Jos saisit keksiä elokuvalle juonen ja käsikirjoituksen, millainen se olisi?
Itse tekisin elokuvan hyvyydestä - aihe josta harvemmin tehdään teoksia.
Kommentit (30)
Hyvät pahat ja rumat uudelleen masterointi aikuisviihteeksi
Tekisin elokuvan tämän maailam kusetuksesta. Tästä kaikesta jossa te lampaat vaellatte tajuamatta.
Joku aika homma jutska. Ydinsukellusvene joutuisi yhtäkkiä johonkin aikasilmukkaan ja joutuisi kristuksen syntymän aikoihin.
Ei voi paljastaa, koska joku voi kopioida idean.
Telkkarissa on ohjelmia, joissa myydään huutokaupalla varastoja. Olisi mielenkiintoista ottaa selvää, miksi kyseinen varasto on mennyt huutokauppaan. Mitä omistajille on tapahtunut? Joskus siellä on tosi vanhaa tavaraa tai sellaista, mitä ihmisillä on ollut kotonaan.
Operaatio Excel – Suomen viimeinen budjetti
Operaatio Excel – Suomen viimeinen budjetti
Petteri Orpo ja Riikka Purra ovat juuri aloittamassa budjettiriihtä, kun valtion tärkein Excel-tiedosto katoaa.
ORPO: "Missä budjetti on?"
PURRA: "Sinähän sen tallensit."
ORPO: "Minä luulin, että sinä tallensit sen."
Hiljaisuus.
Sitten tietokone piippaa.
Näytölle ilmestyy viesti:
"BUDJETTI ON PAENNUT."
Riikka katsoo Petteriä.
PURRA: "Excel ei voi paeta."
ORPO: "Ei pitäisi."
Kaksikko päättää lähteä jäljittämään tiedostoa. He löytävät vihjeitä ympäri Helsinkiä: valtioneuvoston kellarista kolme vanhaa kahvinkeitintä, eduskunnasta salaperäisen mapin nimeltä "ÄLÄ AVAA" ja Senaatintorilta miehen, joka väittää olevansa itse budjetti.
Samaan aikaan media saa vihiä tapahtuneesta.
TOIMITTAJA: "Onko hallitus menettänyt budjetin?"
ORPO: "Ei ole."
TOIMITTAJA: "Mutta missä se on?"
ORPO: "Se on hallinnassa."
Riikka kuiskaa:
PURRA: "Se ei ole hallinnassa."
ORPO: "Tiedän."
Lopulta he löytävät USB-tikun, jonka sisällä on budjetti.
Riikka avaa tiedoston.
Kaikki näyttää normaalilta.
Sitten Excel alkaa automaattisesti kirjoittaa:
"LEIKKAA TÄSTÄ."
"EI, TÄSTÄ."
"ÄLÄ KOSKE TÄHÄN."
Ruudulle ilmestyy viimeinen viesti:
"NÄHDÄÄN SEURAAVISSA VAALEISSA."
Petteri sulkee läppärin.
ORPO: "Voimmeko vain sanoa, että kaikki meni suunnitelmien mukaan?"
Riikka miettii hetken.
PURRA: "Voimme."
He kävelevät tiedotustilaisuuteen.
ORPO: "Hyvät suomalaiset. Tilanne on täysin hallinnassa."
Taustalla tietokone räjähtää.
PURRA: "Petteri."
ORPO: "Niin?"
PURRA: "Se taisi olla valtionvarainministeriö."
ORPO: "Ai."
Hetken hiljaisuus.
ORPO: "No, ainakin Excel toimii."
LEIKKAUS MUSTAAN.
LOPPU.
Avaruusalus vaeltaisi halki avaruuden tekoälyohjauksella. Tullessaan maan lähelle aluksen tekoäly laskisi aluksen maahan minun takapihalleni. Aamulla kun heräisin löytäisin sen ja seikkailu alkaisi.
Goottilaisen kirjallisuuden innoittama historiallinen kauhuleffa. Menneisyyden syntien pakenemista, yliluonnollisia ilmiöitä, kasvavaa hulluutta. Miljöönä tietenkin sumuiset nummet ja ränsistynyt sukukartano.
Sellainen jonka jokainen voisi tulkita omalla tavallaan. Epämääräisenä sillä ei olisi oikein alkua eikä loppua, mutta kaikille se toisi tunteen siitä että se auttaa heitä juuri siinä missä he uutta näkökulmaa tarvitsevat ja lisäksi toimisi hyvää mieltä tuovana viihteenä sellaista kaipaaville.
Ei väkivaltaa, mutta romantiikan tai pienen touhun tarpeessa oleville se antaisi kimmokkeita.
Elokuvan jälkeen katsoja tuntisi löytäneensä jotain mitä ei tiennytkään kaivanneensa.
Kotimainen supersankarielokuva: Eräs Mies
Gigantin vuoroesimiehenä päivisin työskentelevä - pääosassa Jussi Vatanen - Jake pukee iltaisin rikoot päälle ja taistelee rosmoja vastaan Hyvinkään yössä. Sulattaa sankarteoillaan myös naapurin hemaisevan Marja Jaanan sydämen.
Elokuva loppuu, kun Helsingissä on käynnissä rikosaalto ja Dennis Pasterstein heijastaa pitkien kalsarien kuvan öiselle taivaalle - Luoja varjele Helsinkiä tänä yönä - meidät voi pelastaa enää Eräs Mies.
Toljotus. Viimeinen eloon jäänyt ihminen Janne ( Tuomas Enbuske) tuijottaa kameraan 2 ja puoli tuntia aavikolla (hiekkakuopalla). Elokuvan toisessa näytöksessä kamera kiertää kehää ja päähenkilöä kiertää kameran mukana esittäen vitsejä uhkaava ilme kasvoillaan.
Kauhuleffan siitä miten alienit ovatkin hämähäkkejä, jotka ovat jo valloittaneet planeetan.
Oon miettinyt samaa. Ja oon miettinyt kans että tekisin elokuvan hyvyydestä, oon kirjoittanut ylös jotain kohtauksiakin.
Ponterosa uudelleenfilmatisointi.
Tekisin scifi-leffan, jossa elokuvan päähenkilö tajuaa elävänsä simulaatiossa. Lopussa hän loisi uuden todellisuuden.
Tekisin sellaisen elokuvan, jonka juonenkäänteet ihmiset ymmärtäisivät ja pysyisivät niiden perässä. Ja tapahtumia olisi koko elokuvan ajan, eikä silleen että 85min turhanpäiväistä paskaa ja kaikki tapahtumat viimeiseen 7 minuuttiin.
Psykologinen kasvukertomus erään nuoren miehen matkasta pikkukylän opettajaperheen lellivauvasta politiikan huipulle. Päähenkilö kokee ahdistusta yliopistolla hengaillessaan, vanhempien painostuksesta maisterin paperit on saatava, vaikka lukupäätä ei ole. Matematiikastakin selvisi niukin naukin B:n papereilla. Henkiseksi pelastajaksi ilmestyi setä, jonka housukaupassa päähenkilö oppi perseennuolemisen lyhyen oppimäärän. Kokemus maassa matelevasta miellyttäjästä järisyttää nuoren päähenkilön minäkuvaa siinä määrin, että hän päättää liittyä nuoleskelijoiden setäkerhoon, kansalliseen puolueeseen. Elinkeinoelämän herrat näyttävät miten homma oikeasti hoidetaan kulisseissa, mutta päähenkilö vajavaisten henkisten kykyjensä vuoksi ei koskaan kykene toimimaan salassa ja valehtelemaan uskottavasti. Suurimman virheen päähenkilö tekee liittoutuessaan Moskovasta käskynsä saavan puolueen kanssa. Yhteinen hallitustaival osoittautuu täydelliseksi katastrofiksi, kuten kaikki päähenkilöä fiksumman etukäteen tiesivät kertoa. Nousujohteinen ura kääntyy maanpetokselliseen suhmurointiin, valtion velanoton paisumiseen ja laman luomiseen; kaikki vain minä-kuvaltaan häiriintyneen perseennuolijan narsistisen egon vuoksi. Päähenkilö ei koskaan oppinut elämän tärkeintä oppia: äitisi ei ole oikeassa; sinä et ole viisas ja hyvä ihminen.
Tehkää elokuva Turkan urasta, kun hän oli mikä oli.
Nykyihminen aikamatkalle jäämies Ötzin aikaan, kuparikaudelle n. 3300 eaa. Tosin elokuvasta voisi tulla melko lyhyt. Pelkkä hyvä fyysinen kunto ja älykkyys ei riittäisi. Se olisi äärimmäinen haaste nykyihmiselle. Lähes kenelläkään ei olisi sellaisia erätaitoja ja sopeutumaa kuparikauden olosuhteisiin.
Se olisi HYVÄ!