Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lastesi taloudellisen hyväksikäytön uhri - vai käytätkö itse vanhempiasi taloudellisesti hyväksesi?

Vierailija
12.09.2026 |

Tosiasia, jota on vaikea myöntää!

Taloudellinen hyväksikäyttö voi alkaa niin pienestä, että ikääntynyt tai hänen läheisensä eivät edes huomaa sitä. 

Asiantuntija kertoo, mistä merkeistä hälytyskellojen pitäisi soida ja miten tilanteeseen voi varautua ajoissa.

(Lähde: Iltasanomat 12.09.2026)

Itse en tajunnut, enkä huomannut, kuinka paljon vanhempani avustivat nuorempia sisaruksia vastikkeetta ennen kuin vanhempani kuolivat - ja perintörahat oli kulutettu.

Itse olen tullut enimmäkseen toimeen omillani, enkä pyytänyt vanhemmiltani ikinä rahaa muuten kuin auton polttoaineeseen, kun kävin siellä siivoamassa toiselta paikkakunnalta - ja olin perheineni hyvin köyhä.

Nyt nämä nuoremmat sisarukset yrittävät "ruinata" minulta rahaa - syyllistäen ja manipuloimalla. Minulla ei ole säästöjä / yhtään ylimääräistä, joten en pysty antamaan rahaa vaikka haluaisinkin!

Lapsuudenkotini "syntipukkina" on tullut liiankin usein mieleen se kuinka minua jatkuvasti kritisoitiin ja mollattiin vanhempieni tahoilta - kiitosta kuulin tosi harvoin.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Oletko nainen?

Vaihtoehdot

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi