Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnallisen ammatin omaavat odottajat

02.10.2008 |

rv 24 --> ei kannattaisi antaa sykkeen nousta..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pistää pystyyn pientä galluppia ja kysäistä teidän kokemuksia, aikaisempia tai tämänhetkisiä. :) Eli lähinnä sitä, että miten kauan olet harrastanut reipasta liikuntaa (itse pidän jumppatunteja - sivutyönä/harrastuksena tosin)?

Kun jotkut tahot antavat ymmärtää että rv 24 à ei kannattaisi antaa sykkeen nousta pidemmäksi aikaa yli 140 ja toisaalta taas "pitää pystyä puhumaan"-periaatteen puolesta puhujia löytyy nykyään enemmän. Itse jumppaan pari kertaa viikossa, lähinnä body pump:ia ja keppijumppaa. Molemmilla tunneilla otan vähän "iisimmin" kuin ennen raskautta ja alkuraskaudessa, mutta silti keskisyke huitelee 145 tienoilla. Tietysti se että ohjaan tunnin, puhuminen jne nostaa sykettä hieman "valheellisestikin".. Toistaiseksi jumppaaminen ei ole aiheuttanut mitään supistuksia tai sen kummempia ikäviä tuntemuksia ja jos oman fiiliksen mukaan menisin, niin jatkaisin ihan niin pitkään kun itsestä hyvälle tuntuu.

Olisi kiva kuulla kokemuksia ja kommentteja!

Mammis (rv 23+3)

Vierailija
2/4 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla vastailemaan sun galluppiin... :) Oon myös aikasta tiiviisti seuraillut tota teidän tonska pinoa vaikken itseäni sinne olekaan änkenyt...Eli jos siis muistat mut, meillähän Oona ja Nooa syntyneet reilu kuukauden ikäerolla ja mä myös vetelen noita jumppia edelleen.

Meille odotellaan kans tonskaa syntyväksi, la helmikuun alussa eli kovin lähekkäin on noi meitin la:t, voihan jopa olla että törmätään KOS:lla jos meidän hemmo meinaa tulla yhtä ajoissa kun veljensä... :)

Ja sitten asiaan: Mulla viikkotunteja 4 lattiatuntia + 3 vesijumppaa joten oon kyllä tosi rikki aina loppuviikosta, päätyössä oon ollut elokuusta lähtien, tosin teen lyhennettyä työpäivää. Kyllä täytyy todeta, että kun on toi 1 vuosi ja 4 kk vanha esikko, koira ja kaksi duunia, ei ole kovinkaan helppoa olla raskaana ja jossain välissä pitäis ehtiä/ jaksaa toi talouskin hoitaa.

Mulla mennyt raskaus kans tosi hyvin, ainoastaan väsymys painaa. Supistuksiakin on jo tullut jonkun verran, joten mun on otetta vähän iisimmin noissa jumpissa. Oon päättänyt jättää lattiatunnit lokakuun lopussa. Mä oon pikkuhiljaa löysäillyt kans ton oman tekemisen suhteen, mulla kun syke nousee tosi nopeesti muutenkin, ei tartte kun ottaa kuin muutama reipas askel viereen käsien kanssa ja jo huitelee tuolla 140... Ja huomaan että mitä väsyneempi on sitä herkemmin syke nousee ja alkaa supistaa.

Mulla ainakin tosi paljon vaivalloisempi olo tän tokan kanssa kun ekan, silloin tein itsekin sykkeenkohotukset vielä viikolla 26-27, en kyl voi väittää että siinä olisi jotain järkeä... Jostain oon kuulluut ettei syke sais olla 15 minuuttia pidempään sitä 140-150.

Näin siis mulla... ;)

bicci

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teistä! Ja onnittelut tonskan odotuksesta! :) Olisi kiva kuulla teidän kuulumisia lisää, käyhän kirjoittelemassa vaikka sinne Tonska pinoon (vaikka tiedän että moinen "surffailuaika" on kortilla). Hauskaa että meillä menee nämä enskat + tonskat niin samoilla aikatauluilla.

Sullahan on kiireinen aikataulu! Itse pidän nykyään vain yhtenä arki-iltana 2h ja vkonloppuiltana 1h sen täyden päivätyön lisäksi ja siinäkin tuntuu olevan ihan "tarpeeksi". En haluaisi luopua noista parista jumpasta ihan vielä kun kerran fiilis jumpata on vielä ihan hyvä, ehkä vain "lintsailen" jonkin verran. Aika monelta taholta tosiaan tulee tuo suositus rv 24 eteenpäin ettei syke nouse 140-150 yli 15min ajaksi. Eli ehkä tässä kuitenkin tarvii hiljalleen alkaa "rauhoittumaan". Siinä mielessä pidän mielelläni kiinni noista säännöllisistä jumppahetkistä, silloin on aina mies tai joku isovanhemmista tai täti tms leikittämässä Oonaa ja tulee "väkisinkin" mentyä vaikka joku iltapäivä vähän laiskottaisikin.. Jos sitten tekisin niin että lopetan itse ohjaamisen ja alan vain säännöllisesti käydä jonkun muun tunnilla tai uimassa tms. :) Haluaisin mielelläni jatkaa jonkin sortin liikuntaa mahdollisimman pitkälle, viimeksi mulle tuli ehdoton jumppakielto lääkäriltä joskus rv 36 jälkeen koska verenpaineet olivat niin korkeat.. Saa nähdä kuinka käy tämän toisen kanssa.

Voikaa hyvin ja olipa tosiaan kiva kuulla teistä! :)

Ja muille - saa vielä jakaa kokemuksia ja kommentteja!

Mammis

Vierailija
4/4 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelen toista lastamme viikolla 15. olen pitänyt jumppaa 4 lattiatuntia viikossa koska olo on ollut hyvä. olen tosin hoitovapaalla joten mut työt eivät paina samalla tavoin kuin sinua. ajattelin jatkaa jumpassa niin pitkään kuin vain jaksan ja pystyn, sen jälkeen joku muu saa hoitaa hommat

aerobiset tunnit (koreografiat, ) menevät siinä missä lihaskuntotunnitkin (bodypump), ei mitään ongelmaa. lisäksi pyöräilen työmatkat. en ole käyttänyt sykevyötä, sillä mittaan tuntemuksia ainoastaan omalla ololla. minulla on sen verran matala maksimisyke, että tuo 140-150 on minulla jo vauhtikestävyyden puolella ja siten todella rankka.. eli älä suotta tuijota numeroita, vaan sitä omaa oloa. happi loppuu ensin sinulta, sitten vauvalta!

ekaa odottaessa pidin tunteja raskauden puoliväliin asti mutta sitten alkoivat säännölliset supistukset ja katsoin parhaaksi lopettaa. silloin kävin myös päivätöissä joten voi olla, että näillä asioilla oli yhteys. silloin pidin ihan samanlaisia tunteja kuin nytkin: bodypumpia, spinningiä, lihaskuntoa ja keskivartalon hallintatunteja. pilates oli ainoa, mihin en kyennyt silloin, mutta kykenen mainiosti nyt.

sorry, että teksti on poukkoilevaa, mutta yritän ehtiä saada ajatukset tekstiksi ennenkuin esikoinen herää.. onnea odotukseen ja toivottasti törmäämme salilla, kuka sitten oletkin! :)