntui että suorastaan painoi päähän jäljen, joten laitoin tuon suojuksen siihen ja nyt on parempi. Myöskin tutti aina tippui tuosta kohtaa missä ei ollut suojusta.
 Hyvin hän on sopeutunut vaikka ei enää ole suoraa näköyhteyttä äitiin, jos hänellä on aamulla tai joskus yölläkin tarvetta nähdä mut niin kääntyy mahalleen ja kuikuilee suojuksen yli (ei mikään kovin korkea suojus) :)

Mun mielestä se on tarpeellinen muutaman kuukauden ajan :)
Itse en sitä ensin ostanut kun ajattelin että se on vain ulkonäköjuttu, ja ekat pari kuukautta vauva nukkuikin äp-laatikossa.
Mutta sitten kun siirtyi isoon pinnikseen ja alkoi liikkumaan enemmän, oli joku käsi tai jalka aina pinnojen välissä eikä osannut ottaa vielä pois.
Sitten kun vähän taas kasvoi niin alkoi repimään sitä suojaa alas että näkisi paremmin muualle makkariin :)
Mutta sen muutaman kuukauden ajan oli ihan tarpeellinen kapistus :)
Nazuli ja tyttö 1v