Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kolesteroliarvoni hyvät vai huonot?

Vierailija
29.05.2007 |

Lääkärini ilmoitti minulle kolesterolini. Kokonaiskolesterolini on kuulemma 5.3, ja yläraja on 5.0. Paha kolesterolini oli 3.1, ja rajana on 3.0.

Hän kuitenkin sanoi, että ei tarvitse mitään tehdä. No, korkeintaan tarkkailla eläinrasvoja.

Eli siis häh? Eivätkö lukemat olekaan korkeat? Luulisi, jos ne menevät viitearvojen yläpuolelle, niin pitäis alkaa tekemään jotain... Kuinka korkealle ne siis voivat nousta?

Kävin mittauttamassa kolesterolini kolmesta eri syystä. Koska molemmat vanhempani kärsivät korkeasta kolesterolista ja toiseksi, koska olen jo liki nelikymppinen. Kolmanneksi koska karppaan. Syön kananmunia viikossa 15 kappaletta ja kermaa ja voita menee... Nuo makkarat ovat vyötäröltä jo kadonneet, joten siirryn tässä tavalliseen ruokavalioon. Olisi kiinnostavaa tietää, aleneeko vai nouseeko luvut taas.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs se on korkeahko, niin hyvä!

Vierailija
2/5 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko lääkäriäsi.

Vierailija
4/5 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi; minulla on ilman lääkitystä kokonaiskolesteroli 10 vaikka söisin vain vettä ja leipää.

Vierailija
5/5 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, juuri tuo vertailukohta puuttui....

Olin todellakin varautunut läksytykseen. Kun tulee noita kananmunia vedettyä. Olisi ollut kiva saada paperilla, että syö vain vettä ja leipää.

ap